Trwa ładowanie...
Zaloguj
Praca dla ciebie
Przejdź na

Media pod lupą

0
Podziel się:

Jakie wymagania stawiane są przy aplikacji do branży medialnej, pożądanych predyspozycjach
i umiejętnościach kandydatów

|

|
| --- |
| |

O wymaganiach stawianych przy aplikacji do branży medialnej, pożądanych predyspozycjach i umiejętnościach kandydatów opowie Renata Makuszewska, Dyrektor Personalny Grupy Polskapresse. Rekrutacja do branży medialnej jest tematem rzadko poruszanym. Co możecie powiedzieć o rekrutacji do tego sektora?

Bez wątpienia branża medialna jest dość specyficzna. Od kandydatów wymagamy wielu umiejętności. Stawiamy na kreatywnych i energicznych ludzi, zainteresowanych ciągłym rozwojem i chcących realnie wpływać na rzeczywistość.

Obserwujemy branżę, śledzimy zmiany na rynku i oferujemy współpracę wyjątkowym i utalentowanym osobom. Wielu naszych pracowników to laureaci prestiżowych konkursów i absolwenci najlepszych uczelni w Polsce i na świecie, a także osoby mogące poszczycić się wieloletnim doświadczeniem w mediach.

Rekrutacja do mediów, jak do każdej innej branży, zaczyna się od momentu zgłoszenia przez menadżera, do działu HR, zapotrzebowania na nowego pracownika. Każda forma i sposób przeprowadzania rekrutacji jest dopasowana do charakteru danego stanowiska. Ustalane są kluczowe pytania do kandydata oraz narzędzia rekrutacyjne, które powinny zostać zastosowane. Każdy proces rekrutacyjny przebiega wieloetapowo.

Standardowy proces rekrutacyjny rozpoczyna się od preselekcji aplikacji, która wzbogacona jest o krótki wywiad telefoniczny. Następnie odbywa się pierwsze spotkanie wyselekcjonowanych kandydatów z działem HR lub wspólne spotkanie menadżera i rekrutera. Po zakończeniu wszystkich spotkań, do szefa działu trafia tzw. ,,krótka lista" z raportami najbardziej pasujących do wymagań stanowiska kandydatów.

Dodatkowo stosujemy narzędzia rekrutacyjne takie jak: assessment center, testy, rozwiązywanie ciekawych case studies i inne.

Jakie umiejętności praktyczne i wiedzę merytoryczną powinni mieć zatrudniani przez Państwa handlowcy?

Cechy, które charakteryzują dobrego handlowca to z pewnością: długofalowe myślenie biznesowe, cierpliwość, elastyczność, stałe odpowiadanie na potrzeby klienta, dobra komunikacja oraz budowanie trwałej relacji połączonej z analitycznym myśleniem. Bardzo ważne są również zdolności związane z umiejętnością słuchania i analizą sytuacji z perspektywy klienta. Doskonały handlowiec w branży medialnej to taki, który potrafi skutecznie negocjować, posiada umiejętność swobodnej wypowiedzi i zna język, którym posługuje się rynek. Priorytetem dla Handlowca jest postawa, gdzie klient ma pewność, że jest najważniejszy.

Ważnym elementem pracy handlowca jest jego stosunek do własnego samorozwoju. Cenimy pracowników, którzy są nastawieni na rozwijanie swoich kompetencji.

Specjalizujecie się w mediach regionalnych. Jak się rekrutuje w poszczególnych częściach Polski? Czy obserwujecie Państwo znaczące różnice?

To prawda, media regionalne to nasza siła - zatrudniamy ponad 2 tysiące pracowników. Rekrutacja odbywa się w podobny sposób, jak w Warszawie, jednak spotykamy się z większymi trudnościami ze znalezieniem odpowiednich pracowników. Mam tutaj na myśli nasze subregiony, których posiadamy 84. Powodem takiej sytuacji są przede wszystkim kwestie demograficzne: wielu młodych ludzi przenosi się do większych metropolii i tam poszukuje swojego miejsca na ryku pracy.

Stąd też ciągle rozwijamy program rekrutacji wewnętrznej, dając naszym pracownikom szansę rozwoju, w innym dziale lub innym stanowisku lub innym mieście.

