Trwa ładowanie...
Praca dla ciebie
Przejdź na

Rekrutacja rekrutera - jak napisać CV by zasilić szeregi specjalistów ds. HR

1
Podziel się

Umiesz dostrzegać w ludziach potencjał i już przy pierwszym kontakcie prawidłowo oceniać ich predyspozycje? Chcesz pracować w dziale HR korporacji, w agencji pracy lub doradztwa personalnego?

Rekrutacja rekrutera - jak napisać CV by zasilić szeregi specjalistów ds. HR
(Ty)
bErmapRx
Umiesz dostrzegać w ludziach potencjał i już przy pierwszym kontakcie prawidłowo oceniać ich predyspozycje? Chcesz pracować w dziale HR korporacji, w agencji pracy lub doradztwa personalnego? Jesteś doskonałym sprzedawcą i potrafisz przekonać do swojej oferty potencjalnego pracownika? Zanim tak się stanie musisz przekonać... pracodawcę – by Cię zatrudnił. Jak? Na początek przygotuj profesjonalne, mocne CV.

"Potrzebny nam łowca”

Bardzo prawdopodobne, że usłyszysz te słowa od potencjalnego szefa lub wyczytasz je w ogłoszeniu o pracę. Dlaczego? Rekruter to swego rodzaju polujący – ma za zadanie wytropić wartościowego kandydata, sprawdzić go i „złowić” go dla innej firmy. Ponieważ takich „łowów” będziesz musiał prowadzić kilkanaście w jednym czasie, musisz być osobą doskonale zorganizowaną, poukładaną, samodzielną. Wyślij sygnał, że posiadasz te cechy poprzez wybór odpowiedniego szablonu CV. Musi być w pełni profesjonalne, eleganckie, a kolumny odpowiednio posegregowane. Doradzamy skorzystanie z gotowych modeli, aby uniknąć niepotrzebnych wpadek. Gdy wybierzesz już szablon, rozpocznij od podania szczegółowych danych osobowych. Nie zapomnij załączyć aktualnego zdjęcia, najlepiej w kolorze. Mina powinna być przyjazna, ale profesjonalna, a strój raczej formalny. CV musi też być pozbawione jakichkolwiek błędów językowych czy rzeczowych, dlatego warto zlecić jego korektę przed wysłaniem do pracodawcy. Portal www.myCV.pl oferuje konsultacje
eksperckie, podczas których udaje się wyeliminować wszystkie niedociągnięcia.

bErmapRz

Studia czy hands-on experience?

To pytanie zadaje sobie większość osób, startujących na stanowisko specjalisty ds. HR. Chociaż na Zachodzie preferuje się wykształcenie (i praktykę) w zakresie marketingu, w Polsce nie ma ścisłych wymagań dotyczących wykształcenia kandydatów. Niezaprzeczalnym atutem może okazać się dyplom z zakresu zarządzania, socjologii, psychologii, pedagogiki czy marketingu, ale nie jest to wymóg konieczny. Liczy się doświadczenie praktyczne, dlatego jeśli kiedykolwiek miałeś do czynienia z rekrutacją, koniecznie o tym wspomnij. Przede wszystkim jednak, skup się na uzupełnieniu kolumny poświęconej umiejętnościom i kompetencjom miękkim. Pracodawcy nie ukrywają, że istnieje idealny profil kandydata i szablon, do którego przyrównuje się wszystkie aplikacje. Jeśli posiadasz więc te cechy, koniecznie poinformuj o tym w życiorysie:

  • Umiejętności sprzedażowe – Twoim zadaniem będzie prezentacja wizerunku pracodawcy i przedstawienie zalet konkretnej oferty osobie rekrutowanej. Oznacza to, że umiejętności marketingowo-sprzedażowe okażą się kluczowe w praktyce zawodowej.
  • Zdolność budowania relacji i zdobywania zaufania – musisz nie tylko zainteresować kandydata ofertą, ale także wzbudzić do siebie zaufanie. Tylko wtedy potraktuje poważnie wszystkie Twoje zapewnienia i przekazywane informacje. Od tego, czy będziesz umiał się z nim porozumieć, często zależy sukces całego procesu.
  • Umiejętność mówienia i słuchania – najprawdopodobniej większość Twoich kontaktów z klientami będzie miała formę telefoniczną. Oznacza to, że musisz posługiwać się poprawną, ale przystępną polszczyzną. Co istotne, musisz też umieć słuchać. Kandydat będzie zadawał pytania, wyrażał wątpliwości, a Twoim zadaniem jest wyłapanie ich i zaadresowanie.
  • Umiejętność pracy pod presją czasu i stresu – Twoja praca nie będzie należała do łatwych. Najczęściej firmom zależy na zatrudnieniu pracownika „na ASAP”, tymczasem kandydaci mają okresy wypowiedzenia lub po prostu się wahają. Niektórzy kandydaci bywają także nieprzyjemni i roszczeniowi, co może wprowadzać negatywną energię. Od Twojej odporności psychicznej i opanowania zależeć będzie nie tylko atmosfera współpracy, ale także umiejętność sfinalizowania zlecenia.

O czym jeszcze pamiętać?

Każda dodatkowa umiejętność i dodatkowe kwalifikacje będą dużym atutem Twojej aplikacji. Jeśli kończyłeś dodatkowe kursy lub szkolenia (np. z zakresu technik perswazji, technik sprzedaży, psychologii biznesu) koniecznie o tym wspomnij. Niezwykle istotne jest także to, jak wieloma językami obcymi władasz. Zaawansowana znajomość języka angielskiego to z reguły wymóg konieczny, ale najczęściej pojawia się obowiązek posługiwania się aż dwoma językami. Wykorzystaj specjalne szablony, które posiadają rozwiniętą sekcję, poświęconą tym umiejętnościom. Zaznacz w niej w jakim stopniu potrafisz mówić, pisać i rozumieć słowo mówione w obcym języku. Na koniec warto uzupełnić także pole dotyczące hobby. Twoje zainteresowania często są świetną wskazówką, dotyczącą Twojej osobowości. Dobrze widziane będzie zainteresowanie psychologią, technikami sprzedaży, nauką języków obcych, podróżami oraz sportem. Jeśli biegasz, zaznacz, że interesują Cię biegi długodystansowe. Będzie to sygnał, że także w pracy zawodowej preferujesz
długie dystanse i nieprędko postanowisz opuścić zespół.

bErmapRF

Jak powinno wyglądać takie CV? Stwórz swoje i porównaj z naszym przykładem!

bErmapSa
cv
praca
KOMENTARZE
(1)
Krzysztof
rok temu
Jestem programistą i oprócz etatu współpracuje po godzinach dodatkowo z 2 firmami. Jak mam to ująć w CV ?