Money.pl Praca praca Wrocław Financial Controller with Spanish | for Iberia market
Nazwa firmy Smith & Nephew
Stanowisko Financial Controller with Spanish | for Iberia market
Kategoria Księgowość/Audyt/Podatki
Lokalizacja Wrocław
Termin ważności: 2019-09-04
Link do oferty więcej (w nowym oknie)

Wyszukiwarka ofert

  • Wszystkie
  • Administracja biurowa
  • Administracja Państwowa
  • Analiza
  • Architektura
  • Badania i rozwój
  • Biznes
  • Budownictwo/Geodezja
  • Doradztwo/Konsulting
  • Edukacja
  • Farmaceutyka/Biotechnologia
  • Finanse/Ekonomia
  • Geologia/Hydrologia/Tektonika
  • Grafika/Kreacja artystyczna/Fotografia
  • Hotelarstwo/Turystyka/Katering
  • Human Resources
  • Informatyka/Administracja
  • Informatyka/Programowanie
  • Inne
  • Instalacja/Utrzymanie/Serwis
  • Internet/E-Commerce
  • Inżynieria/Konstrukcje/Technologia
  • Kadra zarządzająca
  • Kontrola jakości
  • Księgowość/Audyt/Podatki
  • Lekarz/Farmaceuta/Weterynarz
  • Logistyka/Spedycja/Dystrybucja
  • Marketing/Reklama/Public Relations
  • Media/Sztuka/Rozrywka
  • Nieokreślone
  • Nieruchomości/Budownictwo
  • Obsługa klienta/Call Center
  • Organizacje pozarządowe/Wolontariat
  • Praca fizyczna
  • Pracownik ochrony
  • Praktyki
  • Prawo
  • Produkcja
  • Projektowanie/Wdrażanie
  • Rolnictwo/Ochrona środowiska
  • Służba zdrowia
  • Sport/Rekreacja
  • Sprzedaż
  • Staże
  • Szkolenia/Edukacja
  • Telekomunikacja
  • Tłumaczenia
  • Ubezpieczenia
  • Usługi Auto-Moto
  • Zakupy
Wybierz zaznaczone
  • Wszystkie
  • dolnośląskie
  • kujawsko-pomorskie
  • lubelskie
  • lubuskie
  • łódzkie
  • małopolskie
  • mazowieckie
  • opolskie
  • podkarpackie
  • podlaskie
  • pomorskie
  • śląskie
  • świętokrzyskie
  • warmińsko-mazurskie
  • wielkopolskie
  • zachodniopomorskie
  • zagranica
Wybierz zaznaczone
  • Wszystkie
  • ostatnich 24 h
  • ostatniego tygodnia
  • ostatnich dwóch tygodni
  • ostatniego miesiąca
Wybierz zaznaczony

Oferta pracy Financial Controller with Spanish | for Iberia market

Opis stanowiska:
Smith & Nephew is a global advanced medical technology business. We support healthcare professionals in more than 100 countries to improve the quality of life for their patients. Since 1856, when our founder T.J. Smith developed a new method for refining cod liver oil, and in World War One when his nephew led the supply of wound care products, to the present day, Smith & Nephew continues to pioneer health solutions.

Through our market leadership positions in Sports Medicine, Trauma, Orthopaedic Reconstruction and Advanced Wound Management, our 16,000 employees continue to improve outcomes and expand access, constantly striving to create value for healthcare professionals, patients, payers and shareholders.
Financial Controller with Spanish | for Iberia market
Workplace: Wrocław

The Financial Controller for Iberia market is responsible for ensuring delivery of high quality, timely reporting for group, management and statutory purposes and financial oversight, balance sheet integrity and is accountable for transactional process delivery to the business. The role will lead a Country and therefore be responsible for managing Business Unit and stakeholder relationships. Management of multiple stakeholder relationships across borders will be required for internal S&N relationships, external customers and regulatory bodies such as country tax authorities. A working knowledge of multiple tax and regulatory jurisdictions may be required in this role.

