Money.pl Praca Wiadomości

Logistyka, transport i komunikacja. Trzy branże, gdzie szukają pracowników

Wyszukiwarka ofert

  • Wszystkie
  • Administracja biurowa
  • Administracja Państwowa
  • Analiza
  • Architektura
  • Badania i rozwój
  • Budownictwo/Geodezja
  • Doradztwo/Konsulting
  • Edukacja
  • Farmaceutyka/Biotechnologia
  • Finanse/Ekonomia
  • Grafika/Kreacja artystyczna/Fotografia
  • Hotelarstwo/Turystyka/Katering
  • Human Resources
  • Informatyka/Administracja
  • Informatyka/Programowanie
  • Inne
  • Instalacja/Utrzymanie/Serwis
  • Internet/E-Commerce
  • Inżynieria/Konstrukcje/Technologia
  • Kadra zarządzająca
  • Kontrola jakości
  • Księgowość/Audyt/Podatki
  • Lekarz/Farmaceuta/Weterynarz
  • Logistyka/Spedycja/Dystrybucja
  • Marketing/Reklama/Public Relations
  • Media/Sztuka/Rozrywka
  • Nieokreślone
  • Nieruchomości/Budownictwo
  • Obsługa klienta/Call Center
  • Pomoc w Domu i Opieka
  • Praca fizyczna
  • Pracownik ochrony
  • Praktyki
  • Prawo
  • Produkcja
  • Projektowanie/Wdrażanie
  • Rolnictwo/Ochrona środowiska
  • Służba zdrowia
  • Sport/Rekreacja
  • Sprzedaż
  • Staże
  • Szkolenia/Edukacja
  • Telekomunikacja
  • Tłumaczenia
  • Ubezpieczenia
  • Usługi Auto-Moto
  • Zakupy
Wybierz zaznaczone
  • Wszystkie
  • dolnośląskie
  • kujawsko-pomorskie
  • lubelskie
  • lubuskie
  • łódzkie
  • małopolskie
  • mazowieckie
  • opolskie
  • podkarpackie
  • podlaskie
  • pomorskie
  • śląskie
  • świętokrzyskie
  • warmińsko-mazurskie
  • wielkopolskie
  • zachodniopomorskie
  • zagranica
Wybierz zaznaczone
  • Wszystkie
  • ostatnich 24 h
  • ostatniego tygodnia
  • ostatnich dwóch tygodni
  • ostatniego miesiąca
Wybierz zaznaczony
2017-04-03 12:59
Logistyka, transport i komunikacja. Trzy branże, gdzie szukają pracowników
Logistyka, transport i komunikacja. Trzy branże, gdzie szukają pracowników

Logistyka, transport i komunikacja to branże, w których co siódmy przedsiębiorca zamierza zatrudniać w drugiej połowie roku. Jak wynika z najnowszego raportu Manpower, jest efekt m.in. rosnącego zainteresowania Polską jako miejscem lokalizacji inwestycji magazynowych. Tylko w ubiegłym roku zdecydowały się na to m.in. Amazon czy Zalando. Oto trzy podpowiedzi dla firm jak skutecznie wygrywać i pozyskiwać pracowników.

Branża logistyczna w Polsce przeżywa rozkwit. Przyczynia się do tego niewątpliwie wzrost znaczenia naszego kraju jako lokalizacji obsługującej firmy z branży e-commerce na potrzeby krajów Europy Zachodniej. Tylko na koniec 2016 roku odnotowano wzrost podaży na powierzchnie logistyczne i magazynowe o prawie 13 proc. A Amazon czy Zalando podpisały rekordowe umowy najmu i łącznie wynajęły prawie 300 tys. metrów kwadratowych powierzchni.

 

Rynek pracownika dyktuje warunki. Po pierwsze firma musi być otwarta na nowości

Rynek pracownika – tak od dłuższego czasu określa się sytuację na polskim rynku pracy. Wynika to z tego, że ofert zatrudnienia jest zdecydowanie więcej niż dostępnych kandydatów. Z analizy ShareHire wynika, że w branży logistycznej największe zapotrzebowanie jest na magazynierów, specjalistów ds. spedycji, operatorów wózków widłowych, pracowników produkcyjnych czy specjalistów ds. sprzedaży usług TSL. Bez względu jednak na stanowisko to pracownik, a nie pracodawca ma obecnie lepszą pozycję negocjacyjną i chętnie zmienia pracę, o ile dostanie lepsze warunki.

Wiele firm przykłada dużą wagę do przygotowania atrakcyjnego ogłoszenia o pracy czy opracowania strategii dbania o wrażenia kandydatów. Często jednak lepszym pomysłem jest wyjście poza tradycyjne metody i poszukiwanie alternatywnych rozwiązań. Przykładem są platformy poleceń rekrutacyjnych, które podbiły rynek zachodni, a teraz szturmem wchodzą na polski rynek.

