Trwa ładowanie...
Zaloguj
Praca dla ciebie
Przejdź na

Umowa o pracę

0
Podziel się:

Wyróżniamy następujące rodzaje umów o pracę:

1. na okres próbny do trzech miesięcy,
2. na czas określony,
3. na czas nieokreślony,
4. na czas wykonywania określonej pracy,
5. na zastępstwo.

CO GWARANTUJE UMOWA O PRACĘ?

Umowa o pracę gwarantuje Ci:

1. minimalne wynagrodzenie (1680 zł brutto od 1.01.2014 r.); w przypadku pierwszej pracy w okresie do jednego roku wynagrodzenie minimalne może być obniżone do 80%,
2. prawo do płatnego urlopu,
3. wynagrodzenie oraz zasiłek chorobowy,
4. unormowany czas pracy,
5. szczególną ochronę niektórych grup pracowników,
6. zakaz wypowiadania i rozwiązywania stosunku pracy w szczególnych przypadkach,
7. obowiązek stosowania określonych procedur przy wypowiadaniu umów.

CO POWINNA ZAWIERAĆ UMOWA O PRACĘ?

Umowa o pracę powinna być potwierdzona na piśmie i zawierać:

1. określenie stron umowy,
2. rodzaj umowy,
3. datę jej zawarcia i rozpoczęcia pracy (jeżeli umowa nie zawiera daty rozpoczęcia pracy, stosunek pracy nawiązuje się w dniu zawarcia umowy),
4. rodzaj i miejsce wykonywania pracy,
5. wymiar czasu pracy,
6. wysokość wynagrodzenia ze wskazaniem jego składników.

PAMIĘTAJ! Umowa o pracę powinna zostać utrwalona na piśmie i zawierać wszystkie elementy wymienione w Kodeksie pracy.

wybrane zagadnienia z prawa pracy
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)