Trwa ładowanie...
Zaloguj
Praca dla ciebie
Przejdź na

Linkedin - jak stworzyć i prowadzić

0
Podziel się:

Linkedin daje możliwość udziału w dyskusjach, udostępniania artykułów branżowych oraz rekomendowania znajomych.

Linkedin - jak stworzyć i prowadzić
(Nan Palmero/CC/Flickr)
Serwis społecznościowy Linkedin jest bezpłatny dla konta podstawowego. Pozwala zaprezentować się potencjalnym pracodawcom, dzięki informacjom o wykształceniu, doświadczeniu zawodowym czy umiejętnościach. Linkedin daje możliwość udziału w dyskusjach, udostępniania artykułów branżowych oraz rekomendowania znajomych.

Linkedin – co to jest?

Linkedin to serwis społecznościowy dedykowany poszukującym zarówno pracy, jak i pracownika. Pozwala na zaprezentowanie się na rynku pracy, stworzeniu sieci kontaktów oraz wyszukiwaniu interesujących nas ofert.
Linkedin to portal bezpłatny, jeśli zakładamy konto Basic, które powinno odpowiadać potrzebom osób jedynie poszukujących pracy. Płatne konto Premium na Linkedin to rozwiązanie dla profesjonalnych rekruterów. W profilu znajduje się kilka plansz do uzupełnienia, które całościowo utworzą pakiet informacji o naszym życiu zawodowym.
Ciekawą opcją portalu Linkedin jest potwierdzanie kompetencji przez znajomych. W ten sposób osoby trzecie (współpracownicy, znajomi ze studiów) mogą poręczyć naszą łatwość nawiązywania kontaktów, wysławiania się czy umiejętność strategicznego planowania.

Jak stworzyć profil na Linkedin?

Dołączenie do społeczności Linkedin jest bezpłatne i bardzo proste. Wystarczy wejść na stronę główną i zarejestrować się podając standardowo imię i nazwisko, a także połączony z profilem adres e-mail. Podczas tworzenia konta pojawi się okno z prośbą o podanie numeru telefonu dla potwierdzenia założenia profilu kodem SMS.
Po pomyślnym założeniu konta na Linkedin należy uzupełnić dokładnie profil. To, w ilu procentach został uzupełniony, pokazuje specjalny diagram. Najlepiej, jeśli podamy wszystkie ważne dla rekrutera informacje:

  • doświadczenie – stanowiska pracy i nazwy firm, w których do tej pory pracowaliśmy w kolejności od najpóźniejszych do najwcześniejszych,
  • języki – spis języków obcych, którymi się posługujemy oraz stopień ich znajomości,
  • wykształcenie – uczelnie i kierunki, które ukończyliśmy; tu pojawia się opcja dodatkowa, czyli dodanie aktywności i stowarzyszeń, z którymi byliśmy związani podczas studiów,
  • umiejętności – dodajemy dodatkowe kompetencje, które, tak jak zostało wspomniane, mogą być potwierdzone przez naszych znajomych,
  • informacje dodatkowe – wolontariat, kursy, projekty, publikacje, nagrody, certyfikaty itp.

Innymi ważnymi elementami profesjonalnego profilu na portalu Linkedin są także:

  • spersonalizowany adres profilu - możemy zmienić go w zakładce służącej edycji; odpowiedni link powinien wyglądać następująco: www.linkedin.com/in/imię-nazwisko,
  • nagłówek – znajduje się tuż pod nazwiskiem, obok zdjęcia profilowego i jest pierwszym źródłem informacji o nas; powinien zawierać hasła dotyczące branży, w której działamy,
  • zdjęcie – trzeba je koniecznie dodać, ponieważ brak zdjęcia wygląda nieprofesjonalnie; zdjęcie powinno być aktualne i przedstawiać nas w sytuacji formalnej (unikamy prywatnych zdjęć, selfie itd.), a także mieć dużą rozdzielczość, żeby obraz był wyraźny.

#

##

Jak prowadzić profil na Linkedin? Przydatne porady

Stworzony profil w Linkedin nie może pozostać sam sobie. Należy go aktualizować za każdym razem, gdy zmieniamy pracę, zyskujemy nowe umiejętności czy powiększamy dorobek zawodowy o nowe certyfikaty i tytuły.
Poza tym aktywność na profilu jest w cenie. Im więcej opinii i umiejętności potwierdzimy czy rekomendacji napiszemy znajomym, tym większe mamy szanse na rewanż. Podobnie z wydarzeniami i najnowszymi wiadomościami związanymi z branżą – możemy je polecić lub linkować w grupach.
Grupy branżowe w Linkedin to element godny omówienia. Prowadzone są tam dyskusje, w których warto brać udział – pytać, odpowiadać, wyrażać opinię. To zbuduje nasz wizerunek jako eksperta w danej dziedzinie, a dodatkowo sprawi, że pracodawcy łatwiej odnajdą nasz profil.
Ważna jest również sieć kontaktów. Warto zaprosić do grona znajomych na Linkedin zarówno kolegów ze studiów, jak i byłych współpracowników, w tym przełożonych. Jeśli chcemy zwiększyć nasze szanse na nową pracę do maksimum, wyślijmy zaproszenie do rekruterów i headhunterów. Pozwali nam to na szybsze i łatwiejsze wyszukiwanie ofert pracy, a także sprawi, że będziemy bardziej zauważalni. Ważne jednak, aby osoba, którą znamy, przynajmniej nas kojarzyła. Odrzucenie zaproszenia na Linkedin może wiązać się z czasowym zablokowaniem naszego profilu.

Serwis społecznościowy Linkedin jest bezpłatny dla konta podstawowego. Pozwala zaprezentować się potencjalnym pracodawcom, dzięki informacjom o wykształceniu, doświadczeniu zawodowym czy umiejętnościach. Linkedin daje możliwość udziału w dyskusjach, udostępniania artykułów branżowych oraz rekomendowania znajomych.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)