Trwa ładowanie...
Zaloguj
Praca dla ciebie
Przejdź na

Jak dopasować CV do oferty pracy?

0
Podziel się:

Na które elementy CV należy zwrócić szczególną uwagę?

Jak dopasować CV do oferty pracy?

Od pół roku wysyłam CV do różnych firm, zawsze takie samo. Zastanawiam się jednak, czy powinnam budować CV pod konkretne oferty pracy i jak to zrobić? Na które elementy należy zwrócić szczególną uwagę? Odpowiada Małgorzata Majewska, ekspert Monsterpolska.pl

Pierwszą rzeczą, którą powinniśmy zrobić, jest dokładne przeczytanie oferty pracy oraz zaznaczenie kluczowych, z punktu widzenia pracodawcy, kwalifikacji i kompetencji. Następnie spiszmy nasze i porównajmy obie listy. Bardzo rzadko zdarza się dopasowanie w 100 procentach. Nie załamujmy się jednak i jeśli spełniamy te najważniejsze wymagania, wyślijmy swoją aplikację.

Pamiętajmy, aby kluczowe kwalifikacje wymienić już na samym początku CV, czyli w naszym profilu zawodowym. To skłoni rekrutera do przeczytania całości aplikacji. Zareklamujmy się tutaj i pokażmy co potrafimy.

Dostosowując CV do poszczególnych ofert, trzeba zwrócić uwagę na to, jak stanowisko, o które się ubiegamy, pasuje do naszego doświadczenia zawodowego. W sytuacji, gdy ubiegamy się o posadę dyrektora, a nasza poprzednia praca polegała właśnie na zarządzaniu zespołem, wystarczy, że podkreślimy to w naszym CV. Jeśli jednak wcześniej to nami ktoś kierował, a teraz chcemy wejść odrobinę wyżej w firmowej hierarchii, to należy zaprezentować swoje predyspozycje w taki sposób, aby rekruter nie miał wątpliwości, że damy sobie radę na stanowisku managerskim. Prezentując swoje umiejętności, nie zapomnij wymienić je w takiej kolejności, w jakiej zostały przedstawione w ogłoszeniu o pracę.

(AS)

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)