Jestem pracownikiem supermarketu na stanowisku sprzedawca. Zostałem zaproszony na kilka rozmów rekrutacyjnych, sądzę więc, że moje CV jest w porządku. Obawiam się jednak, że nie do końca wiem jak najlepiej odpowiedzieć na następujące pytania: Opisz sytuację, w której miałeś konflikt ze swoim kierownikiem oraz opisz swoją sytuacje stresową z klientem. Odpowiada Małgorzata Majewska, ekspert Monsterpolska.pl.
Te pytania mają na celu sprawdzenie tego, jaki potencjalny pracownik ma stosunek do swojego przełożonego oraz jak radzi sobie w sytuacjach stresowych. Aby odpowiedzieć na to pytanie, musisz przypomnieć sobie, czy takie sytuacje miały miejsce. Jeśli nie miałeś konfliktów z kierownictwem, powiedz, że nie znalazłeś się w takiej sytuacji. Natomiast jeśli w swojej dotychczasowej karierze byłeś w konflikcie z przełożonym, zastanów się jakie były tego przyczyny. Powinieneś obiektywnie, bez emocji, opisać sytuację i to jak się zachowałeś.
Postaraj się pokazać Twoje profesjonalne podejście oraz, że potrafisz trzymać nerwy na wodzy, a także wyciągać wnioski. Konflikty zdarzają się wszędzie, ale dla rekrutera liczy się to, jak potrafisz sobie z nimi radzić i jaką opinię masz o swoich przełożonych. W przypadku pytania o stresowe sytuacje z klientem, warto pokazać, że potrafisz rozwiązywać problemy. Czasami zdarzają się trudni klienci, którzy używają wulgarnego języka lub są bardzo wymagający. Przedstaw sytuację, w której pomogłeś rozwiązać problem lub podjąłeś niezbędne kroki, aby właściwie obsłużyć kupujących. Dla pracodawcy ważne będzie, kiedy pokażesz, że w stresujących sytuacjach potrafisz zachować zimną krew i racjonalnie myśleć.
Może był jakiś moment, w którym za swoje zachowanie zostałeś przez pracodawcę pochwalony lub szczególnie doceniony. Warto o takich rzeczach wspomnieć - pokażesz, co wyróżnia Cię spośród innych. Przede wszystkim, nie obawiaj się takich pytań, bo jeśli zbytnio zestresujesz się odpowiedzią, pracodawca na pewno nie uwierzy, że podczas prawdziwych zdarzeń emocje nie biorą nad Tobą góry.
(AS)