Na co obecnie kładzie nacisk Dział HR Polskapresse w kontekście prowadzenia i rozwijania polityki employer brandingowej?

Naszą politykę employer brandingową opieramy na dwóch filarach - wewnętrznym i zewnętrznym. Wychodzimy z założenia, że najlepszą formą budowania wewnętrznej idei employer brandingu jest spójność procesów HR-owych i marketingowych. Mamy tutaj na myśli kwestie związane z identyfikowaniem się pracowników z marką, postępowania według ustalonych wartości organizacji. Zdajemy sobie również sprawę, że tworząc dobre warunki i atmosferę pracy w Polskapresse, wpływamy na lepszy wizerunek firmy, jak również na informacje przekazywane na zewnątrz przez naszych pracowników na zasadzie marketingu szeptanego. Nasi pracownicy stanowią nieocenioną wartość w budowaniu dobrego wizerunku Polskapresse jako pracodawcy.

Nasza firma daje unikalną możliwość wpływania na rzeczywistość poprzez realizację innowacyjnych projektów w obszarach prasy i Internetu. Spełniają się tu ludzie kreatywni, twórczy. Ciekawe pomysły pracowników są dla nas bardzo ważne. Staramy się je za każdym razem wdrażać, co wpływa na zwiększenie ich motywacji i zadowolenie z wykonywanej pracy.

Budujemy również naszą politykę employer brandingową poprzez działania zewnętrzne. Bierzemy udział w wielu wydarzeniach branżowych, targach pracy, konferencjach, podczas których przekazujemy informacje na temat tego, jakim jesteśmy pracodawcą. Uczestniczymy w programach badających nasz wizerunek i atrakcyjność wśród studentów i specjalistów, poszerzamy współpracę z Biurami Karier różnych uczelni, dbamy o pozytywne postrzeganie naszej firmy na portalach rekrutacyjnych. Wszystko to zwiększa rozpoznawalność i pozycję marki Grupy Polskapresse na rynku pracy.

Na Państwa stronie internetowej umieszczona jest informacja, że uczestniczycie w projekcie Media@2012 Kwalifikacje Kadr Polskapresse. Co mogą Państwo powiedzieć o przebiegu tego projektu i jakie są jego główne założenia z perspektywy działu HR? Grupa Polskapresse nieustannie inwestuje w rozwój pracowników, realizując liczne programy szkoleniowe. W firmie działa Szkoła Trenerów, w ramach której pracownicy szkolą swoich kolegów i dzielą się z nimi wiedzą w zakresie internetu.

W 2011 roku uruchomiliśmy bardzo duży projekt szkoleniowy, współfinansowany ze środków unijnych. Obejmuje on wszystkie grupy pracowników, począwszy od dziennikarzy, kończąc na administracji.

W ramach projektu medi@2012 ponad 1000 pracowników zdobywa nowe umiejętności i podnosi kwalifikacje m. in. w zakresie sprzedaży, zarządzania czy zdolności interpersonalnych. To długofalowy projekt rozwoju pracowników, wprowadzony zgodnie z przeprowadzonymi wcześniej badaniami potrzeb oraz działaniami strategicznymi firmy

W strukturach Polskapresse działa Instytut Dziennikarstwa skierowany do młodych adeptów sztuki dziennikarskiej. Jak wygląda proces rekrutacyjny do Instytutu?

W poprzednich latach prowadziliśmy bardzo intensywne działania w Instytucie. Rekrutacja młodych adeptów odbywała się przede wszystkim na podstawie aktywności młodych dziennikarzy, reporterów, publicystów, komentatorów piszących do nas artykuły. Organizowane były warsztaty przygotowujące do tego zawodu młodych adeptów dziennikarstwa. W 2008 roku Instytut Dziennikarstwa Polskapresse wydał podręcznik "Dziennikarstwo" autorstwa dr Marka Chylińskiego i prof. Stephena Russ Mohla.

Obecnie nasz portal dziennikarstwa obywatelskiego Wiadomosci24.pl oferuje studentom możliwości odbycia staży i praktyk. Wielu młodych ludzi chętnie korzysta z tej szansy na rozpoczęcie dziennikarskiej drogi.

rozmowa kwalifikacyjna
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)