href="http://www.money.pl/gospodarka/inflacjabezrobocie/">href="http://www.money.pl/gospodarka/inflacjabezrobocie/">
Witam. Poszukuję pracy, mam doświadczenie w handlu, w pracy biurowej (między innymi wolontariat w agencji pośrednictwa pracy)
restauracji, jestem inteligentna, kreatywna, sumienna i odpowiedzialna, nie mam problemów w komunikowaniu się, z językiem angielskim także sobie radze. Mam licencjat z doradztwa zawodowego i kończę studia magisterskie, jak widać jestem wszechstronna. Jak rozmawiać z pracodawcami, aby dobrze wypaść na rozmowie?
Odpowiada Daniel Demko, doradca personalny
Po pierwsze należy się do niej solidnie przygotować - należy zdobyć trochę informacji o firmie do której aplikujemy i pamiętać o sile pierwszego wrażenia. Pewnie każdy z nas miał okazję doświadczyć tego, że widząc osobę pierwszy raz w życiu stwierdzamy, że kogoś lubimy bądź nie lubimy, że z kimś możemy przegadać cała noc a z inną osobą nie chcemy mieć nic wspólnego. Pierwsze wrażenie trwa kilka sekund a utrzymuje się bardzo długo (ciężko jest je zmienić) i właśnie dlatego powinniśmy jak najlepiej wypaść na spotkaniu, rozmowie kwalifikacyjnej
Okazuje się, że zwracamy uwagę na pewne podobieństwo innych osób do nas - im bardziej jest ktoś do nas podobny tym bardziej go lubimy. Podobieństwo to nie wszystko - jest jeszcze zapach (myślę, że nie trzeba tego tłumaczyć), postawa ciała (częściej przypadają nam do gustu osoby wysportowane, wyprostowane i dynamiczne niż ,,skulone"), liczy się tonacja głosu (czy głos jest zdecydowany czy niepewny; obdarzamy większym zaufaniem ludzi, których tembr głosu jest niższy i zdecydowany), utrzymywanie kontaktu wzrokowego - komu bardziej ufasz, czy osobie, która unika kontaktu wzrokowego podczas rozmowy z Tobą, czy też osobie, która prowadząc z Tobą dialog patrzy Ci prosto w oczy. Ważny jest też uśmiech. Uśmiech działa cuda i co więcej jest zaraźliwy. Częściej lubimy osoby uśmiechnięte, wesołe niż ponuraków, którzy wiecznie są niezadowoleni.
Zobacz też:
* SZUKAM SWOJEGO MIEJSCA NA ŚWIECIE*
* SPRZEDAĆ SIĘ NA ROZMOWIE*