Trwa ładowanie...
Praca dla ciebie
Przejdź na

„Ślubuję być pracownikiem idealnym” – kilka słów o tym, jak zostać wedding plannerem

0
Podziel się:

Wiosna, lato i początek jesieni to prawdziwe żniwa. Oczywiście nie w znaczeniu dosłownym - mowa o żniwach w branży ślubnej.

„Ślubuję być pracownikiem idealnym” – kilka słów o tym, jak zostać wedding plannerem

Piękna pora roku to idealny moment by powiedzieć sakramentalne „tak” wybrankowi serca, dlatego wiele firm zwiększa w tym czasie zakres usług oraz... szuka pracowników. Jeśli marzysz o karierze wedding plannera jest to idealny moment, by powiedzieć „tak” przyszłemu pracodawcy. Zanim to się jednak stanie, musisz wyróżnić się na tle konkurencji i podbić jego serce. Jak? Na początek dzięki perfekcyjnie zbudowanemu CV.

Od pierwszego wejrzenia

Analogii pomiędzy szukaniem pracy i życiowego partnera jest znacznie więcej niż tylko przypieczętowanie układu poprzez powiedzenie sobie symbolicznego „tak”. Kolejnym podobieństwem jest waga zauroczenia od pierwszego wejrzenia. Pracodawca, otrzymując Twoje CV, powinien się nim - co najmniej – mocno zainteresować już od pierwszej chwili, gdy trafi na jego biurko. Zadbaj więc przede wszystkim o czytelny layout i wstrzelenie się w estetyczne wymagania branży. W tym przypadku liczy się przede wszystkim elegancja, dlatego warto postawić na klasyczne rozwiązania. Nie musisz unikać kolorów i eleganckich detali, warto jednak zachować spójność przekazu i skorzystać z gotowych, profesjonalnych szablonów. Inspiracji możesz poszukać np. na portalu www.mycv.pl który oferuje wiele bezpłatnych wzorów. Kolejny krok to uzupełnienie sekcji poświęconej danym osobowym. Nie zapomnij podać daty urodzenia oraz aktualnego, kolorowego zdjęcia. Nie musi być ono szalenie poważne. Możesz pozwolić sobie na szeroki uśmiech oraz mniej
formalny, schludny ubiór. Jeśli miałaś już do czynienia z branżą ślubną, organizacją eventów lub projektowaniem wnętrz i zamieszczałaś w Internecie swoje realizacje, warto umieścić w CV stosowny link. Twoja strona www, blog lub fanpage na Facebooku mogą okazać się świetnym portfolio, które pozwoli Ci wyróżnić się na tle innych aplikacji.

Poznajmy się lepiej

Gdy pierwsze zauroczenie Twoim CV stanie się już faktem, pracodawca będzie chciał poznać Cię nieco lepiej. To, na co zwróci uwagę, to dotychczasowa ścieżka kariery i zrealizowane projekty. Nie bez znaczenia pozostanie także wykształcenie, więc koniecznie uzupełnij stosowne kolumny w życiorysie. Najbardziej pożądane będą studia co najmniej licencjackie na kierunkach artystycznych lub powiązanych z marketingiem, PR oraz organizacją eventów. Najważniejsze jest jednak nie to, jaką specjalizację posiadasz, ale to, co faktycznie potrafisz zrobić. Postaw więc na doświadczenie praktyczne i wpisz w CV informacje odnośnie dotychczasowego zatrudnienia. Najwięcej punktów zdobędziesz, jeśli możesz pochwalić się współpracą z agencjami PR, firmami eventowymi oraz – optymalnie – innymi podmiotami organizującymi śluby i wesela. Jeśli nie posiadasz takich punktów w CV – nic nie szkodzi. Ważna będzie każda inna posada, która wiązała się z planowaniem i realizacją celów. Wykorzystaj więc możliwość dodania w CV opisu zadań
wykonywanych na danym stanowisku. Dzięki temu zabiegowi masz szansę podkreślić kompetencje, które uzyskałaś i zwrócić uwagę na pożądane umiejętności. Największy nacisk połóż na organizację, tworzenie planów i monitorowanie realizacji zadań, multitasking, kreatywność oraz samodzielność.

Czyżby ideał?

Gdy pracodawca pozna Cię już na tyle dobrze, że będzie skłonny zaprosić Cię na rozmowę kwalifikacyjną, ale nie będzie jeszcze w stu procentach przekonany, zwróci uwagę na kolumnę CV poświęconą umiejętnościom oraz kompetencjom miękkim. Nie zapomnij więc uzupełnić tej części. Pożądane kompetencje to przede wszystkim doskonała organizacja, zdolność pracy pod presją czasu i stresu, wysoka kultura osobista, nienaganna prezencja, łatwość w nawiązywaniu kontaktów oraz wzbudzania zaufania. Warto pochwalić się także innymi, cennymi umiejętnościami technicznymi, takimi jak umiejętność robienia i obróbki zdjęć, obsługa komputerowych programów graficznych oraz montażu wideo. Jeśli ukończyłaś kursy w zakresie wizażu, projektowania wnętrz lub układania kompozycji kwiatowych, także wpisz te informacje w odpowiednie kolumny. Tego rodzaju szkolenia są istotne zwłaszcza wtedy, gdy nie posiadasz kierunkowego wykształcenia lub wystarczającego doświadczenia zawodowego. Nie zapomnij podać także informacji dotyczących poziomu
znajomości języków obcych. Klientami wedding plannerów są często obcokrajowcy lub pary mieszane, z którymi będziesz musiała omawiać wszelkie szczegóły dotyczące ceremonii. W sekcji poświęconej informacjom dodatkowym warto zaznaczyć, że jesteś osobą dyspozycyjną – to istotne, ponieważ śluby odbywają się niemal w stu procentach w weekendy i dni świąteczne. Na koniec – uzupełnij informacje dotyczące Twojego hobby. Warto podkreślić, że interesujesz się sztuką, projektowaniem oraz że śledzisz światowe trendy w branży ślubnej.

Jesteśmy pewni, że takim CV podbijesz serce przyszłego pracodawcy. A jak powinno wyglądać w praktyce? _ Zobacz przykład. _

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)