Money.pl Praca praca Wrocław Nordics Credit Manager | with Danish or Swedish
Nazwa firmy Smith & Nephew
Stanowisko Nordics Credit Manager | with Danish or Swedish
Kategoria Księgowość/Audyt/Podatki
Lokalizacja Wrocław
Termin ważności: 2019-09-06
Link do oferty więcej (w nowym oknie)

Wyszukiwarka ofert

  • Wszystkie
  • Administracja biurowa
  • Administracja Państwowa
  • Analiza
  • Architektura
  • Badania i rozwój
  • Biznes
  • Budownictwo/Geodezja
  • Doradztwo/Konsulting
  • Edukacja
  • Farmaceutyka/Biotechnologia
  • Finanse/Ekonomia
  • Geologia/Hydrologia/Tektonika
  • Grafika/Kreacja artystyczna/Fotografia
  • Hotelarstwo/Turystyka/Katering
  • Human Resources
  • Informatyka/Administracja
  • Informatyka/Programowanie
  • Inne
  • Instalacja/Utrzymanie/Serwis
  • Internet/E-Commerce
  • Inżynieria/Konstrukcje/Technologia
  • Kadra zarządzająca
  • Kontrola jakości
  • Księgowość/Audyt/Podatki
  • Lekarz/Farmaceuta/Weterynarz
  • Logistyka/Spedycja/Dystrybucja
  • Marketing/Reklama/Public Relations
  • Media/Sztuka/Rozrywka
  • Nieokreślone
  • Nieruchomości/Budownictwo
  • Obsługa klienta/Call Center
  • Organizacje pozarządowe/Wolontariat
  • Praca fizyczna
  • Pracownik ochrony
  • Praktyki
  • Prawo
  • Produkcja
  • Projektowanie/Wdrażanie
  • Rolnictwo/Ochrona środowiska
  • Służba zdrowia
  • Sport/Rekreacja
  • Sprzedaż
  • Staże
  • Szkolenia/Edukacja
  • Telekomunikacja
  • Tłumaczenia
  • Ubezpieczenia
  • Usługi Auto-Moto
  • Zakupy
Wybierz zaznaczone
  • Wszystkie
  • dolnośląskie
  • kujawsko-pomorskie
  • lubelskie
  • lubuskie
  • łódzkie
  • małopolskie
  • mazowieckie
  • opolskie
  • podkarpackie
  • podlaskie
  • pomorskie
  • śląskie
  • świętokrzyskie
  • warmińsko-mazurskie
  • wielkopolskie
  • zachodniopomorskie
  • zagranica
Wybierz zaznaczone
  • Wszystkie
  • ostatnich 24 h
  • ostatniego tygodnia
  • ostatnich dwóch tygodni
  • ostatniego miesiąca
Wybierz zaznaczony

Oferta pracy Nordics Credit Manager | with Danish or Swedish

Opis stanowiska:
Smith & Nephew is a global advanced medical technology business. We support healthcare professionals in more than 100 countries to improve the quality of life for their patients. Since 1856, when our founder T.J. Smith developed a new method for refining cod liver oil, and in World War One when his nephew led the supply of wound care products, to the present day, Smith & Nephew continues to pioneer health solutions.

Through our market leadership positions in Sports Medicine, Trauma, Orthopaedic Reconstruction and Advanced Wound Management, our 16,000 employees continue to improve outcomes and expand access, constantly striving to create value for healthcare professionals, patients, payers and shareholders.
Nordics Credit Manager | with Danish or Swedish
Workplace: Wrocław

