Trwa ładowanie...
Zaloguj
Praca dla ciebie
Przejdź na
Łukasz Witczyk
Łukasz Witczyk
|
aktualizacja

Zarządzanie projektem. Na czym polega? Jak zarządzać projektem?

2
Podziel się:

Zarządzanie projektem to bardzo ważny element działalności przedsiębiorstwa. Na czym polega? Jak najlepiej i najbardziej skutecznie zarządzać projektem?

Zarządzanie projektem. Na czym polega? Jak zarządzać projektem?
Zarządzanie projektem. Na czym polega? (pixabay.com)

Zarządzanie projektem. Na czym polega?

Zarządzanie projektem to zbiór czynności wykonywanych w celu osiągnięcia wyznaczonych celów głównych i pośrednich w skończonym czasie. Zarządzanie projektem obejmuje między innymi planowanie, harmonogramowanie, realizację, kontrolę i rozliczanie zadań składających się na realizację celów. Pozwala na opracowanie strategii dotyczącej realizacji założeń przedsiębiorstwa, by to się rozwijało i wykonywało powierzone zadania.

Zarządzanie projektem to dziedzina zarządzania, która zajmuje się efektywnym osiąganiem celów projektów przy jednoczesnej neutralizacji wpływu istniejących ograniczeń i ryzyka, jak również jest dziedziną zajmującą się budowaniem motywacji zespołu projektowego i właściwą komunikacją pomiędzy uczestnikami projektu.

Zarządzanie projektem. Jak skutecznie go realizować?

Ze względu na zakres uprawnień, odpowiedzialności i poziom wymaganych kompetencji najbardziej wyróżniającą się rolą w projekcie jest rola kierownika projektu. Kierownik projektu uczestniczy bezpośrednio w procesie zarządzania projektem. Osoba ta zajmuje się koordynacją zadań projektu pomiędzy jego uczestnikami.

Jego zadaniem jest także utrzymywanie motywacji zespołu projektowego, w taki sposób by zrealizować założone cele projektu eliminując po drodze występujące problemy i ryzyka. Istotnym zakresem odpowiedzialności kierownika projektu jest również poprawna komunikacja ze sponsorem projektu i uczestnikami projektu w celu jasnego precyzowania kierunku kolejnych zmian i zauważania nowo pojawiających się zagrożeń.

Zarządzanie projektem. Podejścia

Wyróżnia się trzy podejścia zarządzania projektem. Są to:

  • podejście tradycyjne - na ogół projekt ma początkowe etapy inicjacji i planowania. Potem następują etapy związane z realizacją i jednoczesnym monitorowaniem projektu,
  • podejście agile - zespół projektowy, realizując cel, nie podąża za wcześniej ustalonym planem, lecz za ciągle zmieniającymi się potrzebami odbiorców projektu. Podejście to stosowane jest często w projektach informatycznych i internetowych,
  • podejście ekstremalne - gdy nie jest precyzyjny ani cel projektu, ani jego plan. To najczęściej projekty rozwojowo-badawcze.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(2)
Olga
4 lata temu
Nie wiem po co ten artykuł. W zasadzie o niczym. Zero odniesienia do czegokolwiek. Jakby ktoś z kosmosu zrzucił temat i jakiś licealista musiał napisać dwa zdania na ten temat.
Nick
4 lata temu
Doskonały artykuł. 5 sekund na wygooglanie terminu, 5 minut na przepisanie wiki. Brawo.