Money.pl Praca Poradniki

Employer branding - co to jest i na czym polega?

Wyszukiwarka ofert

  • Wszystkie
  • Administracja biurowa
  • Administracja Państwowa
  • Analiza
  • Architektura
  • Badania i rozwój
  • Budownictwo/Geodezja
  • Doradztwo/Konsulting
  • Edukacja
  • Farmaceutyka/Biotechnologia
  • Finanse/Ekonomia
  • Grafika/Kreacja artystyczna/Fotografia
  • Hotelarstwo/Turystyka/Katering
  • Human Resources
  • Informatyka/Administracja
  • Informatyka/Programowanie
  • Inne
  • Instalacja/Utrzymanie/Serwis
  • Internet/E-Commerce
  • Inżynieria/Konstrukcje/Technologia
  • Kadra zarządzająca
  • Kontrola jakości
  • Księgowość/Audyt/Podatki
  • Lekarz/Farmaceuta/Weterynarz
  • Logistyka/Spedycja/Dystrybucja
  • Marketing/Reklama/Public Relations
  • Media/Sztuka/Rozrywka
  • Nieokreślone
  • Nieruchomości/Budownictwo
  • Obsługa klienta/Call Center
  • Pomoc w Domu i Opieka
  • Praca fizyczna
  • Pracownik ochrony
  • Praktyki
  • Prawo
  • Produkcja
  • Projektowanie/Wdrażanie
  • Rolnictwo/Ochrona środowiska
  • Służba zdrowia
  • Sprzedaż
  • Staże
  • Szkolenia/Edukacja
  • Telekomunikacja
  • Tłumaczenia
  • Ubezpieczenia
  • Usługi Auto-Moto
  • Zakupy
Wybierz zaznaczone
  • Wszystkie
  • dolnośląskie
  • kujawsko-pomorskie
  • lubelskie
  • lubuskie
  • łódzkie
  • małopolskie
  • mazowieckie
  • opolskie
  • podkarpackie
  • podlaskie
  • pomorskie
  • śląskie
  • świętokrzyskie
  • warmińsko-mazurskie
  • wielkopolskie
  • zachodniopomorskie
  • zagranica
Wybierz zaznaczone
  • Wszystkie
  • ostatnich 24 h
  • ostatniego tygodnia
  • ostatnich dwóch tygodni
  • ostatniego miesiąca
Wybierz zaznaczony
2013-03-28 14:10
Employer branding - co to jest i na czym polega?

Employer branding to wszelkie działania wewnątrz i na zewnątrz organizacji, służące budowaniu marki i wizerunku pracodawcy wśród aktualnych oraz potencjalnych pracowników. We współpracy z działami HR, PR i marketingu, pracodawcy tworzą długoterminową strategię przyciągania, angażowania i zatrzymywania najlepszych pracowników. Podejmowane działania wpływają na przewagę konkurencyjną firmy, tworzą obraz ,,pracodawcy z wyboru". Silna marka pozycjonuje pracodawcę wśród rzetelnych firm, pozwala zidentyfikować grupę docelową i stawiać jej konkretne wymagania. Dobra reputacja zmniejsza koszty rekrutacji i poziom fluktuacji kadr.

Polecamy: Masz pytania dotyczące prawa pracy? Zapytaj naszych ekspertów!


Wewnętrzny Employer Branding skupia się na aktualnych pracownikach, tworzeniu przyjaznych warunków pracy i możliwości rozwoju. Ma na celu wzmocnienie ich zaangażowania w proces budowania marki. Kładzie nacisk na to, by stawali się twarzami firmy, wiedzieli o niej dużo i identyfikowali się z nią. Każdy pracownik bowiem jest najlepszym ambasadorem marki i firmy. Do jego elementów należy również rozstawanie się z pracownikami i warto o to zadbać.

Zewnętrzny Employer Branding polega na budowaniu atrakcyjnych komunikatów i unikalnych ogłoszeń pracy, z których firma będzie się mogła potem wywiązać. Pozytywny wizerunek przyciąga bowiem dobrych i utalentowanych kandydatów oraz zwiększa wskaźnik akceptowania przez nich ofert zatrudnienia. Dzięki odpowiednim pracownikom, firma może się rozwijać, przynosić odpowiednie zyski i pozyskiwać atrakcyjnych partnerów biznesowych. Marka i ludzie są dla organizacji jednymi z najważniejszych zasobów. Employer Branding to połączenie ich obu.

Małgorzata Majewska, ekspert Monsterpolska.pl

(AS)




Employer Branding. Budowanie wizerunku pracodawcy. Krok po kroku


monsterpolska.pl
Tagi: media, podwyżki, praca, rynek pracy, wiadomości, urlop, kodeks, wizerunek firmy, employer branding, budowanie marki