Trwa ładowanie...
Praca dla ciebie
Przejdź na

Zarobki w marketingu i PR. Jeśli zarabiasz 4500 zł, jesteś akurat w połowie stawki

0
Podziel się:
Zarobki w marketingu i PR. Jeśli zarabiasz 4500 zł, jesteś akurat w połowie stawki
(Unsplash, Pixabay (CC0))

Mediana wynagrodzeń w działach marketingu i PR wynosiła w zeszłym roku 4,5 tysiąca zł – wynika z Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń 2016. Badanie przeprowadza cyklicznie firma Sedlak & Sedlak.

Z danych wynika, że kierownik w dziale marketingu i PR przeciętnie zarabiał w 2016 r. 7000 zł brutto miesięcznie, podczas gdy mediana wynagrodzeń specjalistów wyniosła 4200 zł.

Zarobki połowy osób mieściły się w przedziale od 3200 zł do 7000 zł.

Najwyższe zarobki pracownicy działów marketingu otrzymywali w bankowości (7 200 zł). Wyższe zarobki osiągali oni również w telekomunikacji, przemyśle lekkim, usługach dla biznesu, IT, energetyce, budownictwie i handlu.

Z analizy wybranych stanowisk w działach marketingu i PR wynika, że najwyższe wynagrodzenia otrzymywali brand menedżerowie – mediana ich płac wyniosła 7 700 zł.

Najwyższe wynagrodzenie spośród zatrudnionych w marketingu i PR otrzymywali pracownicy o stażu pracy powyżej 16 lat – przeciętnie 6 725 zł.

O badaniu: kto brał udział

W badaniu wzięło udział ponad 115 tys. respondentów. Analitycy Sedlak & Sedlak zastrzegają jednak, że wyniki – ze względu na nielosowy charakter próby – należy traktować jako orientacyjną.

61 proc. uczestników badania ma nie więcej niż 35 lat, 67 proc. mieszka w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców, 69 proc. ma wykształcenie wyższe, 47 proc. pracuje w wielkich lub dużych przedsiębiorstwach, zaś 79 proc. pracuje w firmach prywatnych.

*mediana – wartość dzieląca wszystkie dane na pół. Poniżej i powyżej mediany znajduje się dokładnie po 50 proc. danych. Innymi słowy, jeżeli mediana wynosi 3 000 zł, to znaczy, że wynagrodzenie na danym stanowisku jest w połowie zakładów niższe, a w połowie wyższe od 3 000 zł. Mediana jest miarą statystyczną, która lepiej niż średnia, oddaje tendencję centralną wyników, ponieważ średnia może być zaburzona przez wyniki skrajne.

Źródło badania: wynagrodzenia.pl, Ogólnopolskie Badanie Wynagrodzeń.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)