Trwa ładowanie...
Zaloguj
Praca dla ciebie
Przejdź na

Lubię wyzwania, na jakie studia powinnam pójść?

0
Podziel się:

Jestem tegoroczną maturzystą, niestety nie do końca wiem, co chciałabym studiować. Czy marketing i zarządzanie to właściwy kierunek?

Jestem tegoroczną maturzystą, niestety nie do końca wiem, co chciałabym studiować. Interesuje mnie praca w mediach (reklama, badanie rynku pracy). Jestem osobą, która lubi wyzwania, nie boi się ryzyka i konsekwentnie dąży do celu, poza tym nie lubię nudy. Co powinnam studiować, żeby w przyszłości znaleźć pracę związaną z moimi zainteresowaniami? Czy marketing i zarządzanie to właściwy kierunek? Szanowna Pani,

  • Jakie studia wybrać? Wybór odpowiedniego kierunku jest trudnym zadaniem. Co prawda często zdarza się, że po studiach absolwenci decydują się na zmianę kierunku rozwoju, jednak wbrew pozorom studia są szansą na optymalizację swoich szans na rynku pracy. Wspomina Pani o dosyć konkretnych zainteresowaniach związanych z mediami i marketingiem.

Tego typu kierunki są dostępne na wielu uczelniach, ale na każdej oferowane są różne tematy zajęć dydaktycznych. Aby dowiedzieć się, który kierunek lub które studia są dla Pani najodpowiedniejsze dobrze jest znać oczekiwania pracodawców na interesujących Panią stanowiskach. Proszę na popularnych portalach pracy zapoznać się z ofertami pracy z branży mediów/reklamy. Następnie proszę skonfrontować oczekiwania podane w wymaganiach i obowiązki na danym stanowisku z planem studiów, które Pani rozważa.

Oczywiście studia poruszają podstawy wielu zagadnień (szczególnie na I i II roku), z którymi nie zetknie się Pani w pracy zawodowej. Jednak analiza zagadnień na danym kierunku studiów pozwoli Pani wyrobić sobie zdanie czy to jest pożądany przez Panią kierunek rozwoju.

W przyszłych poszukiwaniach pracy w wybranym zawodzie oprócz odpowiedniego kierunku studiów, ważne będą staże i praktyki odbyte jeszcze w toku studiów. Mam nadzieję, że będzie Pani zadowolona z ostatecznie podjętej decyzji.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)