Money.pl Praca Poradniki

Praca w urzędzie, czy można dostać zatrudnienie bez konkursu?

Wyszukiwarka ofert

  • Wszystkie
  • Administracja biurowa
  • Administracja Państwowa
  • Analiza
  • Architektura
  • Badania i rozwój
  • Biznes
  • Budownictwo/Geodezja
  • Doradztwo/Konsulting
  • Farmaceutyka/Biotechnologia
  • Finanse/Ekonomia
  • Grafika/Kreacja artystyczna/Fotografia
  • Hotelarstwo/Turystyka/Katering
  • Human Resources
  • Informatyka/Administracja
  • Informatyka/Programowanie
  • Inne
  • Instalacja/Utrzymanie/Serwis
  • Internet/E-Commerce
  • Inżynieria/Konstrukcje/Technologia
  • Kadra zarządzająca
  • Kontrola jakości
  • Księgowość/Audyt/Podatki
  • Lekarz/Farmaceuta/Weterynarz
  • Logistyka/Spedycja/Dystrybucja
  • Marketing/Reklama/Public Relations
  • Media/Sztuka/Rozrywka
  • Nieokreślone
  • Nieruchomości/Budownictwo
  • Obsługa klienta/Call Center
  • Praca fizyczna
  • Pracownik ochrony
  • Praktyki
  • Prawo
  • Produkcja
  • Projektowanie/Wdrażanie
  • Rolnictwo/Ochrona środowiska
  • Służba zdrowia
  • Sport/Rekreacja
  • Sprzedaż
  • Staże
  • Szkolenia/Edukacja
  • Telekomunikacja
  • Tłumaczenia
  • Ubezpieczenia
  • Usługi Auto-Moto
  • Zakupy
Wybierz zaznaczone
  • Wszystkie
  • dolnośląskie
  • kujawsko-pomorskie
  • lubelskie
  • lubuskie
  • łódzkie
  • małopolskie
  • mazowieckie
  • opolskie
  • podkarpackie
  • podlaskie
  • pomorskie
  • śląskie
  • świętokrzyskie
  • warmińsko-mazurskie
  • wielkopolskie
  • zachodniopomorskie
  • zagranica
Wybierz zaznaczone
  • Wszystkie
  • ostatnich 24 h
  • ostatniego tygodnia
  • ostatnich dwóch tygodni
  • ostatniego miesiąca
Wybierz zaznaczony
2012-12-04 13:27
Praca w urzędzie, czy można dostać zatrudnienie bez konkursu?

(fot. PAP/Marcin Bielecki )
Stanowisko w urzędzie można zdobyć głównie w drodze konkursu, których rocznie przeprowadza się około 6 tysięcy. Zgodnie z ustawą, urzędy są zobowiązane upowszechniać informacje o wolnych stanowiskach pracy przez umieszczenie ogłoszenia o naborze w miejscu powszechnie dostępnym w siedzibie urzędu. Pominięcie postępowania konkursowego jest w pewnych wyjątkach prawnie dopuszczalne. Zgodnie z ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej, osoby które wykonywały przez określony czas pracę urzędniczą na podstawie umowy zlecenia nie muszą przystępować do organizowanego konkursu na konkretny etat urzędniczy. Wynika to z tego, że wykonując pracę urzędniczą posiadają już właściwe doświadczenie zawodowe, które nie musi być dodatkowo weryfikowane.

Procedura konkursowa nie jest potrzebna również w sytuacji przyjęcia pracownika z innego urzędu. Zgodnie z treścią art. 22 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych. Pracownika samorządowego zatrudnionego na stanowisku urzędniczym, w tym kierowniczym stanowisku urzędniczym, można na jego wniosek lub za jego zgodą przenieść do pracy w innej jednostce.


Może to być w dowolnym czasie w ramach tej samej bądź innej miejscowości. Jedynym warunkiem jest fakt czy zmiana ta nie narusza interesu jednostki, która dotychczas zatrudniała pracownika samorządowego, oraz przemawiają za tym ważne potrzeby po stronie jednostki przejmującej. Przeniesienia dokonuje się w drodze porozumienia pracodawców. W przypadku przeniesienia pracownika samorządowego zatrudnionego na stanowisku urzędniczym, w tym kierowniczym stanowisku urzędniczym, do innej jednostki jego akta osobowe wraz z pozostałą dokumentacją w sprawach związanych ze stosunkiem pracy przekazuje się do jednostki, w której pracownik ma być zatrudniony.

(AS)

Jak odnieść sukces podczas rekrutacji

monsterpolska.pl