Trwa ładowanie...
Praca dla ciebie
Przejdź na

Sprzedaj się poprzez reklamę

0
Podziel się:

Ostatnio bardzo modne stało się szukanie pracy poprzez billboardy, plakaty, strony internetowe lub reklamy. Czy faktycznie warto zainwestować kilka tysięcy złotych, by nas zatrudniono?

"Ostatnio bardzo modne stało się szukanie pracy poprzez billboardy, plakaty, strony internetowe lub reklamy. Czy faktycznie warto zainwestować kilka tysięcy złotych, by nas zatrudniono?" Odpowiada Małgorzata Majewska, monsterpolska.pl

Firmy rekrutujące nowych pracowników, bardzo często otrzymują dziesiątki e-maili z aplikacjami na dane stanowiska. Przy takiej liczbie osób chętnych, warto pomyśleć o tym, jak się wyróżnić. Ostatnio, coraz częściej media podają przykłady niestandardowych form promocji kandydatów, tj. billboardy czy własne strony internetowe. Reklamowanie się w taki sposób nie jest jednak regułą, a i skuteczność nie jest wcale stuprocentowa. Kreatywne formy najlepiej sprawdzą się w branżach, w których to właśnie kreatywność jest głównym atutem potencjalnego pracownika. Warto więc się zastanowić, czy rzeczywiście inwestować w tę formę autopromocji. Jest bowiem wiele innych sposobów, aby się wyróżnić.

Poszukiwanie zatrudnienia to bardzo ciężka praca. I tak należy do tego podejść. Dlatego przede wszystkim bądź aktywny. Pracę rozpocznij od określenia swojego celu zawodowego. Odpowiedz sobie na pytania - gdzie i na jakim stanowisku chciałbyś pracować. Szukanie "po omacku" nie jest skuteczne i najprawdopodobniej zakończy się niepowodzeniem.

Następnym krokiem jest odpowiednie przygotowanie CV. Jedno uniwersalne CV na pewno nie zda egzaminu. Następnie zarejestruj się na portalach kariery. Przeglądaj również oferty pracy i jeśli znajdziesz tę, która cię interesuje, dostosuj do niej swoje CV. Pamiętaj, aby CV przedstawiało nie tylko twoje doświadczenie, ale także sukcesy i realne osiągnięcia. Możesz również przygotować nieszablonowe CV, jeśli rekrutacja dopuszcza taką opcję. Kolejnymi ciekawymi pomysłami są m.in. założenie własnego bloga o tematyce związanej z branżą, która cię interesuje, dołączenie do aplikacji filmiku bądź multimedialnej prezentacji zawierającej nieco więcej informacji o tobie oraz twoich osiągnięciach. Kreatywne pomysły na zareklamowanie siebie wcale nie muszą być drogie.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)