Po drugie, pracownik z polecenia gwarantem stałości

Programy poleceń rekrutacyjnych w branży logistycznej zyskują na popularności. ShareHire współpracuje z kilkoma firmami z tej branży, które w ciągu miesiąca zatrudniają nawet kilkunastu pracowników z polecenia. Skąd tak duża skuteczność? Program poleceń rekrutacyjnych posiada prosty mechanizm działania – przy ofercie pracy znajduje się link, który można łatwo skopiować i przesłać do osoby, która akurat szuka pracy lub może być zainteresowana ofertą.

Jeżeli polecenie będzie skuteczne, polecający otrzymuje nagrodę. Prostota, ale i otwartość rozwiązania powoduje, że w taką rekrutację mogą zaangażować się wszyscy – pracownicy, alumni, fani marki w social media czy nawet profesjonalni rekruterzy.

Zaletą zatrudniania pracowników z polecenia jest przede wszystkim możliwość obniżenia kosztów rekrutacji nawet o 70 proc. Dotyczy to zwłaszcza stanowisk specjalistycznych, gdzie koszt wypłaty nagrody jest niejednokrotnie kilkukrotnie niższy niż przeciętne wynagrodzenie agencji rekrutacyjnej. ShareHire podaje, że w przypadku branży logistycznej nagroda za polecenie waha się w przedziale 350-400 zł. Natomiast przy stanowiskach specjalistycznych może wynieść 1000 zł.

Po trzecie, buduj silną markę pracodawcy przez polecenia

Kiedy sytuacja na rynku pracy jest trudna, firmy muszą dbać również o to, aby ich opinia była jak najlepsza. Employer branding, czyli budowanie marki pracodawcy, jest jednym z elementów programów poleceń rekrutacyjnych. W końcu to pracownicy i osoby związane z marką stanowią najlepsze źródło wiedzy o firmie i wystawiają najbardziej wiarygodne oceny. Jeżeli pracownik jest w stanie mówić dobrze o firmie, w której pracuje, działa to skuteczniej niż reklama. Poza tym, program poleceń rekrutacyjnych to szansa dla pracowników, aby zaangażować się w życie firmy.

Pracodawcy, którzy zdecydują się na wykorzystanie alternatywnych sposobów rekrutacji, efekty ich wdrożenia zauważą już po kilku miesiącach. Ważne jednak, aby mieć rękę zawsze na pulsie i wdrażając odpowiednie narzędzie mierzyć efekty ich działania.




Re: Logistyka, transport i komunikacja. Trzy branże, gdzie szukają...

barwas / 37.47.99.* / 2018-11-07 13:29
Ciężko znaleźć dobrego pracodawcę, ale chyba równie ciężko znaleźć dobrego pracownika. W CMA – firmie, której wynajmuje sprzęt multimedialny, czy zapewnia kompleksową obsługę eventów, gdzie terminy bywają napięte ciągle brakuje rąk do pracy. Jestem tutaj zatrudniony i jestem zadowolony ze swojej roboty. Firma posiada dział logistyki, uważam że to świetne miejsce, by nabrać doświadczenia. Jeśli ktoś z Was jest z Krakowa lub okolic to zapraszam na stronę firmy https://cma.pl/

Re: Logistyka, transport i komunikacja. Trzy branże, gdzie szukają...

Rekruterino / 46.175.236.* / 2017-04-05 08:31
Rekrutacja w tym kraju robi się nawet nie tyle śmieszna co żenująca. Trzy ogłoszenia o naborze, dwa stanowiska specjalistyczne i jedno "do przyuczenia". Specjalistów nie uświadczysz, za to do przyuczenia pełno ludzi bez żadnych kwalifikacji za to z całą listą wymagań. Najlepsze telefony to takie kiedy się człowiek nawet nie przedstawia tylko pyta czy jest 3000 na rękę, albo zawraca głowę pół dnia po zakończonej rekrutacji że on koniecznie szuka pracy i chce przyjść na rozmowę po czym o umówionej godzinie wysyła sms "Nie przyjdę, sorry". Kolejnego rozłącza w połowie rozmowy, po oddzwonieniu człowiek mówi "skończyła mi się kasa na telefonie". A potem te wszystkie Sebixy będą smarkać pod artykułem że nie ma pracy albo że zdzierca pracodawca nie płaci uczciwie. "Sorry".

Re: Logistyka, transport i komunikacja. Trzy branże, gdzie szukają...

