Money.pl Praca praca Wrocław Financial Reporting Manager with Italian
Nazwa firmy Smith & Nephew
Stanowisko Financial Reporting Manager with Italian
Kategoria Księgowość/Audyt/Podatki
Lokalizacja Wrocław
Termin ważności: 2020-03-01

Wyszukiwarka ofert

  • Wszystkie
  • Administracja biurowa
  • Administracja Państwowa
  • Analiza
  • Architektura
  • Badania i rozwój
  • Biznes
  • Budownictwo/Geodezja
  • Doradztwo/Konsulting
  • Farmaceutyka/Biotechnologia
  • Finanse/Ekonomia
  • Grafika/Kreacja artystyczna/Fotografia
  • Hotelarstwo/Turystyka/Katering
  • Human Resources
  • Informatyka/Administracja
  • Informatyka/Programowanie
  • Inne
  • Instalacja/Utrzymanie/Serwis
  • Internet/E-Commerce
  • Inżynieria/Konstrukcje/Technologia
  • Kadra zarządzająca
  • Kontrola jakości
  • Księgowość/Audyt/Podatki
  • Lekarz/Farmaceuta/Weterynarz
  • Logistyka/Spedycja/Dystrybucja
  • Marketing/Reklama/Public Relations
  • Media/Sztuka/Rozrywka
  • Nieokreślone
  • Nieruchomości/Budownictwo
  • Obsługa klienta/Call Center
  • Organizacje pozarządowe/Wolontariat
  • Praca fizyczna
  • Pracownik ochrony
  • Praktyki
  • Prawo
  • Produkcja
  • Projektowanie/Wdrażanie
  • Rolnictwo/Ochrona środowiska
  • Służba zdrowia
  • Sport/Rekreacja
  • Sprzedaż
  • Staże
  • Szkolenia/Edukacja
  • Telekomunikacja
  • Tłumaczenia
  • Ubezpieczenia
  • Usługi Auto-Moto
  • Zakupy
Wybierz zaznaczone
  • Wszystkie
  • dolnośląskie
  • kujawsko-pomorskie
  • lubelskie
  • lubuskie
  • łódzkie
  • małopolskie
  • mazowieckie
  • opolskie
  • podkarpackie
  • podlaskie
  • pomorskie
  • śląskie
  • świętokrzyskie
  • warmińsko-mazurskie
  • wielkopolskie
  • zachodniopomorskie
  • zagranica
Wybierz zaznaczone
  • Wszystkie
  • ostatnich 24 h
  • ostatniego tygodnia
  • ostatnich dwóch tygodni
  • ostatniego miesiąca
Wybierz zaznaczony

Oferta pracy Financial Reporting Manager with Italian

Ta oferta jest już nieaktualna!
Zobacz podobne oferty poniżej »


