Czy warto w CV wpisywać swoje strony internetowe, blogi ewentualnie linki do kont na serwisach społecznościowych? Co możemy na tym zyskać/stracić? Odpowiada Beata Kapcewicz
Z CV pracodawca chce jak najwięcej się o nas dowiedzieć. Wielu rekruterów przyznaje, oprócz wnikliwego przestudiowania CV szuka w Internecie informacji na temat kandydatów, którzy wzbudzili ich zainteresowanie. Dzięki temu lepiej przygotowują się do rozmów rekrutacyjnych i zwiększają swoje szanse na sukces w rekrutacji.
Dlatego warto podawać linki do naszych stron, blogów i profili na portalach społecznościowych.
Robiąc to należy jednak kilka kwestii wziąć pod uwagę:
- cokolwiek umieszczamy w Internecie, to skazujemy się na ocenę pod tym kątem.
- jeżeli zatem udostępniamy nasze blogi, portale i strony, zadbajmy o to, by pracodawcę nie zaszokować naszymi wpisami, zdjęciami czy grupami zainteresowań
- zadbajmy o to, by lektura naszych internetowych wizytówek dała pracodawcy możliwość bliższego nas poznania zarówno od strony potencjału zawodowego jak i naszej osobowości
- jeśli stwierdzimy, że za dużo prywatnych wątków jest na tych portalach, lepiej ich nie podawać i zachować swoją prywatność dla siebie.