Money.pl Praca Kariera i rekrutacja

Wady i zalety pracy w Lidl

Wyszukiwarka ofert

  • Wszystkie
  • Administracja biurowa
  • Administracja Państwowa
  • Agencje doradztwa personalnego
  • Analiza
  • Architektura
  • Badania i rozwój
  • Biznes
  • Budownictwo/Geodezja
  • Doradztwo/Konsulting
  • Edukacja
  • Farmaceutyka/Biotechnologia
  • Finanse/Ekonomia
  • Geologia/Hydrologia/Tektonika
  • Grafika/Kreacja artystyczna/Fotografia
  • Hotelarstwo/Turystyka/Katering
  • Human Resources
  • Informatyka/Administracja
  • Informatyka/Programowanie
  • Inne
  • Instalacja/Utrzymanie/Serwis
  • Internet/E-Commerce
  • Inżynieria/Konstrukcje/Technologia
  • Kadra zarządzająca
  • Kontrola jakości
  • Księgowość/Audyt/Podatki
  • Lekarz/Farmaceuta/Weterynarz
  • Logistyka/Spedycja/Dystrybucja
  • Marketing/Reklama/Public Relations
  • Media/Sztuka/Rozrywka
  • Nieokreślone
  • Nieruchomości/Budownictwo
  • Obsługa klienta/Call Center
  • Organizacje pozarządowe/Wolontariat
  • Pomoc w Domu i Opieka
  • Praca fizyczna
  • Pracownik ochrony
  • Praktyki
  • Prawo
  • Produkcja
  • Projektowanie/Wdrażanie
  • Rolnictwo/Ochrona środowiska
  • Służba zdrowia
  • Sport/Rekreacja
  • Sprzedaż
  • Staże
  • Szkolenia/Edukacja
  • Telekomunikacja
  • Tłumaczenia
  • Ubezpieczenia
  • Usługi Auto-Moto
  • Zakupy
Wybierz zaznaczone
  • Wszystkie
  • dolnośląskie
  • kujawsko-pomorskie
  • lubelskie
  • lubuskie
  • łódzkie
  • małopolskie
  • mazowieckie
  • opolskie
  • podkarpackie
  • podlaskie
  • pomorskie
  • śląskie
  • świętokrzyskie
  • warmińsko-mazurskie
  • wielkopolskie
  • zachodniopomorskie
  • zagranica
Wybierz zaznaczone
  • Wszystkie
  • ostatnich 24 h
  • ostatniego tygodnia
  • ostatnich dwóch tygodni
  • ostatniego miesiąca
Wybierz zaznaczony
2018-08-29 12:14
Wady i zalety pracy w Lidl
Fot. Wlodzimierz Wasyluk/ EastNews
Wady i zalety pracy w Lidl

Lidl to niemiecka marka sieci marketów dyskontowych. Pracownicy chwalą sobie zatrudnienie tam ze względu na bogaty pakiet socjalny. Minusami pracy w Lidlu są jednak nieusystematyzowana wielozadaniowość oraz system rozliczeń nadgodzin.

Na czym polega praca w Lidlu?

Praca w Lidlu ma charakter wielozadaniowy. Stanowiska dzielą się na kasjerów-sprzedawców, dyspozytorów nocnych i kadrę kierowniczą.

Lidl to niemiecka sieć marketów dyskontowych, obecna w 26 krajach Europy. Jej początki sięgają lat 30. poprzedniego wieku, choć jako sieć zarejestrowana została w 1973 roku. W Polsce obecna jest od 2002 roku. Polityka Lidla zakłada sprzedaż produktów w większości pod logo marki, czyli takich, które popularne firmy produkują specjalnie dla sieci.

Marka Lidl znajduje się cały czas w fazie intensywnego rozwoju. Powstają nowe lokalizacje, a co za tym idzie nowe miejsca pracy. Dlatego właśnie regularnie pojawiają się oferty pracy w Lidlu na różnych stanowiskach.

