Money.pl Praca Poradniki

Menadżerki w spódnicy

Wyszukiwarka ofert

  • Wszystkie
  • Administracja biurowa
  • Administracja Państwowa
  • Analiza
  • Architektura
  • Badania i rozwój
  • Biznes
  • Budownictwo/Geodezja
  • Doradztwo/Konsulting
  • Edukacja
  • Farmaceutyka/Biotechnologia
  • Finanse/Ekonomia
  • Grafika/Kreacja artystyczna/Fotografia
  • Hotelarstwo/Turystyka/Katering
  • Human Resources
  • Informatyka/Administracja
  • Informatyka/Programowanie
  • Inne
  • Instalacja/Utrzymanie/Serwis
  • Internet/E-Commerce
  • Inżynieria/Konstrukcje/Technologia
  • Kadra zarządzająca
  • Kontrola jakości
  • Księgowość/Audyt/Podatki
  • Lekarz/Farmaceuta/Weterynarz
  • Logistyka/Spedycja/Dystrybucja
  • Marketing/Reklama/Public Relations
  • Media/Sztuka/Rozrywka
  • Nieokreślone
  • Nieruchomości/Budownictwo
  • Obsługa klienta/Call Center
  • Organizacje pozarządowe/Wolontariat
  • Pomoc w Domu i Opieka
  • Praca fizyczna
  • Pracownik ochrony
  • Praktyki
  • Prawo
  • Produkcja
  • Projektowanie/Wdrażanie
  • Rolnictwo/Ochrona środowiska
  • Służba zdrowia
  • Sport/Rekreacja
  • Sprzedaż
  • Staże
  • Szkolenia/Edukacja
  • Telekomunikacja
  • Tłumaczenia
  • Ubezpieczenia
  • Usługi Auto-Moto
  • Zakupy
Wybierz zaznaczone
  • Wszystkie
  • dolnośląskie
  • kujawsko-pomorskie
  • lubelskie
  • lubuskie
  • łódzkie
  • małopolskie
  • mazowieckie
  • opolskie
  • podkarpackie
  • podlaskie
  • pomorskie
  • śląskie
  • świętokrzyskie
  • warmińsko-mazurskie
  • wielkopolskie
  • zachodniopomorskie
  • zagranica
Wybierz zaznaczone
  • Wszystkie
  • ostatnich 24 h
  • ostatniego tygodnia
  • ostatnich dwóch tygodni
  • ostatniego miesiąca
Wybierz zaznaczony
2011-06-06 11:22
Menadżerki w spódnicy

105951583.jpeg
(fot. Thinkstockphotos)


Są twarde i konkretne. Nie dadzą się wywieść w pole. Dzięki nim PepsiCo, Avon Products, czy Sabanci Group od lat są na topie. Kobiety managerki - z nimi liczy się męski świat.


Mężczyźni jako słabe punkty kobiety-managera wymieniają nadmiernie okazywane emocje i zachowawczość w działaniu. Może się mylą. Może właśnie tędy wiedzie droga do sukcesu. Okazuje się bowiem, że panie obdarzone inteligencją emocjonalną, wyjątkowo dobrze radzą sobie w sytuacjach, gdy zmieniające się warunki wymuszają współdziałanie, pracę zespołową, adaptację do koniecznych zmian oraz ostrożność przy podejmowaniu strategicznych decyzji.

Women at the Top sporządzony przez Financial Times ujawnił jak kobiety osiągają sukces w pracy i w jaki sposób swe przedsiębiorstwa zamieniają w fabryki zarabiające krocie. Poznajmy pierwszą piątkę najbardziej wpływowych, najpotężniejszych kobiet światowego biznesu.

Miejsce 5: Dong Mingzhu

firma: Gree Electric Appliances International Development

Choć wydaje się to nieprawdopodobne, zarządzająca wielkim przedsiębiorstwem drobna kobieta, od dwudziestu lat nie była na urlopie.

