Od pół roku wysyłam CV do różnych firm, zawsze takie samo. Zastanawiam się jednak, czy powinnam budować CV pod konkretne oferty pracy i jak to zrobić? Na które elementy należy zwrócić szczególną uwagę? Odpowiada Małgorzata Majewska, ekspert Monsterpolska.pl
Pierwszą rzeczą, którą powinniśmy zrobić, jest dokładne przeczytanie oferty pracy oraz zaznaczenie kluczowych, z punktu widzenia pracodawcy, kwalifikacji i kompetencji. Następnie spiszmy nasze i porównajmy obie listy. Bardzo rzadko zdarza się dopasowanie w 100 procentach. Nie załamujmy się jednak i jeśli spełniamy te najważniejsze wymagania, wyślijmy swoją aplikację.
Pamiętajmy, aby kluczowe kwalifikacje wymienić już na samym początku CV, czyli w naszym profilu zawodowym. To skłoni rekrutera do przeczytania całości aplikacji. Zareklamujmy się tutaj i pokażmy co potrafimy.
Dostosowując CV do poszczególnych ofert, trzeba zwrócić uwagę na to, jak stanowisko, o które się ubiegamy, pasuje do naszego doświadczenia zawodowego. W sytuacji, gdy ubiegamy się o posadę dyrektora, a nasza poprzednia praca polegała właśnie na zarządzaniu zespołem, wystarczy, że podkreślimy to w naszym CV. Jeśli jednak wcześniej to nami ktoś kierował, a teraz chcemy wejść odrobinę wyżej w firmowej hierarchii, to należy zaprezentować swoje predyspozycje w taki sposób, aby rekruter nie miał wątpliwości, że damy sobie radę na stanowisku managerskim. Prezentując swoje umiejętności, nie zapomnij wymienić je w takiej kolejności, w jakiej zostały przedstawione w ogłoszeniu o pracę.
(AS)