We współpracy z działami HR, PR i marketingu, pracodawcy tworzą długoterminową strategię przyciągania, angażowania i zatrzymywania najlepszych pracowników. Podejmowane działania wpływają na przewagę konkurencyjną firmy, tworzą obraz ,,pracodawcy z wyboru". Silna marka pozycjonuje pracodawcę wśród rzetelnych firm, pozwala zidentyfikować grupę docelową i stawiać jej konkretne wymagania. Dobra reputacja zmniejsza koszty rekrutacji i poziom fluktuacji kadr.
Wewnętrzny Employer Branding skupia się na aktualnych pracownikach, tworzeniu przyjaznych warunków pracy i możliwości rozwoju. Ma na celu wzmocnienie ich zaangażowania w proces budowania marki. Kładzie nacisk na to, by stawali się twarzami firmy, wiedzieli o niej dużo i identyfikowali się z nią. Każdy pracownik bowiem jest najlepszym ambasadorem marki i firmy. Do jego elementów należy również rozstawanie się z pracownikami i warto o to zadbać.
Zewnętrzny Employer Branding polega na budowaniu atrakcyjnych komunikatów i unikalnych ogłoszeń pracy, z których firma będzie się mogła potem wywiązać. Pozytywny wizerunek przyciąga bowiem dobrych i utalentowanych kandydatów oraz zwiększa wskaźnik akceptowania przez nich ofert zatrudnienia. Dzięki odpowiednim pracownikom, firma może się rozwijać, przynosić odpowiednie zyski i pozyskiwać atrakcyjnych partnerów biznesowych. Marka i ludzie są dla organizacji jednymi z najważniejszych zasobów. Employer Branding to połączenie ich obu.
Małgorzata Majewska, ekspert Monsterpolska.pl
(AS)