(C) violetkaipa - Fotolia.com /
Pytanie: "Czy warto wierzyć opiniom o pracodawcy, które są zamieszczone w internecie?"
Odpowiada Anna Pierzycka, ekspert ds. kadr i płac Przeglądając oferty pracy bardzo często możemy ulec złudzeniu, ze każda praca jest niemal idealna. Pracodawcy kuszą nas atrakcyjnymi zarobkami, prywatną opieką medyczną, dofinansowaniem do nauki języków obcych... Zanim jednak, oczarowani dobrodziejstwami, które oferuje nam potencjalny pracodawca, wyślemy mu swoje dokumenty aplikacyjne i umówimy się na rozmowę rekrutacyjną, zbierzmy o nim jak najwięcej informacji.
Z pewnością powinniśmy wejść na stronę internetową pracodawcy, zobaczyć jakie inicjatywy na rzecz pracowników podejmuje, odwiedzić social media, jeżeli takie posiada, zobaczyć jak i o czym pisze, jak posty komentują pracownicy i inni użytkownicy.
Oczywiście, warto zajrzeć również na fora, na których znajdują się opinie o pracodawcy, jednak trzeba mieć na uwadze, że zamieszczane w Internecie komentarze są zazwyczaj jednostronne i krytyczne, pokazują zazwyczaj tylko negatywny obraz pracy w firmie i pisane są albo przez odrzuconych kandydatów albo sfrustrowanych pracowników. Opinie mogą być też nie tyle nieprawdzie, co przekłamane. Trzeba mieć też na uwadze to, że opinie pozytywne też mogą być tworzone przez dział np. marketingu lub PR-u i mogą mijać się z prawdą.
Wydanie internetowe magazynrekruter.pl