Money.pl Praca Rynek pracy

Coś dla oka

Wyszukiwarka ofert

  • Wszystkie
  • Administracja biurowa
  • Administracja Państwowa
  • Analiza
  • Architektura
  • Badania i rozwój
  • Biznes
  • Budownictwo/Geodezja
  • Doradztwo/Konsulting
  • Edukacja
  • Farmaceutyka/Biotechnologia
  • Finanse/Ekonomia
  • Grafika/Kreacja artystyczna/Fotografia
  • Hotelarstwo/Turystyka/Katering
  • Human Resources
  • Informatyka/Administracja
  • Informatyka/Programowanie
  • Inne
  • Instalacja/Utrzymanie/Serwis
  • Internet/E-Commerce
  • Inżynieria/Konstrukcje/Technologia
  • Kadra zarządzająca
  • Kontrola jakości
  • Księgowość/Audyt/Podatki
  • Lekarz/Farmaceuta/Weterynarz
  • Logistyka/Spedycja/Dystrybucja
  • Marketing/Reklama/Public Relations
  • Media/Sztuka/Rozrywka
  • Nieokreślone
  • Nieruchomości/Budownictwo
  • Obsługa klienta/Call Center
  • Organizacje pozarządowe/Wolontariat
  • Praca fizyczna
  • Pracownik ochrony
  • Praktyki
  • Prawo
  • Produkcja
  • Projektowanie/Wdrażanie
  • Rolnictwo/Ochrona środowiska
  • Służba zdrowia
  • Sport/Rekreacja
  • Sprzedaż
  • Staże
  • Szkolenia/Edukacja
  • Telekomunikacja
  • Tłumaczenia
  • Ubezpieczenia
  • Usługi Auto-Moto
  • Zakupy
Wybierz zaznaczone
  • Wszystkie
  • dolnośląskie
  • kujawsko-pomorskie
  • lubelskie
  • lubuskie
  • łódzkie
  • małopolskie
  • mazowieckie
  • opolskie
  • podkarpackie
  • podlaskie
  • pomorskie
  • śląskie
  • świętokrzyskie
  • warmińsko-mazurskie
  • wielkopolskie
  • zachodniopomorskie
  • zagranica
Wybierz zaznaczone
  • Wszystkie
  • ostatnich 24 h
  • ostatniego tygodnia
  • ostatnich dwóch tygodni
  • ostatniego miesiąca
Wybierz zaznaczony
Rynek pracy - poradniki
2012-07-29 00:00
Coś dla oka

Informacje zgodne ze stanem prawnym na dzień: 2012-07-30

Samo przedstawienie umiejętności w korzystnym świetle nie wystarczy. Powinieneś zadbać o to, aby Twoje CV było atrakcyjne dla przyszłego pracodawcy.

Jeśli zależy Ci, by zostać zauważonym i nie chcesz, aby Twoje CV wylądowało w koszu, pamiętaj o kilku zasadach:

  • Pisz wyraźną i czytelną na wydruku komputerowym czcionką o rozmiarze 10–12 pkt; mniejsza czcionka jest mało czytelna, większa może zostać odebrana jako próba ukrycia małego doświadczenia, ponieważ daje pozory większej ilości tekstu.
  • Najlepsze czcionki to: Arial, Tahoma lub Verdana; Times New Roman, mimo iż jest powszechnie używany w pismach służbowych, nie nadaje się najlepiej do CV, ponieważ:

- większość osób używa tej czcionki, więc CV nie wyróżnia się,

- odstępy między znakami są nierówne, co sprawia wrażenie braku harmonii w tekście.

  • Nie stosuj kolorowych czcionek, znaków graficznych, kolorowego tła, zwłaszcza w jaskrawych kolorach utrudniających odczytanie tekstu, a także obrazków, rysunków, animowanych ikonek, banerów, chyba że aplikujesz do agencji reklamowej lub branży artystycznej – tam odrobina kreatywności może zostać doceniona, oczywiście w pewnych granicach (dodatki nie mogą tłumić treści).
  • Warto zastosować punktory, wcięcia, różne style tej samej czcionki (bold i italic). Należy jednak zachować umiar, w innym wypadku może powstać wrażenie, że nie potrafisz wyodrębnić rzeczy ważnych; nie stosuj wielkich liter w całym tekście – wbrew pozorom nie jest to czytelne.
  • Zwracaj uwagę na formatowanie tekstu (odpowiednio ustawione marginesy, wypunktowanie), ponieważ:

- dobrze sformatowany tekst nie poprzesuwa się, jeżeli potencjalny pracodawca będzie miał inne ustawienia w swoim komputerze,

- jeżeli w pracy, o którą się starasz, potrzebna jest obsługa komputera, w tym miejscu udowodnisz, że znasz się na tym.

  • Kompromitacją są błędy w pisowni, nawet pozornie błahe, jak brak ogonka w „ę”, literówka czy kropka po skrócie „mgr”. Świadczą one po prostu o braku dokładności kandydata, a czasami o lukach w wykształceniu. Zatem jeżeli masz wątpliwości – sięgnij po słownik!
  • Pamiętaj o liczbach (np. ile osób nadzorowałeś, jakie zadania sprzedażowe realizowałeś) – ilościowe dane są przekonujące!
  • Pionowe ustawienie strony – nie ustawiaj strony poziomo, jeżeli dane nie mieszczą się na jednej kartce. Nie będzie to dobrze widziane. Lepiej będzie, jeśli Twoje doświadczenie zostanie przedstawione na dwóch stronach tekstu.
  • CV zapisz w formacie doc oraz pdf i wysyłaj dwa rodzaje plików, ponieważ pracodawca korzystający z Open Office będzie miał problem z otworzeniem pliku doc – tekst poprzesuwa się i pierwsze wrażenie będzie niekorzystne; format pdf zagwarantuje nienaruszalność układu tekstu.

 

PAMIĘTAJ!

Wizerunek i pierwsze wrażenie stają się w naszych czasach coraz ważniejsze!

Uwaga! Wszystkie treści i materiały zamieszczane na portalu www.zielonalinia.gov.pl, opracowywane przez grupę redakcyjną, mają jedynie charakter informacyjny. Redakcja portalu dokłada wszelkich starań, aby informacje w nim zawarte były rzetelne i wiarygodne. Nie stanowią one jednak wiążącej interpretacji przepisów prawnych.