Trwa ładowanie...
Zaloguj
Praca dla ciebie
Przejdź na

Zasady prawa pracy i stosunek pracy

0
Podziel się:

Zasady prawa pracy i stosunek pracy

_ Informacje zgodne ze stanem prawnym na dzień: 2012-03-29 _

Zasady prawa pracy:

  • prawo do pracy,
  • swoboda nawiązywania stosunków pracy i płacy,
  • poszanowanie godności i dóbr osobistych pracownika,
  • równość pracowników,
  • zakaz dyskryminacji,
  • odpłatność pracy (prawo do godziwego wynagrodzenia),
  • ochrona uprawnień pracowników,
  • prawo pracowników i pracodawców do tworzenia i przystępowania do organizacji zawodowych,
  • partycypacja pracownicza.

Czym jest stosunek pracy?

Stosunek pracy jest to stosunek prawny, w którym jako pracownik zobowiązany jesteś do osobistego i zgodnego z poleceniami pracodawcy świadczenia pracy określonego rodzaju i na określonym stanowisku, pracodawca zaś zobowiązany jest do stworzenia warunków umożliwiających Ci jej wykonywanie oraz do wypłaty wynagrodzenia i innych świadczeń w terminie.

PAMIĘTAJ!

Prawo pracy ma także swoje zasady. Warto je znać, by móc ubiegać się o respektowanie swoich praw niezależnie od tego, czy jesteś pracownikiem, czy pracodawcą.

_ Uwaga! Wszystkie treści i materiały zamieszczane na portalu www.zielonalinia.gov.pl, opracowywane przez grupę redakcyjną, mają jedynie charakter informacyjny. Redakcja portalu dokłada wszelkich starań, aby informacje w nim zawarte były rzetelne i wiarygodne. Nie stanowią one jednak wiążącej interpretacji przepisów prawnych. _

wybrane zagadnienia z prawa pracy
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)