Trwa ładowanie...
Zaloguj
Praca dla ciebie
Przejdź na

Zawody, w których najłatwiej przybrać na wadze

0
Podziel się:

Jak dowodzą przeprowadzone w USA badania, siedzenie przez cały dzień przy biurku nie wpływa zbyt dobrze na obwód talii pracowników

Jak dowodzą przeprowadzone w USA badania, siedzenie przez cały dzień przy biurku nie wpływa zbyt dobrze na obwód talii pracowników.

Prawie 70 procent asystentów administracyjnych przyznaje, że przybrało na wadze w czasie wykonywania tego zawodu. Tak wynika z badań przeprowadzonych przez CareerBuilder. Przykładów innych profesji, których przedstawiciele w ponad 50 procentach przyznają się do problemów z nadwagą, jest więcej. Należą do nich: nauczyciele, inżynierowie, pielęgniarki, pracownicy działów IT i administratorzy sieci.

Wśród pracowników zatrudnionych w amerykańskich biurach częściej tyją kobiety (50 proc.) niż mężczyźni (39 proc.).

Zaledwie 16 proc. przebadanych pracowników stwierdziło, że w czasie wykonywania obecnej pracy, zrzuciło kilka zbędnych kilogramów.

Niemal połowa ankietowanych pracowników przyznała, że w pracy konsumuje lunch co najmniej 5 razy w tygodniu, a co czwarty Amerykanin zjada 2 przekąski w godzinach pracy. Tylko 9 proc. ankietowanych przyznało, że swoją godzinną przerwę na lunch wykorzystuje na ćwiczenia.

Przebadani przez CareerBuilder pracownicy wskazali jakie są ich zdaniem główne powody tycia w pracy:

37 proc.- winą za nadwagę obarcza panujący w pracy stres 23 proc.- uważa, że jest to kwestia regularnego jedzenia na mieście 19 proc.- przyczynę tycia widzi w nieregularnym jedzeniu 18 proc. - urodziny imieniny i inne okazje pracownicze 16 proc. - słój ze słodyczami w firmie 10 proc. - presja spożywania posiłków ze współpracownikami (np. gdy koledzy dzielą się własnymi wypiekami).

Rosemary Haefner, wiceprezes ds. zasobów ludzkich w CareerBuilder, uważa, że przyrost masy ciała wynika z połączenia kilku złych nawyków żywieniowych, przy jednoczesnym braku odpowiedniej ilości ruchu fizycznego. Wiele osób nie jest w stanie pogodzić pracy zawodowej z ćwiczeniami.

-Dwóch na pięciu pracowników nie ćwiczy regularnie - podkreśla Haefner. Dodaje, że niezwykle ważne jest, by znaleźć czas, czy to na spacer, czy to na skorzystanie z pakietów socjalnych w firmach, które dość często obejmują wejściówki na basen czy do siłowni.

Dla osób chcący zadbać o sylwetkę i pozbyć się zbędnych kilogramów, Rosemary Haefner przygotowała kilka wskazówek:

- Spaceruj - wysiądź z autobusu bądź pociągu przystanek wcześniej i pokonaj pieszo dalszą drogę do pracy. Zamiast korzystać w windy, chodź po schodach. Zamiast wysłać mail, przejdź się do współpracownika. Zwiększony ruch w ciągu dnia to klucz do sukcesu.

- Pij wodę - spożywanie jej w dużych ilościach sprawia, że poczujesz się pełen i na pewno wpłynie na ciało lepiej niż słodkie napoje.

- Jedz więcej owoców i warzyw - możesz je wykorzystać jako przekąskę podczas pracy, to zdecydowanie lepszy wybór niż chipsy czy czekolada.

- Notuj to, co jesz - w ten sposób lepiej skontrolujesz ilość spożywanych kalorii w ciągu dnia.

MA,WP.PL

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)