Źródło: GUS
Postrzeganie danej organizacji jest różne z perspektywy działu HR, Zarządu i pracowników poszczególnych działów. Często się zdarza, że ogólna ocena związana z działalnością firmy, jaką wystawiają pracownicy, jest zawyżana z perspektywy działu HR. Dlatego, aby sprawdzić poziom zaangażowania pracowników, ich motywację, zadowolenie z pracy oraz ogólne odczucia wobec swojej pracy warto regularnie (np. raz w roku) przeprowadzać badanie satysfakcji pracowników. Taka ankieta powinna być zupełnie anonimowa i przeprowadzona wśród wszystkich pracowników we wszystkich działach firmy.
Jeżeli poszczególne działy różnią się np. systemem motywacyjnym, ankietę należy odpowiednio dostosować tak, aby nie budziła wątpliwości. Wśród pytań w ankiecie z pewnością powinny się znaleźć pytania dotyczące zadowolenia z wykonywaj pracy, odczucia odnośnie systemu premii i wynagrodzeń, przywiązanie do firmy.
Wyniki ankiety badania satysfakcji powinny być następnie opracowane w zwięzły i czytelny sposób i zaprezentowane pracownikom. Warto wyciągać wnioski z tego typu badań i na ich podstawie wprowadzać zmiany w przedsiębiorstwie.
Beata Kapcewicz, ekspert ds. kariery i personalbrandingu
Źródło: GUS