„Mam konto na Facebooku, umiem wrzucać posty na Twittera – na pewno dostanę tę robotę, żadna filozofia” - to najczęstszy błąd myślenia starających się o pracę na stanowisku Social Media Manager. Z całej sterty CV, które trafiają na biurka rekruterów coraz trudniej wyłowić te, w których kandydat nie chwali się znajomością technik „selfie”, ale raczej całą gamą poważnych kompetencji łączących wiedzę marketingową i PR-ową. Zatem – od czego zacząć?
**
**
Przede wszystkim – jeśli prowadziłeś kampanie promocyjne w mediach społecznościowych, koniecznie napisz o tym w CV. Każde, nawet najdrobniejsze doświadczenie praktyczne w tym zakresie, jest na wagę złota. Jeśli nie pracowałeś wcześniej zawodowo na podobnym stanowisku, możesz wpisać informację o projektach, które prowadziłeś np. na studiach lub w ramach własnych zainteresowań. Jeśli administrowałeś profilami social media uczelni, grupy studenckiej lub koła naukowego, nie zapomnij o tym wspomnieć oraz pochwalić się sukcesami. Twoje posty osiągały imponujący zasięg? Dodaj taką informację. Pracodawcy zależy na dotarciu do jak największej grupy odbiorców, więc doceni Twoją skuteczność. Nie zapomnij również podać w jakich kanałach social media potrafisz się poruszać: Facebook, Twitter, Linkedin, Instagram, Google+, Goldenline, Snapchat – wyślij jasny sygnał, że posiadasz niezbędne narzędzia.
Sprzedaj się
Trudno wyobrazić sobie współczesny biznes – od jednoosobowej firmy hydraulicznej poczynając, na wielkich koncernach kończąc – który pomijałby wagę social media w promocji i reklamie. Nie wystarczy jednak po prostu umieć korzystać w Facebooka czy Twittera, aby skutecznie sprzedać produkt. Potencjalny pracodawca doceni znajomość technik marketingowych, trików psychologicznych, reguł reklamowych oraz umiejętności copywriterskich. Doświadczenie oraz wykształcenie kierunkowe w tych dziedzinach będzie dużym atutem, ale równie cenny będzie pracownik, który przebył odpowiednie szkolenia. Nie zapomnij wpisać w CV informacji na ten temat.
Pisarze do piór (i klawiatur)
Praca Social Media Managera to między innymi konieczność tworzenia błyskotliwych komunikatów przyciągających wzrok – biegłość w piórze (lub w tym przypadku w klawiaturze) będzie nie do przecenienia. Nie zapomnij pochwalić się każdym doświadczeniem, które było związane z pisaniem – czy to profesjonalnych artykułów, czy nawet prowadzeniem własnego bloga. Taka działalność to duży plus, bo świadczy o biegłości pisarskiej i dodatkowo o podstawowych umiejętnościach informatycznych. Jeśli prowadzisz prywatny, tematyczny „fan-page” na temat swojego hobby – również możesz o tym wspomnieć. Pracodawca doceni, że w praktyce testowałeś różne formy pracy nad postami.
Postaw na dialog
Prowadzenie profilu firmy w social media nie polega na jednostronnym przekazie informacji. Twoją rolą będzie utrzymywanie stałego kontaktu z czytelnikami, odpowiadanie na ich pytania oraz komentarze – nie zawsze przychylne. Przyszły pracodawca doceni umiejętności komunikacyjne, dyplomatyczne oraz zdolność prowadzenia dialogu, więc pochwal się kierunkowym wykształceniem, przebytymi kursami oraz działalnością studencką. Pokaż, że nie boisz się wychodzić do ludzi oraz że będziesz umiał z nimi rozmawiać.
Czasem „Lubię to”, czasem „I Like”
Twój pracodawca - jeśli jeszcze tego nie zrobił - prędzej czy później będzie chciał rozszerzyć działalność i sięgnąć po klienta z zagranicy. Do Twoich obowiązków będzie należało wówczas prowadzenie dodatkowej wersji profili w portalach społecznościowych – najprawdopodobniej w języku angielskim. Im większą liczbą języków władasz – tym bardziej rosną Twoje szanse na zatrudnienie. Nie zapomnij więc zawrzeć w CV informacji o poziomie znajomości języków, o certyfikatach i przebytych szkoleniach.
Na każdy temat
O tym, że fascynują Cię nowe media, pracodawca już wie. Wspomnij jednak także o tym, czym jeszcze się interesujesz. Może będzie to literatura? Może sport? Może nowe technologie? Wyślij sygnał, że będziesz umiał pisać na różne tematy. Skup się zwłaszcza na branży, w której działa potencjalny pracodawca. Informacja o znajomości programów komputerowych oraz języków programowania będzie dodatkowym atutem.
Opakowanie też jest ważne
To, jak wizualnie będzie wyglądało Twoje CV, nie pozostaje bez wpływu na rezultat rekrutacji. Na stanowisku, gdzie liczy się czytelność, kreatywność i harmonia, nie ma miejsca na przypadkowość. Najlepiej skorzystać więc z gotowych, profesjonalnych szablonów, np. ze strony http://mycv.pl/ . Wybierając spośród pełnej gamy propozycji i wpisując jedynie swoje dane, nie tylko zaoszczędzisz czas, ale także będziesz miał pewność, że wartościowa treść zostanie podana przyszłemu pracodawcy w profesjonalnej formie.
Pobierz przykładowe CV dla Social Media Managera:
Autor: Agnieszka Grzechynka, myCV.pl