Trwa ładowanie...
Praca dla ciebie
Przejdź na
aktualizacja

Marketing. Na czym polega? Co to jest marketing?

1
Podziel się

Każda firma, niezależnie od tego czym się zajmuje, musi postawić na marketing, jeśli chce zarabiać pieniądze. Sprawdź czym jest marketing i jakie jego formy są najbardziej opłacalne.

Marketing czyli docieranie do klienta. Na czym polega skuteczny marketing?
Marketing czyli docieranie do klienta. Na czym polega skuteczny marketing? (GETTY, Artyom Geodakyan/TASS)
bDUBQhFN

Definicji marketingu jest wiele. Najprostsza z nich to "zaspokajanie potrzeb i osiąganie zysków". Marketingiem nazwiemy więc wszystkie działania, które zapewniają firmie dotarcie do klientów i sprzedaż produktów czy usług.

Do działań marketingowych, oprócz najbardziej kojarzonej z marketingiem reklamy, zaliczymy też badanie rynku, opracowywanie strategii dystrybucji i strategii cenowej, oraz komunikację z rynkiem.

W zależności od kanałów komunikacji, marketing możemy podzielić na kilka różnych grup.

bDUBQhFP

Marketing internetowy

To obecnie najbardziej popularny rodzaj marketingu, pełni kluczową rolę w strategiach marketingowych wielu firm.

Marketing internetowy polega przede wszystkim na budowaniu rozpoznawalności marki w internecie, wprowadzanie jej na rynek internetowy, czy komunikację z klientami w internecie.

Do narzędzi marketingu internetowego możemy zaliczyć np. reklamy Google Ads, pozycjonowanie stron WWW, czy kampanie realizowane w mediach społecznościowych.

bDUBQhFV

Do marketingu internetowego zalicza się też influencer marketing, czyli działania realizowane przez osoby znane i wpływowe.

Marketing personalny

Marketing personalny to taka forma promocji marki, która ma zbudować jej przyjazny wizerunek.

Firma ma być przedstawiana jako atrakcyjna i odpowiedzialna za pracowników, dzięki czemu klienci będą ją lepiej odbierać.

bDUBQhFW

Marketing sensoryczny

Marketing sensoryczny polega na oddziaływaniu wszystkie zmysły potencjalnych klientów. Formą marketingu sensorycznego może być np. odpowiednia muzyka w sklepie, która ma wzbudzić w klientach pozytywne skojarzenia.

Formą marketingu sensorycznego jest też marketing zapachowy, który polega na rozpylaniu w pomieszczeniach zapachów, które dobrze kojarzą się klientom.

Marketing polityczny

Specyficzną odmianą marketingu jest marketing polityczny, który polega na badaniach elektoratu i profilowaniu potencjalnych wyborców.

bDUBQhFX

Marketingiem politycznym nazywamy też strategię promowania kandydata, która ma przekonać do niego jak największą grupę wyborców.

Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

bDUBQhGq
KOMENTARZE
(1)
taktyk
11 miesięcy temu
Czyżbyś, Ziomek, przeczytał jakiś poradnik dla komiwojażera? I odkrył te niesamowite, ekscytujące definicje?