Many process activities in the Accounts Payable, Accounts Receivable and Record to Report have moved to GBS centres, with activities mostly in Pune, India and non-English language based activities in near shore locations in San Jose Costa Rica, Wroclaw Poland and Kuala Lumpur Malaysia. These roles will be responsible for ensuring that the Business Unit SOP processes and systems are aligned to the S&N Group Finance Manual and Global Policies & Procedures to deliver effective, efficient and compliant services. These individuals need to be self-motivated and experienced finance professionals who have the ability to understand and successfully transfer existing finance processes into our new GBS centres across Record-to-Report, Order-to-Cash and Purchase-to-Pay. In doing so it will be advantageous to identify any areas/processes where we can exploit any quick-wins through the elimination, simplification or standardization of activities.

responsibilities

  • Responsible for the design and implementation of the service for allocated Business Units aligned with the Finance Taxonomy and RACI deliver fit for purpose transactional finance and financial reporting service that are compliant with the S&N control frameworks.
  • Design and implement appropriate change management interventions to ensure acceptance of the solution with internal and external stakeholders including both internal and external auditors.
  • Design, create and implement the responsibility and accountability for a strong controls culture and framework to ensure compliance with the Group’s Minimum Acceptable Practices (“MAPs”) framework, Group Finance Manual and SOX methodology in conjunction with the Controllership function in Finance.
  • Design and drive the transformation of the service to minimise cost whilst maintaining controls and ensuring integrity of the accounting.
  • Provide strong inspirational leadership, recruiting, building and developing a high performing Finance Operations team in GBS dependent on the result of the feasibility assessment.
  • Identify and prioritise future improvement initiatives e.g. process simplification, standardisation and business efficiencies; including identification of opportunities for automation.

education

  • Degree qualified & professional qualification

licenses / certifications

  • ACA / ACCA / CA /CPA / CMA or equivalent

experience required

  • 7+ year’s reporting and controlling experience.
  • Experience of offshored / outsourced Accounts Payable, Credit, Collections and Cash application transactional finance processes.
  • Sound overview of end to end operational and financial controls, business processes and reporting.
  • Cross functional stakeholder relationship management and ability to influence and make an impact on decision making from off-shore location.
  • Highly talented individual with the ability and willingness to progress to more senior Finance roles.
  • Team player with excellent communication skills and the ability to build relationships and influence team members and wider stakeholders.

experience nice to have

  • Relevant industry experience (manufacturing and sales) advantageous, ideally in Medical Devices or Pharmaceuticals.
  • Experience of SAP (ECC6) and/or Hyperion.
  • Working knowledge SOx regulatory framework where applicable.
  • Experience of working in a listed entity with SOx requirements.

competences required

  • Outstanding strategic, numerical and analytical skills with high degree of accuracy andattention to detail.
  • Embody all elements of high-performing culture: focused, accountable, engaged andopportunistic.
  • Develop long-term relationships with diverse stakeholders.
  • Uphold company-wide code of conduct.
  • Strong leadership skills to recruit, manage, coach, train and motivate employees to achievecompany objectives; delivers results personally and also from team members by settingperformance expectations and holding people accountable.
  • Transformation, project and change management skills.
  • Ability to think strategically and drive continuous improvement utilizing existing andacquired knowledge/experience.
  • Ability to influence and communicate at a senior level.
  • Ability to work independently across multiple initiatives simultaneously and process complexdata to generate relevant insight.
  • Ability to continuously learn and acquire knowledge.
  • Confidence to intervene and challenge the business when appropriate.
  • Fluent English and advanced Spanish are required
  • Advanced Portuguese is a plus 

travel requirements up to 25%

for this position we offer

  • private health care | multisport card | life insurance
  • subsidies for trainings | postgraduate studies
  • annual bonus | sharesave plan | going extra miles program
  • subsidized meals and fruits | integration parties
  • possibility of working remotely | flexible working hours
  • possibility of growth in the life sciences start-up company
  • caring, collaborative and courageous business environment
  • relaxation zones in the modern workplace
  • company car
Private health
care | multisport
card | life
insurance
Subsidies for
trainings |
postgraduate
studies
Annual bonus |
sharesave plan |
going extra
miles program
Subsidized
meals and fruits |
integration parties
Possibility of
working
remotely |
flexible working
hours
Possibility of
growth in the life
sciences start-
up company
Caring,
collaborative
and courageous
business
environment
Relaxation
zones in the
modern
workplace
company car
Osoby zainteresowane prosimy o przesyłanie aplikacji klikając w przycisk aplikowania.
  • Źródło oferty: KarierawFinansach.pl
  • Link do oferty: więcej (w nowym oknie)
praca Wrocław | wróć do poprzedniej strony