WODNIK744 / 5.172.255.* / 2017-04-05 05:56
KAŻDY PRACOWNIK PRODUKCYJNY JEST POSZUKIWANY ,KTÓRY PŁACI PODATKI I UTRZYMUJE ARMIĘ URZĘDNIKÓW PAŃSTWOWYCH.DLACZEGO NIE MA WOLNYCH ETATÓW W ADMINISTRACJI PAŃSTWOWEJ WSZYSTKICH SZCZEBLI ?. ZA PARĘ LAT POLSKA ZBANKRUTUJE ,UTRZYMUJĄC TYLU PASOŻYTÓW.

Re: Logistyka, transport i komunikacja. Trzy branże, gdzie szukają...

xxxyyy958 / 82.214.143.* / 2017-04-04 15:22
W IT też płacą za polecenie.

Re: Logistyka, transport i komunikacja. Trzy branże, gdzie szukają...

JanJanJan1 / 193.16.107.* / 2017-04-04 09:59
Czyli mówiąc wprost- wzrost znaczenia Polski jako dostawcy outsourcingu dla Europy... Smutne to...

Re: Logistyka, transport i komunikacja. Trzy branże, gdzie szukają...

Obserwator502 / 195.149.98.* / 2017-04-03 21:59
W tych branżach powstają patologiczne etaty za niskie płace.Ludzie szanujcie sie ,teraz za mnie niz 3tys.zł.netto nie warto dla wyzyskiwaczy pracować
 
Marek593 / 46.175.236.* / 2017-04-05 08:33
Jak masz kwalifikacje to pewnie że 3 na rękę i więcej to nie problem. Gorzej jak jesteś nikim a od 3 chcesz zaczynać, potem pełno takich młotów wylewa żale w necie jak to źle i źle.
 
Rezerwista / 193.28.0.* / 2017-04-05 11:03

Jak masz kwalifikacje to pewnie że 3 na rękę i więcej to nie problem...

Taaa, jasne.
W szeroko rozumianej branży elektrycznej pracuję już 20 lat z czego 9 lat u jednego z operatorów i dostawców energii elektrycznej w kraju, pół szuflady kursów, uprawnień i certyfikatów, a mój miesięczny zarobek na "rękę" to 2800 zł. Fakt, że patrząc całościowo na rok jest nieco lepiej bo pracodawca jeszcze wypłaca jakiś socjal czy premię roczną, ale z roku na rok coraz mniejsze i tendencją do całkowitej likwidacji. Za taką kwotę muszę utrzymać 4-ro osobową rodzinę. Firmy o podobnym profilu w promieniu 100km płacą w przedziale 2500-3000 zł z zastrzeżeniem niemalże pełnej dyspozycyjności.
Rozmawiając z obcokrajowcami w mojej branży aż głupio mi się przyznać do zarobków. gdyby nie rodzina już dawno wyjechał bym stąd.
 
H Szatkowski / 2017-04-05 11:23
Wobec obcokrajowca z Ukrainy czy Laosu też jest Ci głupio ?

Inne PKB, inne płace w największym skrócie.
pewnie, że każdy chciałby więcej i szybciej do płacy np. Niemca dojść. Ale nawet u naszych sąsiadów z zachodu chyba nie jest powiedziane, że z 1 etatu pracownik ma utrzymać 4 osoby.
To już Twoja decyzja.
 
Rezerwista / 193.28.0.* / 2017-04-05 13:28

To już Twoja decyzja.

Nie do końca, gdyż całodobowej opieki nad chorą osobą sam sobie nie wybierałem, ale to inna para kaloszy i nie o tym tu mowa.
Średnia wieku w wielu branżach zbliża się do emerytalnego, a o młode osoby będące dobrymi fachowcami/rzemieślnikami z zasobem wiedzy i chęci do pracy w Naszym kraju się nie dba. Przeciętny pomocnik murarza co do szkoły miał pod górkę zarabia podobne pieniądze, o których wspominałem, a odpowiada jedynie za łopatę i betoniarkę.
Wiadomym jest, że "na obczyźnie" oprócz zarobków koszty życia również są większe, lecz relatywnie częściej przeciętny niemiec, szwed, norweg itp. wychodzi do restauracji z rodziną czy podróżuje po europie niż li polak.
 
H Szatkowski / 2017-04-05 13:45
Tego (tj. komfortu siły nabywczej wynagrodzenia) nie neguję, ale to też jakaś pochodna zasobności kraju. Nie jesteśmy gospodarką z czołówki.

Jeszcze o tym dbaniu o młodych...Jest szereg programów, form pomocy, zachęt. Ale nie przeskoczy się tego, że za Odrą i Nysą Łużycką jest zdecydowanie bogaciej, a jesteśmy w Schengen.

A wszędzie poza budżetówką raczej po prostu panuje jakiś rynek pracy/wynagrodzeń.
No widocznie więc jednak na pracę pomocnika murarza jest większy popyt.

