Trwa ładowanie...
Praca dla ciebie
Przejdź na

Sprzedać się na rozmowie kwalifikacyjnej

0
Podziel się:

Mam kwalifikacje, ale nie umiem się "sprzedać" na rozmowie.

Witam, jestem osobą studiującą pedagogikę resocjalizacyjną w systemie stacjonarnym. Pracuję w znanej firmie finansowo-ubezpieczeniowej jako asystentka kierownika grupy na 1/2 etatu, oraz w sklepie z obuwiem jako sprzedawca.

Zdobyłam umiejętności (organizacja czasu, obsługa urządzeń biurowych, cierpliwość, praca samodzielnie jak i w grupie, jestem kreatywna, odpowiedzialna za powierzone zadania, z którymi łatwo by było znaleźć pracę. Niestety nie potrafię dobrze "sprzedać" się na rozmowie kwalifikacyjnej. Chciałabym dowiedzieć się jak mogłabym dobrze zaprezentować się potencjalnemu pracodawcy, tak by odnieść sukces.

Odpowiada Daniel Demko, doradca personalny

Mam wrażenie, że wśród tych wszystkich szkoleń, które Pani ukończyła zabrakło pakietu interpersonalnego. Warto skorzystać ze szkoleń dotyczących komunikacji interpersonalnych.

Przede wszystkim powinna Pani zacząć od wyobrażenia siebie na określonym stanowisku, czyli gdzie i w jakim zawodzie chciałaby Pani pracować. Warto się zastanowić, co tak naprawdę chce Pani robić, czy lepiej się Pani czuje jako asystentka, sprzedawca a może jako pedagog.

Gdy już Pani będzie wiedziała co chce robić, polecam napisać sobie na kartce informację o sobie - taką autoprezentację, w której będzie zawarta informacja dlaczego akurat Pani jest najlepszym kandydatem na dane stanowisko.

Następnie polecam powiedzieć to kilka razy przed lustrem. Jeśli ma Pani taką możliwość, swoją autoprezentację można nagrać kamerą, by potem poobserwować samą siebie i ewentualnie wprowadzić jakieś korekty w sposobie mówienia o sobie - w mowie ciała.

Można także poprosić znajomych, by byli naszym potencjalnym pracodawcą i zrobić symulację takiej rozmowy. Im lepiej się przygotujemy do spotkania tym mniejszy stres i tym lepiej się sprzedamy.

rozmowa kwalifikacyjna
wiadomości
praca
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)