Przesyłając maila z aplikacją do pracodawcy, często mam problem ze sformułowaniem jego treści. Co powinno się w takim mailu napisać? Odpowiada Beata Kapcewicz, ekspert ds. kariery i personalbrandingu
Sama wiadomość w mailu powinna być krótka i rzeczowa, szczególnie jeżeli w załączniku (oprócz CV) jest już list motywacyjny. Najważniejsze jest zamieszczenie numeru referencyjnego w temacie maila (czasami również miejscowości). W samej treści można napisać krótką wiadomość:
,,Dzień dobry,
w odpowiedzi na ogłoszenie NR Ref. XXX przesyłam swoją aplikację na stanowisko Specjalisty ds. marketingu w Gdańskim oddziale/siedzibie Państwa firmy. Pozdrawiam i zapraszam do kontaktu,
Anna Nowak
Tel.: +48 500 000 000"
Jeżeli w ogłoszeniu jest np. informacja ,,prosimy o krótkie uzasadnienie swojej kandydatury w treści maila" zamiast załączania listu motywacyjnego, warto napisać już o swoich głównych atutach i motywacji do podjęcia pracy na tym stanowisku (tekst tak naprawdę pełni rolę listu motywacyjnego). Przede wszystkim trzeba wnikliwie czytać oferty pracy.
(AS)