60 proc. aktywnych zawodowo Polaków przyznaje, że nie zawsze ufa wiadomościom na temat zmian przekazywanym im przez kierownictwo lub zarząd firm, w których pracują - wynika z raportu On Board PR.
Raport pokazuje że pracownicy znacznie wyżej oceniają uczciwość swoich firm wobec klientów. 61,2% aktywnych zawodowo Polaków jest przekonanych, że firmy, w których pracują są uczciwe wobec odbiorców swoich produktów.
„Przedsiębiorcy poświęcają znacznie więcej uwagi budowaniu zaufania i zrozumienia wśród klientów niż wśród swoich własnych pracowników” - komentuje Tomasz Turzyński z firmy doradczej On Board PR – „Zarząd firmy musi traktować pracowników jako istotnego partnera, nauczyć się tłumaczyć trudne zagadnienia i zachęcać do szczerego dialogu”
Badania potwierdzają, że istnieje zależność między pozycją zajmowaną w firmie a stopniem zaufania do wypowiedzi zarządu, managerów. Na przykład informacje o problemach firmy są w pełni wiarygodne aż dla 65,3% osób zajmujących stanowiska kierownicze. Jednocześnie poziom zaufania do tych informacji w grupie osób deklarujących swoją pozycję jako pracownicy umysłowi wynosi tylko 33,2%.
„Uzyskiwanie prawdziwych i zrozumiałych informacji nie powinno być przywilejem wąskiego grona pracowników” – radzi Tomasz Turzyński z On Board PR – „Na przykład: jeśli nie wszyscy w firmie korzystają z Intranetu, sieć nie może być wiodącym narzędziem komunikacji. Także sposób formułowania przekazów powinien być dostosowany do zainteresowań pracowników wszystkich szczebli.”