The Credit Manager is responsible for the delivery of high quality, ongoing operation of the credit and collections processes, applied to customers in a range of geographic territories. This role will be responsible for proposing changes and improvements to the existing Credit Risk & Collection Strategy and rolling out processes and procedures which are aligned to the existing S&N Control framework. The Credit Manager will work with a cross-functional stakeholder base (Finance, Commercial & Legal) to improve process and resolve issues to ensuring that the target Day-Sales-Outstanding is met. The role will design appropriate governance structures to minimise bad debt exposure to S&N over the credit management process (including monitoring & management of credit limit balances, blocked order releases and annual credit limit re-approvals) and the Collection Strategy in conjunction with delivery Lead (including AR monitoring, collections, dispute management, bad debt provision calculation and AR write-off). The role holder will own the identification and implementation of Continuous Improvement in the operational processes and performance. This will include monitoring and optimisation of activities currently performed, review and approval of all relevant Standard Operating Procedures (SOPs), mentoring and training GBS team members, and identification and migration of further activities as appropriate.  

 

responsibilities

  • Devise and manage operation of the Credit Management and Collections Strategy.
  • Working with Collections Team Leads and Finance Operation Controller/Business Partner to set up and monitor monthly collections targets in line with a standard framework.
  • Operation and maintenance of Global Credit Management timetable of activities to ensure third party credit provider database and reports are accurate/up to date.
  • Minimise DSO, Aging and write off of debt.
  • Liaise with management in other functions (Sales, Customer Service, Order management) to improve the end to end process and unblock  / resolve long running disputes and identify their root causes.
  • Manage customer credit limits in accordance with the Business Unit Strategy, ensuring sign off in alignment with Delegated Authority Matrix (DAM). Proactively monitor customer credit limit headroom to minimise blocked orders.
  • Monitor and agree Credit Notes (above thresholds) and ensure approval in line with the DAM.
  • Set the Business Unit rules and monitor compliance for the approval or Order Releases in accordance with the S&N Delegation of Authority Matrix. Embed rules within the system workflows, if not possible, design a compliant and efficient manual workflow approval process.
  • Ensure appropriate governance structures are in place for disputed customer balances which lead to alternative payment arrangements (e.g. Payment plans), transfer of aged debt into the legal process, write-offs of debt.
  • Ensure appropriate reporting is in place for teams to proactively monitor credit worthiness  (AR ageing, credit limit headroom) and determine actions where there are changes in status that may impact DSO.
  • Review and approve SOPs.
  • Mentor and train Credit & Collections staff on market specifics and the localised collections strategy.
  • Creating procedures and policies that ensure timely payments while maintaining a high level of customer retention.
  • Reconciling complex accounts that have been escalated from the AR team.
  • Sustain compliance with the MAPs & SOx Credit Management Controls, ensuring that credit and collection policies and procedures are followed within your team.

 

licenses / certifications

  • Relevant professional qualification / qualified accountant

 

experience required

  • A minimum of 8 years' experience in Credit Management and Collections.
  • Demonstrates experience in analysing  financial data, drawing sound conclusions and developing proposals/solutions.
  • Must have strong credit control experience.
  • Must be able to demonstrate past track record of successful implementation and execution of an AR Collection Strategy.
  • Must have experience working with cross functional senior stakeholders and be able to influence and make an impact on decision making from off-shore location.
  • Must be fluent in English and Swedish or Danish. 

 

experience nice to have

  • Collection experience in the medical supply sector (public / private customers).
  • Experience of SAP environment is desirable.
  • Working knowledge of SOx control framework.

 

for this position we offer

  • private health care | multisport card | life insurance
  • subsidies for trainings | postgraduate studies
  • annual bonus | sharesave plan | going extra miles program
  • subsidized meals and fruits | integration parties
  • possibility of working remotely | flexible working hours
  • possibility of growth in the life sciences start-up company
  • caring, collaborative and courageous business environment
  • relaxation zones in the modern workplace
Private health
care | multisport
card | life
insurance
Subsidies for
trainings |
postgraduate
studies
Annual bonus |
sharesave plan |
going extra
miles program
Subsidized
meals and fruits |
integration parties
Possibility of
working
remotely |
flexible working
hours
Possibility of
growth in the life
sciences start-
up company
Caring,
collaborative
and courageous
business
environment
Relaxation
zones in the
modern
workplace
company car
Osoby zainteresowane prosimy o przesyłanie aplikacji klikając w przycisk aplikowania.
  • Źródło oferty: KarierawFinansach.pl
  • Link do oferty: więcej (w nowym oknie)
praca Wrocław | wróć do poprzedniej strony

