Głównym celem stanowiska jest tworzenie polityki marketingowej firmy w oparciu o długookresową strategię.
Podstawowe obowiązki
nadzór nad pracą podległego personelu
planowanie i kontrola poszczególnych działań marketingowych jak badania rynku, ustalanie poziomów cen produktów, ustalanie najkorzystniejszych kanałów dystrybucji
ustalanie celów promocyjnych
nadzór nad współpracą z firmami zewnętrznymi (agencjami reklamowymi, drukarniami, itd.)
nadzór nad działaniami PR
Najważniejsze kompetencje zawodowe
świadomość komercyjna
umiejętności strategiczne
umiejętność zarządzania budżetem
umiejętności biznesowe
umiejętność kierowania kapitałem ludzkim
wiedza z zakresu sprzedaży i marketingu
znajomość rynku / branży
zdolności organizacyjne
kreatywność
inicjatywa / przedsiębiorczość
Najczęściej spotykane wymagania rekrutacyjne
wykształcenie wyższe (marketing, zarządzanie)
kilkuletnie doświadczenie na stanowisku menedżerskim w dziale marketingu
praktyczna znajomość zasad związanych z tworzeniem i wdrażaniem strategii marketingowej