Trwa ładowanie...
Zaloguj
Praca dla ciebie
Przejdź na

Nie znam żadnego języka obcego, czy to mnie dyskwalifikuje?

0
Podziel się:

Czy wysłać CV do firm, nawet jeśli nie spełniam wszystkich wymogów?

Czy wysłać CV do firm, nawet jeśli nie spełniam wszystkich wymogów. Jestem doświadczonym specem od marketingu i szukam lepszego zatrudnienia. Niestety dość słabo znam angielski i to mnie deprymuje. Obawiam się kompromitacji na rozmowie kwalifikacyjnej, tego, że rekruter już na wstępie powie ,,do widzenia", że nie zechce nawet ze mną rozmawiać. Jak wybrnąć z tej sytuacji? Czy w CV, w rubryce języki wpisać "brak". Wiem, że to może dziwić, ale naprawdę nie nauczyłem się żadnego obcego języka obcego, chodziłem na wiele kursów, niestety bezskutecznie. Dla mnie to wielki powód do wstydu. No ale ten brak nigdy nie przeszkadzał mi w pracy. Odpowiada Beata Kapcewicz

Rekruterzy w ogłoszeniach podają profil idealnego kandydata. Dodatkowo niektóre wymagania są pisane pro forma, np. dotyczy to wyższego wykształcenia. Gdybym szukała specjalisty ds. marketingu w Agencji Reklamowej, o wiele bardziej przykuł by moją uwagę kandydat z 2 - letnią praktyką asystencką w dziale marketingu (bez wyższego wykształcenia) niż absolwent marketingu, ale bez doświadczenia zawodowego w branży. Gdybym jednak szukała specjalisty ds. kontroli jakości w laboratorium chemicznym, wykształcenie chemiczne miałoby dla mnie istotne znaczenie.

Jeśli chodzi o znajomość języka angielskiego, to sprawa wygląda podobnie. Wiele firm w ogłoszeniach wymaga znajomości języka angielskiego, którego potem zatrudniony kandydat nigdy nie wykorzystuje. Sugerowałabym wysyłanie aplikacji nawet na ogłoszenia, w których jest wymóg znajomości języka angielskiego. W CV tę informację zostawiłabym w formie niedopowiedzenia, po prostu w ogóle nie umieszczając informacji o językach obcych. Oczywiście nie dotyczy to ogłoszeń, w których znajomość języka angielskiego jest zaakcentowana jako wymóg konieczny, np. ze względu na obcojęzycznego przełożonego.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)