Trwa ładowanie...
Zaloguj
Praca dla ciebie
Przejdź na

Recepcjonista - sprawdź jak napisać CV, by stać się wizytówką hotelu

0
Podziel się:

Bez względu na to, czy szukasz tylko dorywczej pracy wakacyjnej, czy też chcesz stać się pełnoetatowym recepcjonistą, wakacje to doskonały moment, by rozpocząć proces rekrutacyjny.

Recepcjonista - sprawdź jak napisać CV, by stać się wizytówką hotelu
Góry, morze, jeziora, urokliwe miejscowości tuż za miastem. Sezon wakacyjny w pełni, a branża hotelarska – jak nigdy – potrzebuje wykwalifikowanych rąk do pracy. Hotele przeżywają prawdziwe oblężenie i chętnie przyjmują dodatkową pomoc. Bez względu na to, czy szukasz tylko dorywczej pracy wakacyjnej, czy też chcesz stać się pełnoetatowym recepcjonistą, wakacje to doskonały moment, by rozpocząć proces rekrutacyjny. Pamiętaj jednak, że zapotrzebowanie jest wielkie, ale konkurencja także. Aby się wyróżnić i pokazać od najlepszej strony warto zainwestować więc w perfekcyjne przygotowanie CV. Jeśli będzie najlepszą wizytówką Ciebie – rosną szansę, że Ty staniesz się wizytówką hotelu.

Na początek – nieco formalności

Recepcjonista jest pierwszą osobą, z którą ma kontakt osoba, odwiedzająca hotel lub pensjonat. To od tego jak się zachowa, co powie i jak będzie wyglądała będzie w dużej mierze zależało ogólne wrażenie i opinia, którą goście wyrobią sobie na temat danego miejsca. To duża odpowiedzialność, dlatego recepcjonista musi spełniać szereg wymogów. Musi posiadać nienaganną prezencję, schludny i czysty ubiór oraz szczery uśmiech sprawiający, że każdy przyjezdny poczuje się w hotelu jak w domu. Twoje CV musi dawać świadectwo, że jesteś taką właśnie osobą. Jak to zrobić?

  • pamiętaj o wyborze profesjonalnego szablonu CV – nie twórz layout'u samodzielnie, aby nie zapomnieć o ważnych kolumnach i odpowiedniej kolejności części. Sam design także jest ważny, dlatego postaw na elegancką klasykę i dużą przejrzystość. Jeśli pojawi się kolor – niech będzie dyskretny. Przykładowe, bezpłatne szablony możesz pobrać ze strony www.myCV.pl
  • załącz aktualne zdjęcie – jako recepcjonista masz stały kontakt z klientem, dlatego Twój potencjalny pracodawca będzie chciał wiedzieć, czy spełniasz wymogi wizualne. Pamiętaj aby zdjęcie było aktualne, kolorowe i raczej formalne. Zrezygnuj z ekstrawaganckiego ubioru i fryzury, a panie powinny ograniczyć makijaż do eleganckiego minimum.
  • podaj dane osobowe – to ogromnie istotne, by nie pominąć żadnej, ważnej informacji, zwłaszcza takiej jak wiek czy adres zamieszania. Najważniejsze są jednak dane kontaktowe – upewnij się, że wpisujesz poprawny adres email i numer telefonu, by pracodawca mógł zaprosić Cię na rozmowę kwalifikacyjną.

Krok drugi – dane merytoryczne

Warunki, o których wspomnieliśmy powyżej, są wielce istotne, ale nie jedyne, jakie musisz spełnić. Stały kontakt z klientem, guest relations a także zadania wizerunkowe wymagają posiadania określonych kwalifikacji i umiejętności. Ważne w tym zakresie będzie Twoje wykształcenie. Wpisz więc w odpowiednią kolumnę wszystkie informacje, które potwierdzą, że jesteś odpowiednim kandydatem. Od kandydatów zazwyczaj wymaga się ukończenia technikum na kierunku związanym z hotelarstwem lub – jeszcze lepiej - studiów bądź hotelarskich, bądź takich jak turystyka i rekreacja. Jeśli kończyłeś inne studia – nie martw się. Na rynku dostępne są liczne studia podyplomowe, przygotowujące do wykonywania tego zawodu, a także kursy, których ukończenie zwiększa szanse na zatrudnienie. To co najistotniejsze, to jednak doświadczenie praktyczne. Jeśli kiedykolwiek pracowałeś jako recepcjonista, zajmowałeś się obsługą gości lub wykonywałeś jakiekolwiek zadania związane z pracą w branży turystycznej – koniecznie o tym napisz. Pamiętaj,
że liczą się nie tylko długoletnie etaty, ale także odbyte staże i praktyki.

Krok trzeci – dodatkowe kwalifikacje

W profesjonalnych szablonach CV masz możliwość wpisania danych, potwierdzających posiadane kompetencje. Warto pochylić się nad tymi „technicznymi”. Konieczna do pracy jest dobra znajomość pakietu biurowego MS Office, biegła obsługa Internetu oraz programów do rezerwacji hotelowych. W zależności od charakteru działania firmy, konieczna może być znajomość social media oraz umiejętność zarządzania profilami hotelu na Facebooku, LinkedIn czy Instagramie. Jeśli posiadasz te umiejętności – koniecznie o tym napisz. Nie zapominaj jednak, że ważne są także kompetencje miękkie. Są to te umiejętności, które pomagają Ci skutecznie pracować na danym stanowisku i są odzwierciedleniem Twoich osobistych cech. Podstawowymi kryteriami, wymaganymi przez pracodawców, są w tym przypadku: doskonała organizacja pracy, komunikatywność, wysoka kultura osobista, łatwość nawiązywania kontaktów i samodzielność w realizacji działań. W osobnej kolumnie podaj informacje dotyczące poziomu znajomości języków obcych. Obowiązkowo musisz znać
język angielski na poziomie komunikatywnym, a każdy dodatkowy język będzie dużym atutem. Na koniec, uzupełnij kolumnę poświęconą Twoim zainteresowaniom. Chociaż domyślamy się, co tam wpiszesz. Czyżby „podróże”? Mamy nadzieję, że nasze rady sprawią, iż Twoje CV stanie się biletem w podróż do wymarzonej pracy.

Jak takie CV powinno wyglądać w praktyce? Zobacz przykład!

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)