Podobne oferty pracy

Financial Reporting Manager with Italian

   
rozwiń Księgowa / Księgowy Auto Land Polska S.A. A. Olsztyn Olsztyn 2020-03-24 Olsztyn Praca.pl
rozwiń Młodszy Analityk w Dziale Kontrolingu Eurocash S.A. Przygotowywanie analiz i raportów finansowych w ujęciu tygodniowym / miesięcznym. Przygotowywanie raportów operacyjnych (KPI) w ujęciu dziennym / tygodniowym, miesięcznym. Udział w procesie... 2020-03-27 Warszawa Praca.pl
rozwiń Specjalista w Dziale Finansowym ROLDROB S.A. Księgowanie operacji kasowych złotówkowych i walutowych, Obsługa systemów bankowości elektronicznej, Uzgadnianie i potwierdzanie sald z kontrahentami, Realizacja wewnętrznych procedur Spółki... 2020-03-30 Tomaszów Mazowiecki Praca.pl
rozwiń Accounting Associate with German and English (Service Desk) ManpowerGroup Sp. z o.o. Full support of queries related to accounts payable and travel expenses processes Handling incoming calls/ tickets, being a support for vendors and employees Solving incidents and service... 2020-03-24 Łódź Praca.pl
rozwiń Konsultant - Zespół Zarządzania Ryzykiem Finansowym KPMG   Zespół zajmuje się w  doradztwem w zakresie zarządzania ryzykiem rynkowym, ryzykiem kredytowym oraz ryzykiem płynności, jak również świadczy usługi dotyczące aspektów regulacyjnych na rynkach... 2020-03-29 Warszawa Praca.pl
rozwiń Asystent w dziale księgowości ManpowerGroup Sp. z o.o. Możliwość zdobycia doświadczenia w międzynarodowej firmie o uznanej marce na rynku Umowa o pracę tymczasową lub umowę zlecenie na okres 6-17 kwietnia Atrakcyjne wynagrodzenie Wdrożenie do... 2020-03-23 Wrocław Praca.pl
rozwiń Młodszy specjalista ds. controllingu CCC S.A. Wspierać dział controllingu w realizacji prowadzonych działań i projektów, przygotowywać raporty, analizy i zestawienia, sporządzać prognozy wyników długo- i krótkoterminowych, wspierać... 2020-03-30 Polkowice Praca.pl
rozwiń Senior Accountant Crowe Poland Elastyczny czas pracy (7-9/15-17) Rewelacyjną atmosferę w zespole Pracę w międzynarodowym środowisku Prywatną opiekę medyczną Kartę sportową na preferencyjnych warunkach Ubezpieczenie... 2020-03-28 Warszawa Praca.pl
rozwiń Młodszy Specjalista w Wydziale Zarządzania Majątkiem Sieciowym Polskie Sieci Elektroenergetyczne S.A. Udział w sporządzaniu planów utrzymania technicznego majątku sieciowego: planowanie zakresu rzeczowego i finansowego zabiegów eksploatacyjnych, opracowywanie propozycji zadań remontowych w... 2020-03-31 Warszawa Praca.pl
rozwiń Specjalista ds. Księgowości z językiem Niemieckim Hays Poland Dynamicznie rozwijającej się korporacji z branży medycznej poszukujemy kandydatów na stanowisko Accountant with German. W nowej roli będziesz częścią zespołu odpowiedzialnego za procesowanie i... 2020-03-13 pracuj.pl

Oferta pracy Financial Reporting Manager with Italian


Opis stanowiska:
Smith & Nephew is a global advanced medical technology business. We support healthcare professionals in more than 100 countries to improve the quality of life for their patients. Since 1856, when our founder T.J. Smith developed a new method for refining cod liver oil, and in World War One when his nephew led the supply of wound care products, to the present day, Smith & Nephew continues to pioneer health solutions.

Through our market leadership positions in Sports Medicine, Trauma, Orthopaedic Reconstruction and Advanced Wound Management, our 16,000 employees continue to improve outcomes and expand access, constantly striving to create value for healthcare professionals, patients, payers and shareholders.
Financial Reporting Manager with Italian
Workplace: Wrocław

Finance Operations provides financial oversight, transactional process delivery and financial reporting for the business. The Financial Reporting Manager supports the delivery of high quality, timely reporting for group, management and statutory purposes. The role is responsible for ensuring compliance with external financial reporting requirements including IFRS and local statutory laws & regulations. This role will be responsible for problem solving and recommending solutions to the Financial Controller for technical and judgemental transactions to ensure the Business Unit aligns to internal polices & controls and the relevant external accounting and statutory frameworks. This role needs to be proactively engaged to interpret and apply changes in local statutory accounting rules or other laws & regulations applicable to the local Business unit.

