Trwa ładowanie...
Zaloguj
Praca dla ciebie
Przejdź na

Co z kondycją branży Automotive?

0
Podziel się:

O tym na jakich specjalistów z branży jest popyt, jaka jest przyszłość Automotive i czy kryzys wpływa na współpracę z firmami motoryzacyjnymi, opowiedziała Agata Hagno, Prezes Zarządu DPM.

DPM to firma zajmująca się rekrutacją pracowników branży Automotive na rynku śląskim i małopolskim. O tym na jakich specjalistów z branży jest popyt, jaka jest przyszłość Automotive i czy kryzys wpływa na współpracę z firmami motoryzacyjnymi, opowiedziała Agata Hagno, Prezes Zarządu DPM. Jakich specjalistów z branży Automotive będą poszukiwać firmy działające na rynku pracy?

Głównie inżynierów różnych kwalifikacji jak np. jakości, rozwoju oraz technologów i projektantów. Ponadto będzie zapotrzebowanie na kadrę średniego szczebla zarządzania w tych organizacjach, co będzie wynikiem odchodzenia na emerytury osób, które zaczynały w tej branży około 15 do 20 lat temu. Czyli od momentu gdy pojawiły nam się w Polsce przedsiębiorstwa tej branży.

Co jest najtrudniejsze w pracy na rzecz branży Automotive?

Zrozumienie specyfiki i praw rządzących w tej branży. Kolejnym elementem jest kraj pochodzenia danego zakładu, czyli mówimy o zrozumieniu kultury organizacyjnej firmy. Szczególnie tam gdzie mamy do czynienia z kadrą zarządzającą innej narodowości w zakładzie w Polsce. Ponadto jest to praca w warunkach wymagających doświadczenia w komunikacji wielokulturowej. Zdolności akceptowania innych kultur, przyzwyczajeń, zachowań to klucz do sprawnego funkcjonowania w tego typu organizacjach. Należy też podkreślić, że branża ta dające ogromne możliwości rozwoju dla zatrudnionych osób. To właśnie w tej branży znajdujemy najwyższe wzorce w zarządzaniu. To pracownicy tych organizacji są mile widziani w firmach z innej branży.

Jaką widzi Pani przyszłość omawianej branży?

2013 rok to rok spowolnienia gospodarczego również w tej branży, następuje szukanie kandydatów o niższych oczekiwaniach finansowych przy zachowaniu ich wysokich kompetencji. Będzie tu występowało również jak i w innych branżach spowolnienie gospodarcze jednakże przyszłość tej branży jawi się wyjątkowo dynamicznie. Przecież w dzisiejszych czasach trudno jest funkcjonować bez samochodu. Należy pamiętać, że branża motoryzacyjna to nie tylko rynek nowych samochodów, to również rynek części zamiennych i utylizacji tychże. Potężny rynek części potrzebnych dla producenta nowego samochodu, jak również części zamiennych dla aut używanych. Ten rynek to wiele nowych miejsc pracy. Ponadto, co jest ostatnio zauważalne dzisiejsze samochody ,,nie żyją" już lat 15 czy 10 jak starsze modele. Najczęściej ich żywot kończy się po max. 6 do 8 lat przy niskim przebiegu. Jeżeli rynek umożliwi tylko dogodne instrumenty finansowania będzie wzrastała również sprzedaż nowych aut a dzięki temu nastąpi dynamiczny wzrost branży.

Jak wygląda współpraca z firmami z branży Automotive w czasach kryzysu?

Nie różni się niczym od współpracy poza kryzysowej. Problem, na który należy zwrócić uwagę to poszukiwanie kandydatów na utrudnionym rynku, co oznacza, że kandydaci nie są skłonni tak łatwo zmieniać pracy. Uważam, że kryzys może przyczynić się do zwiększenia zleceń w poszukiwaniu kadr dla spółek motoryzacyjnych, ponieważ wzrasta zdecydowanie trudność ich pozyskania. Jaką radę może dać Pani dla stawiających pierwsze kroki w rekrutacji, którzy chcieliby specjalizować się w branży Automotive?

Typowa klasyka - dobre poznanie procesów w tychże organizacjach, dogłębne poznanie kultury organizacyjnej firmy oraz poznanie oczekiwań bezpośredniego przełożonego. Zrozumienie specyfiki firm wielokulturowych. Powiem krótko, zrozumienie biznesu motoryzacyjnego i lata doświadczeń pomogą w zdobyciu specjalizacji. Nie poddawanie się - ale dotyczy to praktycznie każdej branży. Pomimo, że stanowiska te same a Klienci różni w tej branży, każde ze zleceń może być diametralnie różne. I na tym też polega nasza praca. Nie ma projektów identycznych, mogą być zbliżone ale w szczegółach będę się zasadniczo różniły. Jeżeli ktoś lubi taki rodzaj pracy, która za każdym razem jest pracą projektowa i różną należy wybrać taki zawód.

DPM jest najlepszą firmą rekrutacyjną ponieważ... szanuje Klienta i szanuje Kandydata.

(AS)

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)