Trwa ładowanie...
Zaloguj
Praca dla ciebie
Przejdź na

Firmy łowią talenty już na uczelniach

0
Podziel się:

Pozyskaniu najlepszych studentów służą programy ambasadorów realizowane m.in. przez KPMG, Skanska czy Jeronimo Martins. Ambasador reprezentuje firmę oraz tworzy jej markę jako pożądanego pracodawcy

Firmy łowią talenty już na uczelniach

Pozyskaniu najlepszych studentów służą programy ambasadorów realizowane m.in. przez KPMG, Skanska czy Jeronimo Martins. Ambasador reprezentuje firmę oraz tworzy jej markę jako pożądanego pracodawcy. Biznes zorientował się, że rekrutowanie studentów dopiero po ukończeniu nauki mija się z celem, ponieważ ci najlepsi są już dogadani albo zatrudnieni. Rozwijają wobec tego współpracę z uczelniami. Pozyskany student ma do wykonania na uczelni ważną robotę promocyjną. Stworzenie solidnej marki pracodawcy procentuje w przyszłości lepszymi kandydatami do pracy.

Polscy pracodawcy od wielu lat rozwijają programy ambasadorskie. Ambasador reprezentuje firmę na uczelni, tworzy jej wizerunek jako pracodawcy z wyboru. Najczęściej realizuje to wszystko za pomocą marketingu szeptanego wśród koleżanek i kolegów.

22 ambasadorów na różnych uczelniach technicznych w Polsce wybiera każdego roku Skanska. Przedstawiciele promują firmę, a także organizują różne projekty na uczelniach. Odpowiadają za współpracę z władzami uczelni oraz kadrą naukową. Firma daje im pewną swobodę w działaniu, mogą realizować własne pomysły.

- Ambasadorzy zaskakują nas kreatywnością. Prześcigają się w coraz to ciekawszych formach promocji firmy: koparki Skanska na kampusie, stoiska informacyjne ,,Przymierz się do kasku", ciasteczka z logotypem naszej firmy - to tylko niektóre z ich pomysłów - wylicza Ewa Razowska, starszy specjalista ds. employer brandingu i rekrutacji w Skanska.

Skanska podkreśla, że jej ambasadorem może zostać osoba, której pasją jest budownictwo. Kandydaci wypełniają formularz zgłoszeniowy na stronie firmy, w którym odpowiadają na pytania otwarte dotyczące ich działalności studenckiej, zainteresowań oraz znajomości inicjatyw spółki. Najlepsi przechodzą do kolejnego etapu, jakim jest wywiad telefoniczny.

Ewa Razowska podkreśla wymierne efekty pracy ambasadorów. Podczas ostatnich dwóch semestrów udało się zorganizować 48 wycieczek dla studentów na budowy Skanska oraz przeprowadzić 27 gier strategicznych z zarządzania projektem, w trakcie których przeszkolono ponad 600 studentów.

Na wiosnę bieżącego roku 2,3 tys. studentów kierunków technicznych zostało zaproszonych na prezentacje inżynierskie prowadzone przez menedżerów projektów Skanska.

Niezwykle rozbudowany program ambasadorów na uczelni ma firma KPMG. Ambasador dostaje szansę na bezpośredni kontakt z pracownikami firmy oraz poznania jej od środka. Uczestniczy w projektach organizowanych przez KPMG. Firma wspiera także inicjatywy ambasadorów, udzielając na przykład merytorycznego wsparcia studenckim konferencjom. Ambasadorski program KPMG wyróżnia system bonusów.

- Przedstawiciel KPMG otrzymuje od nas m.in. comiesięczne stypendium ambasadorskie, doładowanie karty miejskiej, iPad. W tym roku najlepszy ambasador dostanie od nas dodatkowo voucher na zagraniczne wakacje - mówi Izabela Zbonikowska z KPMG.

W ambasadorski sposób na uczelniach promuje się też Schneider Electric. Jednak rola ambasadora Schneider Electric nie ogranicza się wyłącznie do reprezentowania i promowania firmy w swojej szkole wyższej. Jako że spółka uczestniczy w zajęciach dydaktycznych na zaprzyjaźnionych uczelniach, ambasador pomaga w przygotowaniu wykładów, warsztatów czy prezentacji.

Każdy z ambasadorów Schneider Electric otoczony jest opieką pracownika firmy, który pełni funkcję mentora. To osoba, która kieruje działaniami studenta, a także koryguje je w razie potrzeby. Co ważne, ambasador ma pierwszeństwo w rekrutacjach prowadzonych przez Schneider Electric.

O ile ambasadorski program Schneider Electric skierowany jest do studentów, którzy co najmniej rozpoczęli III rok, to Jeronimo Martins szuka swych uczelnianych przedstawicieli na pierwszych latach nauki. Głównym zadaniem ambasadorów portugalskiej spółki jest tworzenie wizerunku właściciela Biedronki na uczelniach. Jeronimo Martins chce w ten sposób przyciągnąć najlepszych studentów.

Bartosz Dyląg

wiadomości
praca
rynek pracy
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)