Trwa ładowanie...
Praca dla ciebie
Przejdź na
KUŁ
|
aktualizacja

Piramida potrzeb – jak przydaje się w pracy?

2
Podziel się:

Wiele osób uważa, że piramida potrzeb uogólnia ludzkie działania i nie zawsze sprawdza się w życiu poszczególnych jednostek. Mimo to, schemat Maslowa przydaje się w pracy, szczególnie jeśli jesteśmy pracodawcą i zastanawiamy się nad tym, jak sprawić, by nasi pracownicy mogli się realizować nałożone na nich cele, rozwijać się i w pełni wykorzystać swoje możliwości oraz talenty.

Piramida potrzeb – jak przydaje się w pracy?
Piramida potrzeb – jak przydaje się w pracy? (Pixabay)

Piramida potrzeb w praktyce

Korzystają z piramidy potrzeb, powinniśmy na początek zadać sobie pytanie, czy potrzeby najniższego szczebla (potrzeby fizjologiczne) są przez nas zaspokojone. Czy zapewniamy pracownikowi odpowiednie miejsce do pracy z kuchnią, toaletą, biurkiem i sferą wypoczynku?

Zaspokojenie potrzeb fizjologicznych to także zapewnienie odpowiedniego wynagrodzenia. Następnym stopniem są potrzeby bezpieczeństwa, które w pracy oznaczają poczucie stabilizacji, ciągłości zatrudnienia czy szereg świadczeń socjalnych. Zaspokojenie potrzeby bezpieczeństwa to również możliwość przewidywania zachowań szefa czy współpracowników, pracowanie w czystej emocjonalnie atmosferze.

Piramida potrzeb – jak przydaje się w pracy?

Trzeci stopień w piramidzie potrzeb to potrzeba przynależności – poczucie, że jest się częścią zespołu, możliwość nawiązywania znajomości i przyjaźni, dobre relacje w zespole.

Nad potrzebą przynależności jest potrzeba uznania, czyli sytuacja, w której pracownik czuje się doceniany za dobre wykonywanie zadań czy realizację celów. Jest zauważany, szanowany. Jego ambicje są dostrzegane i w miarę możliwości zaspokajane. Ma możliwość rozwoju i awansu.

Ostatnią potrzebą w piramidzie potrzeb Maslowa jest samorealizacja, czyli wszystko to, co związane jest motywacją, rozwojem osobistym pracownika i zdobywaniem nowych umiejętności.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
praca
poradnik
poradniki
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(2)
Max
rok temu
Szkoda, że wycinają Państwo komentarze ...
Max
rok temu
Ale BZDURY Wystarczy poczytać czego dotyczyły badania i dlaczego opisywane środowisko pracy ma się nijak do zamieszczonego w artykule? Czy kolejny autor coacho kołcz?