Trwa ładowanie...
Zaloguj
Praca dla ciebie
Przejdź na

Asystentka 3.0. - sprawdź jak napisać CV, by zostać prawą ręką zarządu

0
Podziel się:

Bez dobrej asystentki nie poradzi sobie żaden prezes, żaden zarząd i żadna poważna firma. Wyjaśnimy dlaczego.

Asystentka 3.0. - sprawdź jak napisać CV, by zostać prawą ręką zarządu
Bez dobrej asystentki nie poradzi sobie żaden prezes, żaden zarząd i żadna poważna firma. Dlaczego? W ferworze wielu zadań i spotkań musi istnieć ktoś, kto zapanuje nad organizacją kalendarza, zadba o porządek w dokumentach, a także będzie wizytówką podczas spotkań z inwestorami. Chociaż praca asystentki zarządu ma wiele wspólnych cech z posadą sekretarki, nie dajcie się zmylić. Ta praca to poważniejsze zadania i samodzielne stanowisko, wymagające szerokich kompetencji. Jak pokazać, że będziesz najlepszą kandydatką do tego zajęcia? Zacznij od napisania profesjonalnego CV.

Wizytówka wizytówki

Każdy, kto będzie chciał spotkać się z zarządem lub prezesem, najpierw musi spotkać się z Tobą. Jesteś więc najczęściej pierwszą i jedną z najważniejszych wizytówek firmy. Pracodawca też jest tego świadomy, dlatego zanim Cię zatrudni, będzie chciał upewnić się, że staniesz się godnym reprezentantem firmy. Pierwsze na co zwróci uwagę, to Twoje CV, dlatego zadbaj o to, by było nienaganne. Pisząc nienaganne mamy na myśli to, że przede wszystkim powinno być schludne. Układ kolumn, czytelność i profesjonalizm życiorysu wyśle sygnał, że świetnie zorganizowana będziesz także w pracy, a bałagan w dokumentach nigdy się nie pojawi. Jak to zrobić? Skorzystaj z szablonów CV zaprojektowanych przez profesjonalistów (np. bezpłatnych wzorów ze strony www.mycv.pl). Spośród wielu dostępnych ofert wybierz ten, który będzie w stonowanych kolorach i który będzie posiadał opcję dołączenia zdjęcia. To bardzo ważne, ponieważ jako asystentka zarządu musisz poszczycić się nienaganną prezencją. Do CV dołącz zdjęcie kolorowe, formalne,
na którym Twój ubiór będzie w pełni profesjonalny.

Dlaczego powinienem zatrudnić akurat Panią?

To pytanie usłyszysz na rozmowie kwalifikacyjnej. Ale nie miej złudzeń - ono kłębi się w głowie potencjalnego przełożonego także w momencie, gdy przegląda złożone CV. Podświadomie szuka odpowiedzi na to pytanie, dlatego Twój życiorys musi w jasny sposób na nie odpowiadać. A dokładniej muszą na nie odpowiadać informacje podane w kolumnach poświęconych doświadczeniu i wykształceniu. Aby zostać asystentką najczęściej musisz posiadać pełne wykształcenie wyższe, najlepiej na kierunkach takich jak zarządzanie, administracja lub marketing. Duże szanse mają także osoby po studiach licencjackich lub w trakcie nauki, pod warunkiem jednak, że posiadają wystarczające doświadczenie praktyczne. Dokładnie opisz w CV gdzie wcześniej pracowałaś, szczególny nacisk kładąc na te posady, które wiązały się z samodzielnym wykonywaniem obowiązków i organizacją pracy. Podawaj nie tylko podstawowe informacje, takie jak nazwę firmy oraz okres zatrudnienia, ale także szczegółowo opisz, czym się dokładnie zajmowałaś. Dla zachowania
większej czytelności i przejrzystości tekstu, zadania wypunktowuj od pauz i unikaj opisów będących tekstem ciągłym.

No dobrze, ale w czym jest Pani lepsza niż inni kandydaci?

To kolejne pytanie, które zadaje sobie pracodawca. Jak na nie możesz odpowiedzieć w CV? Podając szczegółowe umiejętności, które okażą się pomocne na tym stanowisku. Przede wszystkim – języki obce. Komunikatywny, a wręcz biegły angielski są obowiązkowym minimum. W kolumnie poświęconej opisowi umiejętności w tym zakresie dokładnie zaznacz na jakim poziomie biegłości jesteś oraz czy posiadasz certyfikaty potwierdzające tę deklarację. Jeśli mówisz także w innych językach, koniecznie o tym wspomnij. Zwróć szczególną uwagę zwłaszcza na te, którymi posługują się partnerzy i klienci firmy. W kolejnym kroku przejdź do uzupełnienia danych, dotyczących innych umiejętności. Podkreśl zwłaszcza biegłą obsługę komputera (z naciskiem na pakiet Office, Internet oraz social media), ale także sprzętu biurowego. To jednak nie wszystko! Poza umiejętnościami technicznymi, warto wspomnieć o kompetencjach miękkich. Zaznacz, że jesteś osobą odpowiedzialną, świetnie zorganizowaną, łatwo nawiązującą kontakty i wzbudzającą zaufanie.
Podkreśl, że posługujesz się poprawną, nienaganną polszczyzną, posiadasz wiedzę na temat zasad savoir vivre oraz świetnie pracujesz pod presją czasu i w sytuacjach stresowych.

Daj się zapamiętać

Nawet mocne i poprawne CV często ginie w natłoku innych, porównywalnie dobrych. Ważne jest więc, aby wyróżnić się czymś szczególnym i dać się zapamiętać. Zaintryguj pracodawcę, by chciał się osobiście spotkać i dowiedzieć więcej na Twój temat. Możesz to osiągnąć wykorzystując kolumnę poświęconą informacjom dodatkowym lub osiągnięciom. Jeśli udało Ci się odnotować spektakularny sukces w sporcie, pracy lub życiu kulturalnym, wspomnij o tym. Przykładowo, informacja, że przebiegłaś maraton w czasie 3 godziny 50 minut nie tylko wzbudzi u pracodawcy szacunek, ale także wyśle sygnał o Twojej konsekwencji i długodystansowym myśleniu o życiu. Nie zapomnij także uzupełnić kolumny końcowej, poświęconej swojemu hobby. Warto wpisać tu zwłaszcza informacje dotyczące uprawianych dyscyplin sportowych, nauki języków obcych, podróży oraz wszelkich aktywności związanych z rozwojem osobistym. Powstrzymaj się od wpisywania tu informacji mocno kontrowersyjnych – ważne, abyś została zapamiętana, ale tylko z właściwych powodów.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)