Trwa ładowanie...
Praca dla ciebie
Przejdź na

Szkolenia dla zwalnianych pracowników PLL LOT

0
Podziel się:

Skorzystać z nich może każdy odchodzący pracownik linii lotniczych.

Szkolenia dla zwalnianych pracowników PLL LOT
(bribriTO/CC/Flickr)

Szkolenia mają pomóc im w zdobyciu nowego zatrudnienia. Są bezpłatne i dobrowolne, przedstawiciele przewoźnika i prowadzącej je agencji liczą jednak, że program pomocowy spotka się z dużym zainteresowaniem.

_ - Wszyscy dotknięci procesem zwolnień pracownicy otrzymali informację o możliwości skorzystania z tego programu; liczymy na duże zainteresowanie. Odbyło się już szkolenie dotyczące zasad poruszania się na rynku pracy, był też Dzień Otwarty, podczas którego zaprezentowano potencjalne oferty pracy _ - mówi rzecznik PLL LOT Andrzej Kozłowski.

Oprócz przygotowania do rozmów z nowymi pracodawcami i wskazania możliwości przekwalifikowania, specjaliści mają również pokazać zwalnianym osobom te segmenty rynku pracy, gdzie ich kwalifikacje mogą okazać się szczególnie przydatne.

Zwolnienia w PLL LOT rozpoczęły się w październiku ubiegłego roku, kiedy narodowy przewoźnik poinformował, że w ciągu dwóch kwartałów zamierza zwolnić 400 osób, w ramach restrukturyzacji zatrudniającej wówczas blisko 3,5 tys. osób firmy. Z firmą rozstają się zarówno pracownicy przyjęci do niej w ubiegłym roku, jak i nawet z czterdziestoletnim stażem
Eksperci przekonują, że wieloletni pracownicy oddziałów zamiejscowych LOT-u mogą być świetnymi konsultantami dla touroperatorów, a stewardessy, których atuty to mobilność i znajomość języków obcych, mogą odnaleźć się na stanowiskach związanych z obsługą klienta w firmach prowadzących interesy za granicą. Dla techników, pilotów i mechaników są oferty pracy w innych krajach, na podobnych jak w Polsce stanowiskach

Główny planista ds. doboru i rozwoju personelu PLL LOT Justyna Trzcińska, przyznaje, że okres przeprowadzania zwolnień grupowych jest trudnym czasem dla pracowników firmy, stąd program outplacementu, wspierający osoby zwolnione i zagrożone utratą pracy. Jej zdaniem, w obecnej, trudnej sytuacji, kiedy kryzys zmusił firmę do restrukturyzacji zatrudnienia, szczególnie ważna jest etyka i uczciwość w relacjach z pracownikami.

Aleksandra Wierbiłowicz-Bielecka z prowadzącej szkolenia śląskiej agencji rekrutacyjnej Work Express, przyznaje, że zlecenie z LOT-u jest dla firmy dość nietypowe, m.in. ze względu na strukturę objętej zwolnieniami grupy pracowników. _ Największym wyzwaniem jest fakt, że wiele spośród zwalnianych osób to pracownicy, którzy spędzili w jednym miejscu pracy nawet po kilkadziesiąt lat i często w ogóle nie mają doświadczenia w szukaniu pracy _ - powiedziała.

Tacy pracownicy nigdy nie pisali CV, bo w jednej firmie przepracowali praktycznie całe życie. Wielu z nich to ludzie rozczarowani - stracili pracę, mimo że wykonywali ją dobrze i odnosili zawodowe sukcesy. Dlatego ważnym zadaniem konsultantów jest budowanie lub odbudowanie motywacji takich osób.

_ - Będziemy wyjaśniać, jakie były powody zwolnień, podkreślając, iż nie tracą pracy dlatego, że pracowali źle, ale dlatego, że firma jest w wyjątkowo trudnej sytuacji i musi przeprowadzić proces restrukturyzacji, żeby przetrwać. W jej wyniku część załogi straci pracę, ale pozostali pracownicy będą mogli ją utrzymać. Z drugiej strony będziemy pokazywać uczestnikom spotkań ich mocne strony, możliwości przekwalifikowania i odnalezienia się na rynku pracy _ - wyjaśniła Aleksandra Wierbiłowicz-Bielecka.

| Szkolenia organizowane są w ramach programu outplacementu (tzw. zwolnienie monitorowane). Zgodnie z ustawą o promocji zatrudnienia, pracodawca, który zamierza zwolnić co najmniej 100 osób w ciągu trzech miesięcy, musi zorganizować dla zwalnianych program pomocy. Outplacement może obejmować odprawy, doradztwo psychologiczne, pomoc w szukaniu nowego miejsca pracy, szkolenia, kursy dokształcające czy pomoc w przeprowadzce do nowego miejsca zamieszkania |
| --- |

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)