Trwa ładowanie...
Zaloguj
Praca dla ciebie
Przejdź na

Gdzie chce pracować menedżer?

0
Podziel się:

Google, PwC, Unilever, PKN Orlen, Ikea - m.in. te firmy znalazły się na liście najbardziej cenionych wśród polskich menedżerów i specjalistów w 2012 roku.

Gdzie chce pracować menedżer?
(Pressmaster/Dreamstime)

To wyniki trzeciej edycji badania "Najbardziej pożądanych pracodawców"*, realizowanego cyklicznie przez Antal International. W tegorocznej wzięło udział ponad 1500 respondentów - specjalistów i menedżerów. Ich zadaniem było wskazanie firmy z jednej z 12 branż, w której chcieliby pracować. Co ciekawe, w tej edycji ankietowani mieli pełną swobodę wyboru, tzn. sami wskazywali pożądane firmy, a nie wybierali z listy przedstawionej przez autorów raportu. Należy podkreślić, że badanie pozwoliło także odpowiedzieć na pytanie, jakie warunki zatrudnienia były najwyżej ocenione we wskazanych firmach.

Co ma wpływ na decyzję menedżerów i specjalistów? Jak się okazuje, najważniejsza jest kultura organizacyjna i styl zarządzania. Tę odpowiedź wybrało trzech na pięciu ankietowanych (dokładnie 61,4 proc.). Wagę sposobu zarządzania w budowaniu więzi pracowników z firmą potwierdzają też wyniki badania "Talent Edge 2020: Surveying the talent paradox from the employee perspective" przygotowanego przez firmę Deloitte oraz Forbes Insights. Ankietowani w nim podkreślali, że niewłaściwy styl zarządzania jest częstym powodem porzucenia pracy. Uznał tak więcej niż co piąty badany (22 proc.). - Odpowiednie przywództwo może sprawić, że pracownik będzie przywiązany do swojej pracy albo będzie nieustannie szukał innych okazji zawodowych - czytamy w raporcie.

Innym, istotnym czynnikiem mającym wpływ na zawodowe decyzje respondentów badania Antal International była innowacyjność (60,8 proc.). Artur Skiba, dyrektor zarządzający Antal International wyjaśnia, że polskim firmom przez wiele lat zarzucano zapóźnienie technologiczne i niski stopień innowacyjności. Teraz to się zmienia i powstaje coraz więcej centrów badawczo-rozwojowych. - Wyniki badania to sygnał dla pracodawców, że aby pozyskiwać najlepszych, trzeba inwestować w innowacyjność. Kandydaci coraz częściej zwracają na to uwagę - podkreśla Skiba.

Respondenci wskazywali, że duży wpływ na ich decyzje ma też stabilność zatrudnienia. Uznało tak 60,5 proc. pytanych. Niewiele mniej, bo 59,8 proc., powiedziało, że ważne są też możliwości awansu. Co ciekawe, ankietowani nie przywiązywali do czynnika finansowego większej wagi niż do innych. Jako decydujący o atrakcyjności pracodawcy wybrało go 59,3 proc. badanych. Względnie najmniej istotne dla menedżerów i specjalistów okazały się takie rzeczy jak lokalizacja firmy (54 proc.) i praktyki work-life balance w nim stosowane (53,5 proc.).

Media tak, targi pracy nie

Autorzy badania sprawdzili też, skąd ankietowani czerpią wiedzę o wymarzonych firmach. Więcej niż dwóch na pięciu ankietowanych sięga w tym celu do mediów, w tym internetu. To ogromna zmiana w porównaniu z poprzednią edycją. Wówczas z tych kanałów korzystało ledwie nieco ponad 6 proc. badanych. Bardzo ważnym źródłem informacji o firmie są osoby w niej zatrudnione. Ponad jedna trzecia respondentów w ten sposób gromadzi informacje o firmach. Tu - w porównaniu do ubiegłego roku - nic się nie zmieniło. Mniejsze znaczenie mają takie źródła informacji jak: byli pracownicy i materiały promocyjne dystrybuowane przez firmę - korzysta z nich jeden na dziesięciu uczestników badania. Jeden na 20 zagląda na profil pracodawcy w mediach społecznościowych, a tylko co 40. odwiedza stoisko firmowe na targach pracy.

Lekarz, laptop i siłownia

Najbardziej pożądane firmy oferują pracownikom szereg benefitów pozapłacowych. Najcenniejsze dla ankietowanych są takie dodatki jak: opieka medyczna (43 proc.), służbowy telefon i laptop (37,4 proc.) oraz karta umożliwiająca korzystanie z fitness klubu lub pływalni (35,9 proc.). Stosunkowo ważne, bo wybierane przez ponad 23 proc. respondentów były też ubezpieczenie na życie, służbowy samochód i bony podarunkowe. Co piąty ankietowany przyznał, że zależy mu na dofinansowaniu posiłków. Warto też odnotować, że ledwie dla co dziewiątego ważna była opieka prawna oferowana przez firmę i możliwość otrzymania akcji firmy.

_ * Badanie przeprowadzono dniach 3-20 września, wzięło w nim udział 1557 menedżerów i specjalistów _

praca
wiadomości
czołówki
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)