Podobne oferty pracy

Financial Controller with Spanish | for Iberia market

   
rozwiń Corporate Payments Consultant Lift Training Program Warsaw FIS Technology Services With a long history deeply rooted in the financial services sector, FIS serves more than 20,000 institutions in over 130 countries. Headquartered in Jacksonville, Fla., FIS employs more than 55,000... 2019-07-26 Warszawa Absolvent.pl
rozwiń Praktyki w zespole Business Process Solutions Działu Podatkowego (BPS) Deloitte Praktyki w zespole Business Process Solutions Działu Podatkowego (BPS) Miejsce pracy Gdańsk Kogo szukamy Student 4-5 roku lub absolwent, preferowany kierunek: Finanse i Rachunkowość,... 2019-07-24 Gdańsk Absolvent.pl
rozwiń Płatne praktyki w zespole usług księgowych PwC   Płatne praktyki w zespole usług księgowych   Job Description & Summary PwC to jedna z najsilniejszych światowych marek, kierująca się w swojej działalności trzema głównymi wartościami: jakością i... 2019-07-17 Warszawa Absolvent.pl
rozwiń Płatne praktyki w doradztwie podatkowym PwC   Płatne praktyki w doradztwie podatkowym   Job Description & Summary PwC to jedna z najsilniejszych światowych marek, kierująca się w swojej działalności trzema głównymi wartościami: jakością i... 2019-07-17 Warszawa Absolvent.pl
rozwiń Konsultant w zespole Zarządzania Ryzykiem i Audytu Wewnętrznego PwC   Konsultant w zespole Zarządzania Ryzykiem i Audytu Wewnętrznego   W PwC doceniamy i rozwijamy cechy, które definiują nas jako ludzi: ambicja, elastyczność, umiejętność budowania relacji,... 2019-07-24 Kraków Absolvent.pl
rozwiń Praktyki w dziale Doradztwa Podatkowego - zespół kadrowo-płacowy Deloitte Praktyki w dziale Doradztwa Podatkowego - zespół kadrowo-płacowy Miejsce pracy Poznań Kogo szukamy student/tka 4-5 roku, preferowany kierunek: Finanse i Rachunkowość, bardzo dobra znajomość... 2019-06-18 Poznań Absolvent.pl
rozwiń Płatne praktyki w zespole ds. obsługi kadrowo - płacowej PwC   Płatne praktyki w zespole ds. obsługi kadrowo - płacowej    Job Description & Summary W PwC doceniamy i rozwijamy cechy, które definiują nas jako ludzi: ambicja, elastyczność, umiejętność... 2019-07-17 Warszawa Absolvent.pl
rozwiń Konsultant w grupie Oil, Gas & Chemicals PwC   Zespół obejmuje osoby wyspecjalizowane w doradztwie biznesowym i strategicznym dla sektora gazowego, chemicznego i naftowego w Polsce oraz regionie CEE. Zespół koncentruje się na: Analizach... 2019-08-15 Warszawa Praca.pl
rozwiń Specjalista do zespołu finansowo-kadrowego Sollers Consulting Sp. z o.o.   Będziesz mieć szansę na:   prowadzenie pełnej dokumentacji kadrowej (akta osobowe, sporządzanie dokumentów kadrowych: zaświadczenia, umowy, aneksy, świadectwa pracy, etc.) koordynowanie... 2019-08-15 Warszawa Praca.pl
rozwiń Starszy specjalista ds konsolidacji CCC S.A. Samodzielnie przygotowywać skonsolidowane sprawozdanie finansowe Grupy Kapitałowej wg. MSR, współpracować z jednostkami powiązanymi w celu sporządzania sprawozdań skonsolidowanych,... 2019-08-07 Polkowice Praca.pl