Głównym celem stanowiska jest tworzenie polityki marketingowej i handlowej firmy w oparciu o długookresową strategię.
Podstawowe obowiązki
nadzór nad pracą podległego personelu
planowanie i kontrola poszczególnych działań marketingowych jak badania rynku, ustalanie poziomu cen produktów, ustalanie najkorzystniejszych kanałów dystrybucji
ustalanie celów promocyjnych
nadzór nad współpracą z firmami zewnętrznymi (agencjami reklamowymi, drukarniami, itd.)
nadzór nad działaniami PR
opracowywanie strategii sprzedaży w tym m.in. ustalanie celów działu handlowego, ustalanie budżetów sprzedaży
kontrola wszelkich działań handlowych firmy
Najważniejsze kompetencje zawodowe
umiejętności komunikacyjne
umiejętności negocjacyjne
świadomość komercyjna
umiejętności strategiczne
umiejętność kierowania kapitałem ludzkim
umiejętności biznesowe
wiedza z zakresu sprzedaży i marketingu
znajomość rynku / branży
zdolności handlowe
inicjatywa / przedsiębiorczość
Najczęściej spotykane wymagania rekrutacyjne
wykształcenie wyższe
kilkuletnie doświadczenie na menedżerskim stanowisku w dziale sprzedaży lub marketingu
doskonała znajomość rynku i specyfiki branży
praktyczna znajomość zagadnień związanych z tworzeniem i wdrażaniem strategii marketingowej