Jestem w trakcie poszukiwania pracy. Zauważyłam, że dość modne stało się umieszczanie CV w niestandardowych miejscach. Gdzie zatem warto je umieszczać? Odpowiada ekspert grupy K&K Selekt
Standardowo każdy pracodawca przy prowadzonej rekrutacji prosi o przesłanie CV, ponieważ jest ono najbardziej przejrzystym sposobem szybkiego zapoznania się z dokonaniami zawodowymi kandydata. Jednak konkurencja na rynku pracy jest duża i wiele słyszy się o potrzebie kreatywności w zdobywaniu pracy i przykuwaniu uwagi pracodawcy. Takie niestandardowe działania są przede wszystkim doceniane w branżach takich jak reklama, marketing, media, czyli z zasady takich, które wymagają dużej pomysłowości w działaniu i umiejętności dotarcia do odpowiedniej grupy docelowej.
Niewątpliwie największe pole do działania w tej kwestii daje nam wykorzystanie Internetu. Wiele portali społecznościowych, takich jak choćby najpopularniejszy Facebook, Goldenline, LinedIn, Twitter, Youtube czy też mniej popularne Prezi, lub Slideshare stwarza możliwość prezentacji swoich zawodowych dokonań w formie ciekawych prezentacji, filmów i innych materiałów wizualnych.
Ich publikacja pozwala na dużo lepsze poznanie naszej osoby, niż przy wysłaniu standardowego CV, a oryginalność opracowania może zwrócić uwagę właśnie na daną osobę, w przysłowiowym ,,morzu" innych opracowań.
Popularne staje się także wykorzystanie billboardów zawieszonych w uczęszczanych punktach miast. Najczęściej zawierają one krótką informację w formie chwytliwego zdania, gry słów lub zdjęć, co przykuwa uwagę potencjalnych pracodawców lub klientów, a jednocześnie podczas krótkiej chwili pozwala zrozumieć treść przekazu.
Przy planowaniu tego typu przedsięwzięć pamiętajmy tylko, aby treść i sposób wykonania dostosować do naszego profilu zawodowego, formy prezentacji oraz grupy docelowej, do której chcemy dotrzeć.
(AS)