Chodzi o stanowisko sprzedawcy-kasjera, czyli osoby odpowiedzialnej zarówno za rozliczanie klientów w kasach, jak i wykładanie towaru czy dbałość o czystość i porządek na sali sprzedażowej. Innym stanowiskiem w Lidlu jest dyspozytor nocny. Pracownik ten przyjmuje towar i składuje go na zapleczu sklepu. Lidl posiada także własną flotę dostawczą, stąd częste ogłoszenia pracy dla kierowców. Innymi stanowiskami są te menadżerskie, czyli kierownik sklepu Lidl i jego zastępca.

Pracownicy sklepów Lidl pracują w systemie zmianowym. Posiadają karty, które odbić należy przy rozpoczęciu i zakończeniu pracy, a także w momencie wyjścia i powrotu z przerwy. Każdy z pracowników ma prawo do 15-minutowego odpoczynku podczas dnia pracy. Sklepy Lidl posiadają pomieszczenia socjalne, w których można przygotować sobie posiłek i gorące napoje.

Zalety pracy w Lidlu

Wśród najczęściej wymienianych na forach internetowych przez pracowników plusów pracy w Lidlu jest bogaty pakiet socjalny. Firma daje bowiem możliwość dołączenia do grupowego ubezpieczenia na życie na preferencyjnych warunkach. Pozwala także wykupienie korzystnego pakietu prywatnej opieki medycznej dla pracowników oraz ich rodzin.

Dodatkowo sieć sklepów Lidl w ramach dodatków świątecznych przyznaje swoim pracownikom bony pieniężne oraz paczki ze słodyczami dla ich dzieci (w określonym wieku). Z kolei potomstwo osób zatrudnionych w Lidlu, które rozpoczyna naukę w szkole podstawowej, może skorzystać z pełnej wyprawki szkolnej.

Poza tym dużą zaletą sklepów Lidl jest fakt, że stawia na wewnętrzne rekrutacje. Według zapewnień kadry zarządzającej zdecydowana większość kierowników sklepów to osoby, które rozpoczynały karierę jako sprzedawcy-kasjerzy. W administracji sieci Lidl można znaleźć się również dzięki płatnym stażom menadżerskim organizowanym dla absolwentów szkół średnich i uczelni wyższych. To daje możliwości zdobywania wiedzy i rozwoju w firmie.

Wady pracy w sklepach sieci Lidl

Tym, na co najczęściej skarżą się pracownicy Lidla, jest wyrównywanie nadgodzin. Istnieje bowiem nurt, według którego kierownicy sklepów chętniej przyznają dni wolne za nadgodziny niż wypłacają ekwiwalent pieniężny. Sprawia to, że mimo wydłużonego czasu pracy, pensja nie wzrasta. Poza tym jednym z minusów pracy w Lidlu jest według pracowników mocny nacisk na wyniki. Jak się jednak okazuje, cele sprzedażowe są zbyt wysokie, aby je osiągnąć, co również wpływa na pensję, która nie ulega podwyższeniu.

Presja kierownictwa na wypracowywanie celów rzutuje z kolei na atmosferę pracy w Lidlu. Choć to nie jedyny faktor. Jak się okazuje, największy stres wywołują w pracownikach sami klienci, którzy wierzą stereotypom o niekompetencji osób zatrudnianych w Lidlu.

Za wadę pracy w Lidlu pracownicy uznają również wielozadaniowość, która skutkuje nieporządkiem i dezorganizacją. Pracownik musi bowiem wykonywać wiele czynności w krótkim czasie, a przez to jego praca jest niedokładna.




Re: Wady i zalety pracy w Lidl

Absolwent1 / 213.156.116.* / 2019-01-16 09:12
Wielozadaniowość, to w dzisiejszym świecie normalka, już minęły czasy kiedy jeden był od czytania, a drugi od pisania. Płatne nadgodziny, wg przepisów, najpierw pracownik powinien wybrać, a później można mu oddać ale 1:1,5. Work life balance. Dobra organizacja pracy pozwala zaoszczędzić 50-80% czasu i to wcale nie chodzi o to aby sobie ręce urywać. Poczytajcie o 5S i pomyślcie jak można to wykorzystać. Dobra atmosfera i kontakt z klientem sprawią, że klient powróci i będzie wierny, a to się przekłada na wiele aspektów, takich choćby jak wzajemność.
Zamierzam aplikować do Lidla i liczę na szybką karierę