Money.pl Praca Poradniki

Zrobią wszystko, by zdobyć pracowników

Wyszukiwarka ofert

  • Wszystkie
  • Administracja biurowa
  • Administracja Państwowa
  • Analiza
  • Architektura
  • Badania i rozwój
  • Budownictwo/Geodezja
  • Doradztwo/Konsulting
  • Edukacja
  • Farmaceutyka/Biotechnologia
  • Finanse/Ekonomia
  • Grafika/Kreacja artystyczna/Fotografia
  • Hotelarstwo/Turystyka/Katering
  • Human Resources
  • Informatyka/Administracja
  • Informatyka/Programowanie
  • Inne
  • Instalacja/Utrzymanie/Serwis
  • Internet/E-Commerce
  • Inżynieria/Konstrukcje/Technologia
  • Kadra zarządzająca
  • Kontrola jakości
  • Księgowość/Audyt/Podatki
  • Lekarz/Farmaceuta/Weterynarz
  • Logistyka/Spedycja/Dystrybucja
  • Marketing/Reklama/Public Relations
  • Media/Sztuka/Rozrywka
  • Nieokreślone
  • Nieruchomości/Budownictwo
  • Obsługa klienta/Call Center
  • Praca fizyczna
  • Pracownik ochrony
  • Praktyki
  • Prawo
  • Produkcja
  • Projektowanie/Wdrażanie
  • Rolnictwo/Ochrona środowiska
  • Służba zdrowia
  • Sport/Rekreacja
  • Sprzedaż
  • Staże
  • Szkolenia/Edukacja
  • Telekomunikacja
  • Tłumaczenia
  • Ubezpieczenia
  • Usługi Auto-Moto
  • Zakupy
Wybierz zaznaczone
  • Wszystkie
  • dolnośląskie
  • kujawsko-pomorskie
  • lubelskie
  • lubuskie
  • łódzkie
  • małopolskie
  • mazowieckie
  • opolskie
  • podkarpackie
  • podlaskie
  • pomorskie
  • śląskie
  • świętokrzyskie
  • warmińsko-mazurskie
  • wielkopolskie
  • zachodniopomorskie
  • zagranica
Wybierz zaznaczone
  • Wszystkie
  • ostatnich 24 h
  • ostatniego tygodnia
  • ostatnich dwóch tygodni
  • ostatniego miesiąca
Wybierz zaznaczony
2009-06-02 10:16
Zrobią wszystko, by zdobyć pracowników

naglowie44.jpeg

Firmy rekrutacyjne i portale związane z tematyką pracy, robią co w ich mocy, by to właśnie do nich wysłać swoje CV. Jaki mają w tym cel? W czasach kryzysu strach przed zmianą pracy jest ogromny. Z tego właśnie powodu eksperci od reklamy stają na głowie, by zwrócić na siebie uwagę i przyciągnąć na rozmowę kwalifikacyjną.

- Ma być mocno, śmiesznie i bardzo oryginalnie. Wszystko po to, by wreszcie ktoś zaczął przychodzić do nas na rozmowy - mówi dla "Gazety Wyborczej" pracownik reklamy dużej firmy logistycznej. Na wcześniejsze ogłoszenia odpowiedziało kilku kandydatów, nikt nie został przyjęty.


"Na tapczanie siedzi leń... i niech tam zostanie, bo u nas nie ma czego szukać!" - takie ogłoszenie zamieściła w zeszłym tygodniu jedna z agencji reklamowych, która szukała pracowników: począwszy od sekretarki poprzez account managera, a skończywszy na copywriterze i art direktorze - informuje "Gazeta Wyborcza".



Portale internetowe zajmujące się rekrutacją kuszą pracodawców jak mogą. Nowo powstały portal zaproponował nawet darmowy kurs angielskiego dla każdego, kto zarejestruje się i umieści na portalu swoje CV.

Podobne szkolenia, obejmujące tematykę i słownictwo przydatne w procesie rekrutacji, kosztuje nawet kilkaset złotych.

Nowe metody, mogące pomóc pracodawcom w pozyskiwaniu pracowników, przybywa z miesiąca na miesiąc. Łukasz Radzikowski, business manager w Reed Technology, uważa, że niektórych specjalistów - zwłaszcza tych z rzadkimi umiejętnościami - bardzo ciężko pozyskać za pomocą ogłoszenia. - Dlatego coraz więcej firm tworzy programy rekomendacyjne dla pracowników. Polegają na tym, że pracownicy firmy, którzy zarekomendują kogoś ze znajomych do pracy, otrzymują premię finansową lub w innej formie - mówi dla "Gazety Wyborczej".
Gazeta Wyborcza
Tagi: podwyżki, praca, zatrudnienie, rynek pracy, wiadomości, urlop, kodeks, rekrutacja