Czy mamy ustalić nową, trzecią już stawkę płacy minimalnej dla pracowników umysłowych ?
Mamy ustalać parytety zatrudnienia takich pracowników ?

Raczej, co już od dawna wiadomo, trzeba urealnić kwestię studiów wyższych.
W zakresie rzeczywistego ich poziomu, liczby miejsc bardziej skorelowanej z potrzebami itd.
Tyle, że to potrwa. Ale ubędzie nadmiaru pseudo magistrów, pseudo inżynierów. Wynagrodzenia pozostałych - wzrosną.
 
Rezerwista / 193.28.0.* / 2017-04-05 14:17
Niestety sytuację na rynku pracy po części psuje ogólna kondycja państwa. Każdy chce żyć, pracować i podołać jakimś zobowiązaniom, a w związku z tym jest wstanie zgodzić się na niższe uposażenie aniżeli należało by mu się ze względu na wymogi danego stanowiska, byle by tylko mieć stałą pracę.
Kolejnym trendem wśród pracodawców jest zmniejszanie ilości etatów przy tym samym zakresie obowiązków. Co w efekcie daje nieco wyższą pensję pozostałym pracownikom lecz z podwójnymi obowiązkami.

Mała dygresja...
Nie wnikając w czasy jakie były, to 15, 20 czy 25 lat temu szeregowy pracownik zarabiał X, jego przełożony/mistrz 1,5-2X, kierownik działu 3-4X, a dyrektor/członek zarządu 8-12X.
W dzisiejszych czasach dyrektorzy czy prezesi nawet niewielkich firm naliczają sobie grube sumy w żaden sposób nie proporcjonalne do podstawowej stawki.

Niestety wzrost płac nie idzie w parze ze wzrostem wynagrodzeń.

Pozdrawiam.
 
H Szatkowski / 2017-04-05 19:52
Ad. mała dygresja.

Otóż właśnie ...NIE. Za PRL-u spłaszczenie płac było ogromne. Do odszukania w rocznikach statystycznych. Przykład z rodziny, lata 70-te: Główny technolog w zakładzie: 1,2-1,3 mistrza jednego z działów produkcyjnych.
 
Rezerwista / 193.28.0.* / 2017-04-05 14:32

Niestety wzrost płac nie idzie w parze ze wzrostem wynagrodzeń.

Najmocniej przepraszam, miał być:
Niestety wzrost wynagrodzeń nie idzie w parze ze wzrostem kosztów życia.

Re: Logistyka, transport i komunikacja. Trzy branże, gdzie szukają...

ivecoreno1234 / 78.10.133.* / 2017-04-03 19:26
Fajnie, tylko że idąc np na kierowcę krajowego C do DB Schenker we Wroclawiu na ul. Krzemienieckiej. Okazuje się , że chcą nas przyjąc bez żadnej umowy "na czarno" ale podwykonawcy Schenkera, którzy oferują nam pracę "na gębe" bez żadnego ubezpieczenia. W ogłoszeniu na olx podają oczywiście, że to umowa o pracę" i atrakcyjną stawkę To jest pułapka na kolejnych frajerów ! Najlepsze jest to, że każą nam jechać w trasę i nie dają nam żadnego dowodu rejestracyjnego ciężarówki, która okazuje się niebezpiecznym dla ruchu drogowego gruchotem. ,Mało tego, te cięzarówki nawet nie ma barań technicznych hamulce są całkowicie zryte i wszysko jest szmelcem i jeżdżą po drogach, m.in codziennie w opolskie !. Te ciężarówki parkują na pobliskiej posesji ze 100m od Bazy Schenkera !

Re: Logistyka, transport i komunikacja. Trzy branże, gdzie szukają...

cvandrzej / 37.47.129.* / 2017-04-03 19:15
PSEUDOPRACODAWCY zatrudniają kierowców za friko bez opłat na ubezpieczenia i za I OOO zł po 12h/dobę.....to innowacyjna Polska wyzysku

Re: Logistyka, transport i komunikacja. Trzy branże, gdzie szukają...

ask927 / 178.235.232.* / 2017-04-03 17:55
Jakoś nie widzę dużego popytu na kierowców tzn. popyt jest za najniższą krajową + diety ( aby być kierowcą trzeba wydać 10 000zł pod warunkiem ze zda się wszystkie egzaminy za 1 razem + co 5 lat od 1500-2000 zł aby można było dalej pracować ).

Re: Logistyka, transport i komunikacja. Trzy branże, gdzie szukają...

gość 2 / 77.91.11.* / 2017-04-03 17:23
ciekawe,a ja po logistyce od 5 lat nie mogę znaleźć pracy