The role will be required to manage, supervise and review/approve the outputs of the 'Reporting Accountants' which support this role. As people manager, this will include completion of the annual objective setting and performance appraisal process. The Reporting accountants will provide support for statutory and tax compliance activities for the markets they are accountable and ensure that all R2R activities are executed in accordance with S&N MAP and SOx control frameworks. This will include monitoring and optimisation of activities currently performed, review and approval of all relevant Standard Operating Procedures (SOPs) and identification and migration of further activities as appropriate. 

responsibilities

  • Responsible for the design and implementation of the service for allocated Business Units aligned with the Finance Taxonomy and RACI deliver fit for purpose transactional finance and financial reporting service that are compliant with the S&N control frameworks.
  • Design and implement appropriate change management interventions to ensure acceptance of the solution with internal and external stakeholders including both internal and external auditors.
  • Design, create and implement the responsibility and accountability for a strong controls culture and framework to ensure compliance with the Group’s Minimum Acceptable Practices (“MAPs”) framework, Group Finance Manual and SOX methodology in conjunction with the Controllership function in Finance.
  • Design and drive the transformation of the service to minimise cost whilst maintaining controls and ensuring integrity of the accounting.
  • Provide strong inspirational leadership, recruiting, building and developing a high performing Finance Operations team in GBS dependent on the result of the feasibility assessment.
  • Identify and prioritise future improvement initiatives e.g. process simplification, standardisation and business efficiencies; including identification of opportunities for automation.
  • Ensure that transactions are documented, in compliance with group standards (including the Minimum Acceptable Practices) and, where relevant, Sarbanes Oxley requirements
  • Responsible for high quality, timely reporting for group and statutory purposes and providing ad-hoc analysis and decision support to the business
  • Participation in the annual Budgeting and quarterly Forecasting cycles utilising Hyperion (SNHFM) and SAP or MS AX
  • Accountable for balance sheet integrity and reconciliations, to safeguard assets and to ensure the optimal use of resources across the business; and to ensure that any ageing of balances is fully investigated and resolved
  • Support and implement continuous improvement initiatives e.g. process standardisation and business efficiencies, with the aim to lower cost, improve service and reduce compliance risk
  • Manage the team the Reporting Accountants and completion of annual objective / appraisal performance process
  • Build and maintain a strong working relationship with the transactional accounting teams
  • Manage the requests from external and internal auditors, other advisors and relevant country Authorities
  • In combination with the Finance Controller,  monitor, assess and implement changes to comply with external reporting and accounting requirements
  • Assess and implement changes to comply with internal changes to the business or S&N accounting environment

requirements

  • Degree level qualification & Professional qualification
  • Professional accounting qualification (i.e ACA / ACCA / CPA /CA /CMA or equivalent)
  • A minimum of 5 years post qualified experience, either in global accounting practice or in industry
  • Must have fluency in English and in Italian
  • Strong technical accounting knowledge and have working knowledge, expertise and experience in reporting under IFRS
  • Experience of supervising and managing teams and strong inter-personal skills
  • Demonstrates experience in analysing financial data, drawing sound conclusions and developing proposals/solutions
  • Must be able to demonstrate a track record of success in working with diverse stakeholders
  • Must have the ability to assess, react quickly and decisively to problems, taking tough decisions where needed or escalating issues as appropriate

nice to have

  • Relevant industry experience advantageous, ideally in Medical Devices or Pharmaceuticals
  • Candidates with past experience in one of the following roles would be desirable - Commercial Accounting, Legal Entity Reporting (including production and delivery of the accounts consolidation processes and complex transactions and associated accounting), Supply Chain Accounting (standard costs, variances, internal sales)
  • Experience of SAP /  Hyperion / TM1 / Cognos
  • Experience of working in a large / listed entity
  • Working knowledge and application of SOX control frameworks
  • Experience of transition and transformation to an offshore Captive or BPO Transactional Finance operations

 

for this position we offer

Private health
care | multisport
card | life
insurance
Subsidies for
trainings |
postgraduate
studies
Annual bonus |
sharesave plan |
going extra
miles program
Subsidized
meals and fruits |
integration parties
Possibility of
working
remotely |
flexible working
hours
Possibility of
growth in the life
sciences start-
up company
Caring,
collaborative
and courageous
business
environment
Relaxation
zones in the
modern
workplace
company car
Osoby zainteresowane prosimy o przesyłanie aplikacji klikając w przycisk aplikowania.
  • Źródło oferty: KarierawFinansach.pl
praca Wrocław | wróć do poprzedniej strony