Młode mamy zatrudnione w spółce Tauron Dystrybucja będą mogły m.in. pracować w domu lub skorzystać z indywidualnego rozkładu godzin pracy - zakłada program "Mama pracuje", uruchomiony przez tego największego w Polsce dystrybutora energii elektrycznej.
- Celem programu "Mama pracuje" jest zwiększenie komfortu pracy przyszłych i obecnych mam. Program ma zwiększyć liczbę kobiet wracających do pracy po urodzeniu dziecka, pozwalając na bardziej elastyczne dostosowanie czasu pracy do ich potrzeb - poinformował w poniedziałek rzecznik spółki Tauron Dystrybucja Marcin Marzyński.
Program jest skierowany do przyszłych oraz obecnych mam zatrudnionych w firmie, których dzieci nie ukończyły szóstego roku życia. Kobiety przystępujące do programu mają możliwość podjęcia obowiązków służbowych poza miejscem zatrudnienia w ramach telepracy oraz skorzystania z indywidualnego rozkładu czasu pracy, w zależności od charakteru zadań na danym stanowisku.
Przewidziano także udogodnienia dla przyszłych mam - kobiety w ciąży mogą skorzystać z indywidualnego rozkładu czasu pracy lub telepracy, a dodatkowo w okresie ciąży pracować dwie godziny krócej dziennie, przy jednoczesnym zachowaniu wysokości wynagrodzenia.
Kobiety przebywające jeszcze na urlopie rodzicielskim bądź wychowawczym będą otrzymywały newsletter z informacjami z życia firmy, pozwalający im zachować kontakt z miejscem pracy. Z kolei panie wracające po urlopie macierzyńskim otrzymają od firmy upominek w postaci karty podarunkowej na zakupy w jednym ze sklepów z asortymentem dla dzieci.
"Mama pracuje" to kolejny element działań firmy na rzecz pracowników - od trzech lat spółka bierze udział w akcji "Dwie godziny dla rodziny". Pracownicy spółki oraz ich rodziny mają też możliwość skorzystania z dofinansowanych przez pracodawcę pakietów medycznych.
Działająca na południu Polski firma Tauron Dystrybucja to największy w Polsce dystrybutor energii elektrycznej, dysponujący siecią 258 tys. km linii energetycznych. Rocznie firma przesyła ok. 45 tys. gigawatogodzin energii do ok. 5,4 mln klientów.