57-letnia Mingzhu jest jedną z najbardziej znanych kobiet biznesu w Chinach. Ona sama nazywana jest Żelazną Damą Biznesu. Jej przedsiębiorstwo jest szczególnie poważną konkurencją dla LG Electronics. Produkuje klimatyzację i niewielkie urządzenia elektryczne.

Miejsce 4: Irene Rosenfeld

firma: Kraft Foods

Philadelphia, Jacobs, Toblerone i Capri Sonne - znasz te marki? Produkuje je Kraft Foods, drugi co do wielkości światowy producent artykułów spożywczych z obrotem rzędu ponad 40 mld dolarów. Przedsiębiorstwem zarządza Irene Rosenfeld - dziecko księgowego i gospodyni domowej. Pochodzi z żydowskiej rodzinny, która wyemigrowała z Niemiec do USA. Wzorowa uczennica i utalentowana koszykarka karierę zaczynała w agencji reklamowej Dancer Fitzgerald Sample w Nowym Jorku. W Kraft Foods zaczęła pracę w 1981 roku. Była badaczem rynku, managerem produktu, aż w końcu w 2006 roku. mianowano ją dyrektorem generalnym firmy.

Miejsce 3: Guler Sabanci

firma: Sabanci Group (usługi finansowe i przemysł)

Trzy lata temu Sabanci miała pracowity rok podczas przejmowania swojego holdingu - jednej z największych korporacji przemysłowych i finansowych w Turcji. Sabanci Group zrzesza ponad 70 firm i 10 spółek joint venture, zatrudnia 45 tys. pracowników i z dochodami powyżej 10 mld dolarów rocznie jest podporą tureckiej gospodarki. Nic dziwnego, że sama Sabanci uchodzi za ważną osobę w politycznym, społecznym i kulturalnym życiu swojego kraju. Dla 57-letniej bizneswoman celem są nie tylko zyski. Jej fundacja zainwestowała ponad miliard dolarów w wiele projektów społecznych. - Nasze przedsiębiorstwo ma dwa cele: interes i miłość bliźniego. Gdybyśmy myśleli wyłącznie o akcjonariuszach, nie odnosilibyśmy sukcesów - podsumowała swą działalność.
Miejsce 2: Andrea Jung (52)

firma: Avon Products

Córka chińskich imigrantów urodziła się w Toronto, w1959 roku. Była zdolna i odważna, w młodym wieku wspięła się na szczyt korporacyjnej kariery. Dziś nazywają ją pierwszą damą sprzedaży. Od lat uchodzi za jedną z najzdolniejszych kobiet w świecie biznesu. Marketing jest jej pasją, pewną ręką prowadzi pięć milionów reprezentantek handlowych Avonu.

Jung kieruje działalnością firmy kosmetycznej już od jedenastu lat. Koncern sprzedaje swoje produkty poprzez sieć ponad 100 sklepów oraz poprzez swoje konsultantki, których jest na całym świecie ponad sześć milionów, działa w 140 krajach.

Miejsce 1: Indra Nooyi

firma: PepsiCo

To najpotężniejsza kobieta w świecie światowego biznesu. Indra Nooyi odpowiada za strategię przedsiębiorstwa od 2001 roku. W październiku 2006 zdobyła szczyt zostając szefową zarządu w PepsiCo, jednego z największych producentów napojów i słonych przekąsek, z rocznym obrotem wysokości 35 mld dolarów, 168 tys. pracowników i znaną na całym świecie marką Pepsi, która jest jednym z najbardziej znanych napojów orzeźwiających na świecie.

Jej droga do sukcesu była kręta. Po ukończeniu studiów w Kalkucie pracowała przez dwa lata dla koncernu farmaceutycznego Johnson & Johnson w Bombaju. Ze stypendium Yale i 500 dolarami w kieszeni wyjechała do USA. Pokazała, że kobieta może wszystko. ml

wp.pl
Tagi: firmy, podwyżki, praca, rynek pracy, kobiety, wiadomości, urlop, kariera, kodeks, korporacje, menedżerki