Praca w Biedronce – obowiązki i zarobki
Biedronka to jedna z najgęściejszych sieci marketów w Polsce. Oprócz tego jest również największym prywatnym pracodawcą w naszym kraju. W 2017 roku zatrudniała bowiem niemal 55 tysięcy osób.
Ogromną zaletą pracy w Biedronce jest nawiązanie współpracy na podstawie umowy o pracę. Wiąże się z tym wiele korzyści oraz gwarantowany pakiet świadczeń i ubezpieczeń. Zarobki w Biedronce składają się z podstawy oraz premii. Stawka bazowa wynosi około 2300 zł – 2500 zł brutto, ale może wzrosnąć nawet o 300 zł już w pierwszych trzech latach pracy. Premie są zróżnicowane. Pracownicy mogą otrzymać dodatek od sprzedaży w wysokości około 300 zł oraz premię za brak absencji wynoszącą około 200 zł. Na przełomie roku z kolei sieć przyznaje premię na wzór „trzynastki”, która zależy od zysku przedsiębiorstwa Jeronimo Martins, właściciela* sieci sklepów Biedronka*. Warto wspomnieć, że firma współfinansuje wyjazdy wakacyjne dla dzieci pracowników, przyznaje bony świąteczne i oferuje zniżki na zakupy w sklepie.
Osoby zatrudniane są w Biedronce zazwyczaj na stanowisku sprzedawca-kasjer, jednak ich obowiązki nie kończą się na podliczaniu zakupów. W Biedronkach, zwłaszcza tych mniejszych, pracownicy odpowiedzialni są również za czystość na hali oraz przyjmowanie i wykładanie towaru na półki. Za organizację pracy sklepu odpowiedzialni są natomiast kierownik oraz jego zastępca.
Stanowiska pracy w Biedronce
Pojawianie się nowych sklepów sprawia, że bezustannie pojawiają się oferty pracy w Biedronce w różnym charakterze. Stanowiskami niższego szczebla w będą sprzedawca-kasjer oraz pracownik wykładający towar. Do obowiązków sprzedawcy kasjera należy między innymi:
- profesjonalna obsługa klienta,
- obsługa kasy fiskalnej,
- dbałość o estetykę ekspozycji towarów,
- dbałość o czystość na hali sprzedażowej,
- rozładunek dostawy towarów.
Osoba zatrudniona do wykładania towaru w Biedronce będzie odpowiedzialna również za:
- obsługę wózka elektrycznego,
- sortowanie dostarczonego towaru w magazynie według odpowiedniej kolejności,
- sprawdzanie jakości towarów świeżych,
- usuwanie przeterminowanych produktów z hali sprzedażowej,
- znakowanie towaru cenami,
- służenie informacją klientom o cenie i lokalizacji produktów.
Kierownik i zastępca kierownika w sklepach sieci Biedronka mają z kolei za zadanie:
- zarządzanie sklepem według standardów firmy,
- organizowanie i nadzór pracy zespołu,
- reprezentowanie marki przed dostawcami i klientami.
Kwalifikacje do pracy w Biedronce
Istnieje kilka wymagań stawianych przez sieć Biedronka, które odnoszą się do wszystkich wymienionych stanowisk. Są to przede wszystkim kompetencje miękkie, takie jak uczciwość i rzetelność. Osoby zatrudniane na stanowiskach niekierowniczych powinny również wykazywać gotowość do podjęcia pracy fizycznej. Ważna jest też umiejętność pracy w zespole i wysoka kultura osobista.
W przypadku kierownika, zastępcy kierownika oraz osób wykładających towar w sklepach Biedronka potrzebna będzie ważna książeczka Sanepidu. Nie bez znaczenia może okazać się również doświadczenie na podobnych stanowiskach. Co do sprzedawców-kasjerów w Biedronce, znajomość obsługi kasy fiskalnej jest dużym atutem, ale nie wymogiem. Wszelkie umiejętności w tym kierunku nabyć można bowiem podczas szkoleń wstępnych.
W procesie rekrutacji do pracy w Biedronce znaczenia nie ma poziom wykształcenia czy znajomość języków obcych, nawet w przypadku kasjerów z wyjątkiem sklepów znajdujących się blisko granicy. O wiele ważniejsza jest dyspozycyjność i gotowość do pracy w systemie zmianowym.