Trwa ładowanie...
Zaloguj
Praca dla ciebie
Przejdź na

Cała prawda o pracownikach Biedronki

0
Podziel się:

Nietypowe metody rekrutacji, strategia rozwoju i najskuteczniejsze metody motywacji pracowników według Wojciecha Żytkowiaka, Recruitment Department Managera w Biedronce

Cała prawda o pracownikach Biedronki

- Jaki stopień niezależności Biedronka w Polsce ma względem centrali? W jaki sposób kwatera główna wspiera Biedronkę w strategii zarządzania kapitałem ludzkim?

- Jesteśmy oddzielną spółką, ale częścią grupy - siłą rzeczy nasze wzajemne relacje i przenikanie się parametrów to czynnik stały. Podobne są np. modele biznesowe dla kadry zarządzającej. Wymiana doświadczeń to także rzecz stała. Są pewne różnice wynikające zarówno z demografii naszych krajów, jak i różnych uwarunkowań gospodarczych - na takie okoliczności trzeba umieć reagować nie tylko szybko, ale i elastycznie.

- Czy Biedronka ma poważnego konkurenta na rynku, który jest w stanie rywalizować z Waszą strategią rozwoju?

- Na konkurencyjnym rynku zawsze są godni rywale i nie należy nigdy lekceważyć wdrażanych przez nich rozwiązań. Wielu dużych pracodawców, także w handlu, dba o swoich ludzi - to jeden z najistotniejszych filarów rozwoju firmy. Mamy jednak nadzieję, że nasze rozwiązania stały się modelowe i inni gracze z rynku szukają w nich inspiracji.

- W jaki sposób Biedronka dba o zatrzymanie talentów w Polsce? Czy planujecie w przyszłości rozwijać programy dla absolwentów?

- Od kilkunastu lat realizujemy programy dla studentów i absolwentów: Dojrzewalnia Talentów - Program Management Trainee oraz Kierownik Rejonu - Program Rozwoju w Sprzedaży. Dbamy, by ich formuła była coraz ciekawsza, a uczestniczący w programach absolwenci, lepiej przygotowani do czekających ich wyzwań.

Latem zapraszamy do JMD studentów, umożliwiając im zdobycie pierwszych doświadczeń zawodowych w ramach Owocnych Wakacji - Programu Praktyk Letnich. Naszą ofertę uzupełnia Liga Ekspertów - Program Rozwoju Specjalistów. To propozycja skierowana do absolwentów i studentów ostatnich lat kierunków technicznych, gotowych na intensywny rozwój zawodowy i karierę ekspercką.

- Jak przedstawiają się prognozy zatrudnienia na rok 2012? Czy stosujecie jakieś nietypowe metody rekrutacji i selekcji?

- Chcemy zachować najważniejszy parametr - budować relacje długookresowe, które wprowadzają ład w rozwój firmy. Obie strony musza być beneficjentami tej sytuacji - pracownik musi mieć wizję rozwoju i godziwego wynagrodzenia. Firma - korzyści płynących z zatrudniania fachowców, ale i osobowości. Jesteśmy dość ,,intensywnym" graczem na rynku pracy, na różnych poziomach kompetencji dla zatrudnianych. Wykorzystujemy tradycyjne oraz nowoczesne (interaktywne) metody rekrutacji. Publikujemy oferty pracy na stronie www.karierawjmd.pl. Zamieszczamy ogłoszenia na portalach internetowych, w prasie oraz na plakatach i ulotkach w sklepach Biedronka. Współpracujemy z agencjami doradztwa personalnego, uczelniami i organizacjami studenckimi.

- W jaki sposób zapatrujecie się na bardzo dużą rotacje w branży retail? Jaki ma ona wpływ na wyniki biznesowe?

- Rotacja w naszej branży jest niestety czynnikiem normalnym - dlatego staramy się stwarzać takie warunki pracy i programy rozwoju, aby pracownicy czuli się usatysfakcjonowani zarówno, jeżeli chodzi o standard pracy, jak i o pensję. Warto wspomnieć, że najniższa płaca w JMD S.A. jest o ponad 30% wyższa od minimalnej płacy krajowej, a pracownicy sklepów objęci są systemem premiowym.

- Jaki region w Polsce wydaje się być najbardziej problematyczny, jeśli chodzi o rekrutację pracowników?

- Jeśli chodzi o problematyczne regiony w Polsce to nie ma jednoznacznej odpowiedzi, ponieważ zależy to od specyfiki procesu rekrutacyjnego. Przykładowo rekrutacja sprzedawców - kasjerów w dużych miastach, takich jak Warszawa, gdzie rynek pracy jest bardzo bogaty i oferuje kandydatom wiele możliwości, jest trudniejsza niż w małych miejscowościach, gdzie jesteśmy postrzegani jako jeden z największych i najbardziej stabilnych pracodawców.

- W jaki sposób wspieracie młode matki?

- Każdy z rodziców pracujących w JMD, któremu powiększyła się rodzina, otrzymuje wyprawkę dla niemowlęcia. Dzieciom naszych pracowników, które rozpoczynają szkołę, oferujemy ,,biedronkowy" plecak wypełniony wieloma przyborami szkolnymi. Podczas ferii zimowych oraz po zakończeniu roku szkolnego, dzieci z najbardziej potrzebujących rodzin mogą wyjechać na bezpłatne obozy nad morze lub w góry. Dodatkowo w ramach programu ,,Specjalna troska" finansowane są wyjazdy do sanatoriów, zakup sprzętu rehabilitacyjnego, rzadkich leków, konsultacje lekarskie etc. dla dzieci pracowników.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)