Podobne oferty pracy

Nordics Credit Manager | with Danish or Swedish

   
rozwiń Corporate Payments Consultant Lift Training Program Warsaw FIS Technology Services With a long history deeply rooted in the financial services sector, FIS serves more than 20,000 institutions in over 130 countries. Headquartered in Jacksonville, Fla., FIS employs more than 55,000... 2019-07-26 Warszawa Absolvent.pl
rozwiń Praktyki w zespole Business Process Solutions Działu Podatkowego (BPS) Deloitte Praktyki w zespole Business Process Solutions Działu Podatkowego (BPS) Miejsce pracy Gdańsk Kogo szukamy Student 4-5 roku lub absolwent, preferowany kierunek: Finanse i Rachunkowość,... 2019-07-24 Gdańsk Absolvent.pl
rozwiń Płatne praktyki w zespole usług księgowych PwC   Płatne praktyki w zespole usług księgowych   Job Description & Summary PwC to jedna z najsilniejszych światowych marek, kierująca się w swojej działalności trzema głównymi wartościami: jakością i... 2019-07-17 Warszawa Absolvent.pl
rozwiń Płatne praktyki w doradztwie podatkowym PwC   Płatne praktyki w doradztwie podatkowym   Job Description & Summary PwC to jedna z najsilniejszych światowych marek, kierująca się w swojej działalności trzema głównymi wartościami: jakością i... 2019-07-17 Warszawa Absolvent.pl
rozwiń Konsultant w zespole Zarządzania Ryzykiem i Audytu Wewnętrznego PwC   Konsultant w zespole Zarządzania Ryzykiem i Audytu Wewnętrznego   W PwC doceniamy i rozwijamy cechy, które definiują nas jako ludzi: ambicja, elastyczność, umiejętność budowania relacji,... 2019-07-24 Kraków Absolvent.pl
rozwiń Praktyki w dziale Doradztwa Podatkowego - zespół kadrowo-płacowy Deloitte Praktyki w dziale Doradztwa Podatkowego - zespół kadrowo-płacowy Miejsce pracy Poznań Kogo szukamy student/tka 4-5 roku, preferowany kierunek: Finanse i Rachunkowość, bardzo dobra znajomość... 2019-06-18 Poznań Absolvent.pl
rozwiń Płatne praktyki w zespole ds. obsługi kadrowo - płacowej PwC   Płatne praktyki w zespole ds. obsługi kadrowo - płacowej    Job Description & Summary W PwC doceniamy i rozwijamy cechy, które definiują nas jako ludzi: ambicja, elastyczność, umiejętność... 2019-07-17 Warszawa Absolvent.pl
rozwiń Konsultant w grupie Oil, Gas & Chemicals PwC   Zespół obejmuje osoby wyspecjalizowane w doradztwie biznesowym i strategicznym dla sektora gazowego, chemicznego i naftowego w Polsce oraz regionie CEE. Zespół koncentruje się na: Analizach... 2019-08-15 Warszawa Praca.pl
rozwiń Specjalista do zespołu finansowo-kadrowego Sollers Consulting Sp. z o.o.   Będziesz mieć szansę na:   prowadzenie pełnej dokumentacji kadrowej (akta osobowe, sporządzanie dokumentów kadrowych: zaświadczenia, umowy, aneksy, świadectwa pracy, etc.) koordynowanie... 2019-08-15 Warszawa Praca.pl
rozwiń Starszy specjalista ds konsolidacji CCC S.A. Samodzielnie przygotowywać skonsolidowane sprawozdanie finansowe Grupy Kapitałowej wg. MSR, współpracować z jednostkami powiązanymi w celu sporządzania sprawozdań skonsolidowanych,... 2019-08-07 Polkowice Praca.pl