Money.pl Praca Wiadomości

90 minut w ciszy i bez e-maili może poprawić efektywność pracy

Wyszukiwarka ofert

  • Wszystkie
  • Administracja biurowa
  • Administracja Państwowa
  • Analiza
  • Architektura
  • Badania i rozwój
  • Budownictwo/Geodezja
  • Doradztwo/Konsulting
  • Edukacja
  • Farmaceutyka/Biotechnologia
  • Finanse/Ekonomia
  • Grafika/Kreacja artystyczna/Fotografia
  • Hotelarstwo/Turystyka/Katering
  • Human Resources
  • Informatyka/Administracja
  • Informatyka/Programowanie
  • Inne
  • Instalacja/Utrzymanie/Serwis
  • Internet/E-Commerce
  • Inżynieria/Konstrukcje/Technologia
  • Kadra zarządzająca
  • Kontrola jakości
  • Księgowość/Audyt/Podatki
  • Lekarz/Farmaceuta/Weterynarz
  • Logistyka/Spedycja/Dystrybucja
  • Marketing/Reklama/Public Relations
  • Media/Sztuka/Rozrywka
  • Nieokreślone
  • Nieruchomości/Budownictwo
  • Obsługa klienta/Call Center
  • Pomoc w Domu i Opieka
  • Praca fizyczna
  • Pracownik ochrony
  • Praktyki
  • Prawo
  • Produkcja
  • Projektowanie/Wdrażanie
  • Rolnictwo/Ochrona środowiska
  • Służba zdrowia
  • Sport/Rekreacja
  • Sprzedaż
  • Staże
  • Szkolenia/Edukacja
  • Telekomunikacja
  • Tłumaczenia
  • Ubezpieczenia
  • Usługi Auto-Moto
  • Zakupy
Wybierz zaznaczone
  • Wszystkie
  • dolnośląskie
  • kujawsko-pomorskie
  • lubelskie
  • lubuskie
  • łódzkie
  • małopolskie
  • mazowieckie
  • opolskie
  • podkarpackie
  • podlaskie
  • pomorskie
  • śląskie
  • świętokrzyskie
  • warmińsko-mazurskie
  • wielkopolskie
  • zachodniopomorskie
  • zagranica
Wybierz zaznaczone
  • Wszystkie
  • ostatnich 24 h
  • ostatniego tygodnia
  • ostatnich dwóch tygodni
  • ostatniego miesiąca
Wybierz zaznaczony
2017-05-24 06:29
90 minut w ciszy i bez e-maili może poprawić efektywność pracy
Fot. Startupstockphotos//Pixabay
90 minut w ciszy i bez e-maili może poprawić efektywność pracy

Jedna trzecia pracowników jest często rozpraszana przy wykonywaniu zadań służbowych - pokazuje badanie Human Power, o którym czytamy w środowym wydaniu "Pulsu Biznesu".

Badanie "Praca, moc, energia w polskich firmach" przeprowadzone przez Human Power pod patronatem Uniwersytetu Łódzkiego dotyczy efektywności w miejscu pracy - pisze gazeta.

Jego wyniki pokazują, że spokój w pracy ma 7,9 proc. kierowników i 20 proc. osób na stanowiskach niekierowniczych. Większość, bo 81,4 proc. badanych, odpowiedziała jednak, że z łatwością koncentruje uwagę na realizowanym zadaniu, chociaż jednocześnie 50,7 proc. przyznało, że nie potrafią pracować bez ciągłego sprawdzania poczty elektronicznej czy odbierania telefonów.

Zdaniem prezes Human Power, Małgorzaty Czarneckiej pracodawcy często nie są świadomi kosztów, jakie ponoszą, gdy ich pracownicy pracują w ten sposób. Według niej można je zmniejszyć, np. wprowadzając w firmie 60 lub 90 minut pracy w ciszy, najlepiej rano, nad najważniejszymi zadaniami. W tym czasie nie powinno być obowiązku odpowiadania na e-maile czy uczestniczenia w spotkaniach - podkreśla Czarnecka, cytowana przez "PB".

oprac. Bartosz Wawryszuk
Tagi: pracownicy, praca, e-mail, efektywność pracy